  • 11. Data: 2010-02-01 10:52:19
    Temat: Re: ogolony samyang 8mm
    Od: 360pano <i...@3...de>

    > Thank you for explanation - It is obvious that if you were not the owner of
    > the lens you were not able to wait for better weather.
    > Nice work with this new lens cap - have you made it youself by lathing?

    Yes, I only shave this lenses for other people ( lens shaving
    service ). Take a look an my website....
    Yes I made it.

    Tobias

  • 12. Data: 2010-02-01 11:24:47
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    Hej

    > NIGDY nie wezme Sigmy do ręki choćby była za pół ceny tego co planuję
    > wydać na szkło i miała same super opinie. Ta firma to kupa... skoro
    > potrafi
    > w szkle 12-24mm wystrugac AF który na 5 aparatów sprawdzanych nie
    > działa w 4... Stać mnie na to, żeby nie musiec kupować ich szkieł na
    > szczęście.

    Może problem nie do końca leży po stronie Sigmy? :)

    Mam 3 Sigmy:

    - 20/1.8 - jest jaka jest ale nie ma konkurencji, AF mimo śrubokręta
    działa całkiem dobrze

    - 15/2.8 fish - bdb szkło, żadnych problemów z AF

    - 50/1.4 - plastyką kładzie na łopatki wszystkie 50tki o świetle 1.4

    W/w pracują na FX Nikona.

    Natomiast faktem jest że swego czasu poddałem się i nie mogłem trafić
    dobrej 30/1.4 pod DX

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 13. Data: 2010-02-01 11:35:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 31 Jan., 21:34, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
    > Hello,
    > kiedyś była rozmowa na ten temat, zdaje się że Roger argumentował, że
    > ogoli swojego, chyba jest o co walczyć:
    >
    > http://www.360pano.de/en/samyang_5D_1D.html
    >
    > Czy ktoś u nas wygolił swojego samyanga? Jak w takim razie rozwiązaliście
    > kwestię dekielka na obiektyw? Ewentualnej używalności tego obiektywu z
> [...]

    urban legend

    to nic nie daje
    nie pokrywa calej klatki
    musisz kadrowac , a wtedy format nieznacznie ,minimalnie tylko wiekszy
    jak na aps-c .
    co przy mniejszej gestosci upakowania matrycy FF wcale nie prowadzi do
    lepszych wynikow.
    zabieg bez sensu , sprawdzone i na szczescie nie obcialem oslony .

  • 14. Data: 2010-02-01 12:03:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Feb., 01:11, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    > musiałem go podłączac do ciulowej puszki 50D i to zazwyczaj wtedy kiedy
    > musiałem użyć wyższego ISO w którym 50D to już w ogóle... Po prostu
    > kupię za chwilę  Cwanona 15mm do FF. A samyanga pogonie pewnie razem
    > z 50D.
    > Natomisat to czego doszukiwał się na zdjęciach Marek ale akurat nie tam
    > gdzie to zjawisko miało miejsce po obcięciu osłony może faktycznie
    > występować. Szkło jest bardzo wypukłe i zauważyłem, że trochę nie
    > radzi sobie z mocnym bocznym oświetleniem. Bez osłony może sie to

    to szklo ma fatalne , wrecz beznadzijne warstwy przeciwodblaskowe.
    flarzy przy kazdym swietle lekko bocznym.
    rozdzielczosc jest srednia - na potrzeby panoramy wystarcza ( gdyz
    rozdzielczosc panoramy i tak jest determinowana przez kompresje .
    oryginalna rozdzielczosc to rzad 50 -70 mpx na ok 100 - 200 mb , po
    skomprymowania na potrzeby sieci robi sie z tego pare mb , spadek jest
    widodoczny)

    do zdejc osob , reportarz itp raczej sie nie nadaje ze wzgl na niska
    rozdzielczosc no i aberacja tez daje popalic.

    mechanicznie dobre - b.przyzwoite.
    wbrew pozorom nalezy ostrzyc recznie. ze wzgledu na niska
    rozdzilelczosc GO jest mniejsza niz to wynikaloby z teoretycznej
    wyliczanki.

    do c15/2,8 na FF dzieli je przepasc zarowno pod wzgledem
    rozdzielczosci jak i warstw przeciwodblaskowych.

