  • 31. Data: 2010-05-15 21:39:34
    Temat: Re: Prom Kosmiczny Atlantis...
    Od: "Mike Alpha" <m...@W...gazeta.pl>

    q...@g...com <q...@g...com> napisał(a):

    > Jest tez w tym moja ogromna wina ze zareagowalem niekulturalnie, za co
    > przepraszam,
    > a zdjecia sobie zapisalem. Mam pytania z jakiej odleglosci i z
    > ktorego punktu robilec te zdjecia?

    To nocne to jakos z kierunku poludniowo wschodniego, a start z kierunku
    wschodniego. Jedno i drugie jest z odleglosci jakies 300-350 metrow.

  • 32. Data: 2010-05-16 08:54:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał:

    > [...]
    > Wiesz dlaczego m.in. wynaleziono prom kosmiczny?
    > [...]

    Gwoli ścisłości - promu kosmicznego nie wynaleziono tylko skonstruowano.
    Prom kosmiczny nie jest wynalazkiem! Wynalazkami mogą być natomiast (i
    zapewne są) niektore elementy konstrukcji tego promu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2010-05-16 09:24:25
    Temat: Re: [oph] Prom Kosmiczny Atlantis...[OT]
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Libiszewski napisal:
    > http://news.cnet.com/8301-13639_3-20003260-42.html

    Dzięki za link.

    > Na razie bezzałogowy, ale rozwinięcie w pojazd zdolny do przewozu ludzi
    > zapewne będzie możliwe.

    Czyli cywilna NASA najpierw odeszła od promów na rzecz powrotu
    do rakiet jednorazowych, a teraz zostaje w ogóle bez niczego.
    Wojsko jak widać skutecznie broni się przed pomysłami cywilów.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 34. Data: 2010-05-16 09:25:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek Wyszomirski napisal:
    > Gwoli ścisłości - promu kosmicznego nie wynaleziono tylko skonstruowano.

    Wynaleziono. W sensie pomysłu. Autorstwo można przypisać Clarkowi
    w okresie późnych lat czterdziestych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 35. Data: 2010-05-16 09:30:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mike Alpha napisal:
    > To nocne to jakos z kierunku poludniowo wschodniego, a start z kierunku
    > wschodniego. Jedno i drugie jest z odleglosci jakies 300-350 metrow.

    O! Tzn. aparat był w tej odległości, czy TY byłeś w tej odległości?
    Bo z innych opisów wynika, że hałas przy starcie jest taki, że uszy
    wysiadają.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 36. Data: 2010-05-16 09:55:36
    Temat: Re: [oph] Prom Kosmiczny Atlantis...
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Piękne zdjęcie, gratuluję.
    > A z innej beczki, nie na tą grupę, wahadłowiec zapisał się złotymi
    > zgłoskami w dziejach indolencji ludzkiej - niestety.
    > Miało być taniej i łatwiej, wyszło znacznie drożej i nie tak łatwo.
    > Utrzymanie wahadłowca w gotowości 'produkcyjnej', okazało się droższe,
    > jak wyprodukowanie nowej rakiety jednorazowego użytku, z tym, że rakieta
    > jest jednak bezpieczniejsza, a cały proces znacznie prostszy.
    > NASA wraca to rakiet, to są już ostatnie starty wahadłowców.

    Hehe, tak tak, NASA wraca do rakiet... a slyszales ze wlasnie ze wzgledu
    na rosnace koszty i problemy techniczne anulowali Constellation? czyli
    program budowy rakiety/kapsuly majacy zastapic promy? Na te chwile
    wychodzi na to ze po wycofaniu promow Amerykanie nie beda mieli czym
    latac, beda na łasce Rosjan i ich sojuzow. I chyba licza ze w dalszej
    perspektywie załogowe loty na orbite zleca prywatnym firmom. Czyli ktos
    sie dorwal wszytsko rozwalil i teraz nie bardzo sami wiedza co dalej.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2010-05-16 11:48:17
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Zamilcz to sobie powiedz do Twojej mamusi,

    Obrazi się.

    > a nazwanie wachadlowca szczytem ludzkiej indolencji,
    > jest szczytem Twojej ignorancji.

    Nie kumasz czaczy.
    Pisanie o jednorazówce w odniesieniu do wahadłowca jest szczytem ignorancji.
    Wahadłowce powstały właśnie po to, by można było używać je wielokrotnie.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 38. Data: 2010-05-16 11:53:14
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Tak nawiasem ten emerytowany niedlugo Atlantis moze uratowac jeszcze
    > niejedno ludzkie zycie.

    Jakby ktoś napisał... nie rozwalając się.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 39. Data: 2010-05-16 11:54:50
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > zyga, nie bądź taki asertywnie chamski, bo po pierwsze
    > tu nie pręgierz, a po drugie, to twoja wypowiedź niesie
    > ZERO treści!

    Albo asertywny albo chamski.
    Zdecyduj się.

    Mogłem napisać zamiast zamilcz... wypierdalaj.
    Łaskawca ze mnie.
    Hehe

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 40. Data: 2010-05-16 11:57:17
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > No i co sie stalo? Ano jakies niemerytoryczne przepychanki slowne. Jak
    > posiadacie jakas wiedze, to przedstawcie ja na forum i napewno pod tym tematem
    > wiele osob chetnie o tym poczyta.
    >
    > Jak wiesz do czego powstal prom kosmiczny, to to poprostu napisz.
    >
    > Widziales te fotke, ktora pozniej dodalem?
    >
    > http://onephoto.net/?id=645211#645211
    >
    > Mysle, ze spokojnie mozesz napisac o zachodzacym tam wlasnie procesie, ktory
    > mozna zaobserwowac.
    >
    > Wtedy dyskusja jest ciekawa i sluzy wielu osobom, a nie tylko uskuteczniacie
    > jakies bzdetne przepychanki chlopcow z piaskownicy ;)

    Co mam Ci napisać?
    Zazdroszczę fotek... i tyle.

    zyga, śledzący każdą misję wahadłowca (heavens-above.com itd.)
    --
    --force --nodeps --all