  • 21. Data: 2010-02-02 01:21:36
    Temat: Re: ogolony samyang 8mm
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Masz te swoje boje z sigmami. Zastanów się czy to oby pucha Ci nie stroi
    > żartów, albo w ogóle to nie kwestia canona. Ja tam sobie niektóre szkiełka
    > sigmowe chwalę. Całkiem niezła alternatywa przy niektórych systemówkach :)
    > Nawet w canonie :)

    to nie istotne bo nie zmienie systemu dla opcji kupienia sigmy z
    mniejszym ryzykiem bledu AF czy niekompatybilnosci za kilka
    lat. Jedna pasc 12-24 gnije mi w szafie bo gadalo z moja
    stara puszka ale nie chcialo gadac z dwiema puszkami kupujacych.
    A szklo w sumie jest dobre jak na sigme tyle ze AF lipa.
    Nie moge sie go pozbyc bo mi juz nie potrzebne jest od 2 lat.

    Roger

  • 22. Data: 2010-02-02 01:56:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-02 02:16, Roger from Cracow wrote:
    > to dla scislosci canon zastrzeg sobie algorytmy i je sprzedaje.
    > Sigma nie chce kupowac i kombinuje. Ale jak widac na przykladzie
    > szkiel Canona posiadanie kodow sterujacych nawet wlasnych tez nie
    > sprawia ze optyka chce dobrze dzialac :D Ale u Sigmy to jest
    > mistrzostwo swiata jak barzdzo filozofia rozumienia punktu
    > ostrzenia moze roznic sie od punktu widzenia body na ten temat :D

    A nowe puszki mają jakieś kalibrowanie? Może zakresu wystarczy po prostu?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 23. Data: 2010-02-02 08:08:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    D Ale u Sigmy to jest
    > mistrzostwo swiata jak barzdzo filozofia rozumienia punktu
    > ostrzenia moze roznic sie od punktu widzenia body na ten temat :D
    >
    > Roger

    urban legend

    tutaj masz krzywa justacji jednego z obiektywowo sigmy

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5433552388030966594

    dla wszystkich pomierzonych ogniskowych dokladnie taka zama praca AF
    - to sie nie zdaza czesto , raczej niezwykle rzadko.
    do tego praktycznie brak koniecznosci stosowania popawki w swietle
    bialym.
    precyzja ostrzenia tego obiektywu to ok 96% - bardzo wysoka.

    Sigma jak kazda firma robi obiektywy rozne - lepsze i gorsze.
    nie mozna powiedziec , ze nie potrafi zrobic dobrego Af , czy dobrego
    obiektywu.

    Ostatecznie dlugi czas robila sigma najlepsze obiektywy dla leici ,
    tak jak analogicznie dzisiaj te slynnne niektore zeissy czy
    voitgländery sa robione u cosiny.

  • 24. Data: 2010-02-02 08:37:50
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    Hej

> [...]
    > szkiel Canona posiadanie kodow sterujacych nawet wlasnych tez nie
    > sprawia ze optyka chce dobrze dzialac :D

    To ja już wiem - dział optyki Canona kupił tylko wersję demo tych
    algorytmów ;P
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 25. Data: 2010-02-02 09:11:20
    Od: 360pano <i...@3...de>

    > BTW: when You will have another samyang try to stick piece of paper
    > between lens hood and ring which holds front glass, then rotate lens. You
    > will notice something very funny :)

    I know that but i want unmount the front element.
    And why, all lens are properly protected from dust by using custom
    made tools and protection setup.

    Tobias

  • 26. Data: 2010-02-02 10:26:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Feb., 10:11, 360pano <i...@3...de> wrote:
> [...]

    ale co w tym zabawnego ?
    szczelina jak szczelina pomiedzy pierscieniem a oslona.
    w kazdym obiektywie jest jakas szczelina.
    mnie najbardziej zdumiala w tamronie 17-50 z tylu.
    wlasciwie to dziura.