  • 1. Data: 2010-01-31 11:57:57
    Temat: Radiowy pilot LCD z podglądem na żywo
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    czy fotografował ktoś przy pomocy takiego pilota dzikie zwierzęta?Chodzi mi o
    następującą sytuację;nia posiadam długiego teleobiektywu a chciałbym zrobić
    trochą zdjęć zwierzętom podchodzącym do karmników.Czy krótki ,dobrej jakości
    obiektyw i aparat/450D/ z pilotem ustawiony blisko karmnika pozwoli zrobić
    dobre zdjęcie? jak w tym przypadku z ostrzeniem?Koszt takiego pilota to 1300
    złCzy warto wydać tyle kasy?A moze lepiej za te pieniądze kupić jakiegoś
    kompakta z dziesieciokrotnym zoomem i efekty będą wtedy lepsze?

  • 2. Data: 2010-01-31 12:28:46
    Temat: Re: Radiowy pilot LCD z podglądem na żywo
    Od: mt <t...@i...pl>

    artur pisze:
> [...]
    > złCzy warto wydać tyle kasy?A moze lepiej za te pieniądze kupić jakiegoś
    > kompakta z dziesieciokrotnym zoomem i efekty będą wtedy lepsze?

    Nie pomyślałeś, żeby jednak dokupić jakieś tele np. EF-S 55-250 IS i to
    za cenę znacznie poniżej tych 1300 zł?

    --
    marcin

  • 3. Data: 2010-01-31 16:10:17
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >(...)Koszt takiego pilota to 1300
    > złCzy warto wydać tyle kasy?

    http://www.allegro.pl/item892449404_pilot_phottix_he
    ctor_canon_nikon_sony_olympus_wawa.html
    raptem 330 zł, o taki chodziło?

    zdrówka, PW

  • 4. Data: 2010-01-31 16:44:59
    Od: a...@p...onet.pl

    > Użytkownik "artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Niezupełnie,ten jest na kabelek ,a ja pytam o pilot radiowy,który umozliwia
    oparowanie aparatem nawet z odległości kilkudziesięciu metrów

  • 5. Data: 2010-02-01 08:07:02
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

> [...]
    > wydać tyle kasy?A moze lepiej za te pieniądze kupić jakiegoś kompakta
    > z dziesieciokrotnym zoomem i efekty będą wtedy lepsze?

    daruj sobie cos takiego... chyba ze chcesz siedziec w domu i przy ogladaniu
    telewizji "cykac" fotki zwierzakow z drugiej strony domu.
    Wydaj te pieniadze na jakis teleobiektyw, a w tej cenie znajdziesz juz kilka
    modeli ktore dadza przyzwoite efekty.

    nie wiem dokladnie o jaki karmniku mowisz... bo moga byc rozne :) dla saren
    i dzikow (popularnie zowie sie pasnik) czy dla ptakow za oknem.

    a teraz uzasadnienie czemu
    - nie masz mozliwosci przekadrowania!!!!! to podstawowy minus!!! chyba ze
    zamontujesz sterowanie ale to beda kolejne koszty
    - zasilanie... o ile to co trzymasz w rece na mrozie podziala troche o tyle
    baterie/aku w tym co jest do aparatu podpwiete moga dosc szybko zdechnac
    - jesli zamierzasz robic fotki zdalnie i masz mozliwosc obserwacji karmnika
    to zwykly wyzwalacz radiowy Np Phottix CleonII powinien dac rade a kosztuje
    10 razy mniej
    - teleobiektyw daje dosc mala GO co pozwala wyizolowac zwiarzaki z tla...
    latwiej wybrac tu tlo...
    - szeroki kat czy nawet standard daje dosc szerokie pole widzenia co
    spowoduje ze trzeba bardziej umiejetnie panowac nad calym tlem/krajobrazem
    do tego bedzie on wyrazniejszy ze wzgledu na wieksza GO
    - kompakt nie ma sensu skoro masz juz aparat rozszerz jego mozliwosci i
    dokup obiektyw, chyba ze chcesz miec male cos co pozwoli ci zabrac to do
    kieszeniu... chco niedawno widzialem na prawde dobre zdjecia z takiego
    kompakta z "duzym zoomem" :)
    - zbuduj ukrycie w poblizu karmnika. czesto wystarczy zwykly namiot siatka
    maskujaca przykryc (koszt siatki to by byl jakies 50-100 pln w zaleznosci
    jaki namiot) na allegro jest spory wybor. Jesli ma byc kam. sniegowy to
    biale przescieradlo lub material na niego :) ttylko pamietaj ze takie
    ukrycie musi tam troche postac by zwierzaki sie przyzwyczaily :)

    - w zasadzie najwazniejsza jest cierpliwosc i samozaparcie...

    Tak wiec kupno tego wezyka z podgladem to pomylka... a pieniadze na to mozna
    wydac na cos znacznie bardziej pozytecznego...

    Steel

  • 6. Data: 2010-02-01 09:36:15
    Od: "Henry (k)" <h...@g...pl>

    steel <d...@K...wp.pl> napisał(a):

    > daruj sobie cos takiego... chyba ze chcesz siedziec w domu i przy ogladaniu
    > telewizji "cykac" fotki zwierzakow z drugiej strony domu.

    No tak... o czymś trzeba opowiadać wnukom... same zdjęcia
    nie wystarczą ;-)

    > a teraz uzasadnienie czemu
    > - nie masz mozliwosci przekadrowania!!!!! to podstawowy minus!!! chyba ze
    > zamontujesz sterowanie ale to beda kolejne koszty

    Jak to nie ma - raz dziennie może. (czyżby brak Ci było cierpliwości i
    wytrwałości? ;-) )

    > - zasilanie... o ile to co trzymasz w rece na mrozie podziala troche o tyle
    > baterie/aku w tym co jest do aparatu podpwiete moga dosc szybko zdechnac

    Na kilka zdjęć wystarczy.

    > - jesli zamierzasz robic fotki zdalnie i masz mozliwosc obserwacji karmnika
    > to zwykly wyzwalacz radiowy Np Phottix CleonII powinien dac rade a kosztuje
    > 10 razy mniej

    Można też zastosować pułapkę ostrości. Albo nawet ustawić robienie zdjęć co
    minutę ;-)

    > - teleobiektyw daje dosc mala GO co pozwala wyizolowac zwiarzaki z tla...
    > latwiej wybrac tu tlo...

    Tak, w lesie to jest zawsze problem z tłem... piesi, samochody...
    albo ogrodzenie wybiegu... ;-)

    > - szeroki kat czy nawet standard daje dosc szerokie pole widzenia co
    > spowoduje ze trzeba bardziej umiejetnie panowac nad calym tlem/krajobrazem
    > do tego bedzie on wyrazniejszy ze wzgledu na wieksza GO

    A to źle jak zdjęcie pokazuje zdjęcie na tle swojego otoczenia?

    > - w zasadzie najwazniejsza jest cierpliwosc i samozaparcie...

    A oprócz tego jeszcze cierpliwość :-)

    > Tak wiec kupno tego wezyka z podgladem to pomylka... a pieniadze na to
    mozna
    > wydac na cos znacznie bardziej pozytecznego...

    Zdecydowanie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2010-02-01 14:50:22
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    > daruj sobie cos takiego...>

    masz mozliwosc obserwacji karmnika
    > to zwykly wyzwalacz radiowy Np Phottix CleonII powinien dac rade a kosztuje
    > 10 razy mniej

    Tak mam możliwość obserwacji karmnika/paśnika z większej odległości.
    Ten radiowy wyzwalacz to może być dobry pomysł,dzięki za podpowiedź.

  • 8. Data: 2010-02-01 17:12:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 31 Jan., 12:57, "artur" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > złCzy warto wydać tyle kasy?A moze lepiej za te pieniądze kupić jakiegoś
    > kompakta z dziesieciokrotnym zoomem i efekty będą wtedy lepsze?

    a myslales o czujniku ruchu
    takim na podczerwien ?
    ustawiasz aparat , nastawiasz ostrosc recznie jesli pojawi sie ptaszek
    w polu widzenia czujnika to nastapi wyzwolenie.
    w sumie prosta sprawa w polaczeniu z kabelkiem to bedzie b tanie i
    moze skuteczne.
    nie wiem sam jestem ciekaw.
    jak zrobisz to napisz.

  • 9. Data: 2010-02-01 19:00:17
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > w polu widzenia czujnika  to nastapi wyzwolenie.
    > w sumie prosta sprawa w polaczeniu z kabelkiem to bedzie b tanie i

    Nie ,to raczej odpada ,do tego trzeba być trochę majsterklepką a ja raczej do
    tego sie nie nadaję.No ,chyba ze ,znalazłbym coś gotowego do podłączenia do
    aparatu np wyzwalacz z czujnikiem ruchu ale wątpie czy coś takiego jest w
    szprzedaży.Poszukam jakiegoś forum fotografów przyrody,może tam mi ktos coś
    podpowie.

  • 10. Data: 2010-02-02 06:57:08
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > No tak... o czymś trzeba opowiadać wnukom... same zdjęcia
    > nie wystarczą ;-)

    hehe tych emocji

    > Jak to nie ma - raz dziennie może. (czyżby brak Ci było cierpliwości i
    > wytrwałości? ;-) )

    Nie... no moze wiecej razy... tylko za kazdym razem musi podejsc do aparatu

    > Na kilka zdjęć wystarczy.

    hmmmm pewnie tylko na kilka i bedzie okazja do przekadrowania przy wymianie
    baterii :)

    > Można też zastosować pułapkę ostrości. Albo nawet ustawić robienie
    > zdjęć co minutę ;-)

    Szczerze to nie widzialem pulapki ostrosci do canona chyba ze taka "hand
    made" ale jesli bedzie wiekszy ruch to nie wroze temu sukcesu...

    > Tak, w lesie to jest zawsze problem z tłem... piesi, samochody...
    > albo ogrodzenie wybiegu... ;-)

    no tak... bys nawet nie uwierzyl ilu ludzi sie po lasach kreci... a najgorsi
    sa ci pedzacy na quadach...

    > A to źle jak zdjęcie pokazuje zdjęcie na tle swojego otoczenia?

    jasne, ze nie zle! Ale to troche (powiedzialbym ze nawet duzo) trudniejsze
    dobranie tak tla by wszystko w zdjeciu gralo przy szeokim :)
    Duzo mniej jest fotek zwiarzakow w szerszych ujeciach wlasnie ze wzgledu na
    klopoty z doborem tla...

    > A oprócz tego jeszcze cierpliwość :-)

    dobry budzik i kupa zdrowia, repelenty, cos na kleszcze i troche
    szczescia... :)

    Steel