  • 15. Data: 2010-02-01 12:44:17
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Może problem nie do końca leży po stronie Sigmy? :)
    >
    > Mam 3 Sigmy:

    z cala pewnoscia po stronie sigmy. Na nikonie niema tych
    problemow z tego co sie orientuje. Przez moje rece przeszly
    dwie sigmy i w tym dwie wtopy. Pierwsza bodajze 28 F1.8
    byla wimienina potem zamieniana na 24mm i zadna nie
    dzialala prawidlowo na zadnym z kilku body na jakich
    sprawdzalem. Dla mnie ta firma nie istnieje juz.

    Roger

  • 16. Data: 2010-02-01 12:49:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Feb., 13:44, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    > dzialala prawidlowo na zadnym z kilku body na jakich
    > sprawdzalem. Dla mnie ta firma nie istnieje juz.

    nie mozna uogolniac

    ja mam tylko 2 sigmy i obydwie funkcjonuja bez zarzutu.
    nawet szeroki kat 15-30 na FF ostrzy idealnie - najprecyzyjniej ze
    wszystkich obiektywow jakie sprawdzalem .

    to normalne ze obiektywy sie stroi do korpusu.
    jesli ktos tego nie robi , to nie wie co ma.

  • 17. Data: 2010-02-02 00:06:24
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-01 08:50, 360pano wrote:
    > http://www.360pano.de/en/samyang.html
    >
    > I can't write Polish, have tp translate with google :)

    It's ok. Thanks for photos and video about shaved lens.

    BTW: when You will have another samyang try to stick piece of paper
    between lens hood and ring which holds front glass, then rotate lens. You
    will notice something very funny :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 18. Data: 2010-02-02 00:12:15
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-01 02:17, Roger from Cracow wrote:
    > prozaicznie nie chciało mi się...

    Hehe :)
    Szczerze - szkoda :)

> [...]
    > w szkle 12-24mm wystrugac AF który na 5 aparatów sprawdzanych nie
    > działa w 4... Stać mnie na to, żeby nie musiec kupować ich szkieł na

    Masz te swoje boje z sigmami. Zastanów się czy to oby pucha Ci nie stroi
    żartów, albo w ogóle to nie kwestia canona. Ja tam sobie niektóre szkiełka
    sigmowe chwalę. Całkiem niezła alternatywa przy niektórych systemówkach :)
    Nawet w canonie :)

    > wywalić :) ja nosze polowę szkieł w torbie bez osłon przez większość
    > czasu kiedy pracuję i czasem później też. I nic sie nie dzieje :)

    I tak mam wiecznie ubzdrynglonego tego samyanga, ale myślałem o
    fajniejszej przeróbce niż ucięcie listków tulipana :) Zastanawiałem się
    czy ktoś już na to wpadł :)
    Za to przeróbka numer dwa to zmiana zakresu ostrzenia. Po odsunięciu
    szkiełka na 1mm ostrzy do 30cm, ale od samej soczewki :) Fajnie by było to
    jakoś usprawnić, żeby nie było to wyłącznie tego zakresu szkło :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 19. Data: 2010-02-02 00:14:25
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-01 13:44, Roger from Cracow wrote:

> [...]
    > dzialala prawidlowo na zadnym z kilku body na jakich
    > sprawdzalem. Dla mnie ta firma nie istnieje juz.

    Raczej..
    Po stronie sigmy, bo nie umiała zrobić obiektywu pod canona czy po stronie
    canona bo udało mu się przyprawić niesystemowe szkła o przypadłość AF? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 20. Data: 2010-02-02 01:16:28
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Raczej..
    > Po stronie sigmy, bo nie umiała zrobić obiektywu pod canona czy po stronie
    > canona bo udało mu się przyprawić niesystemowe szkła o przypadłość AF? :)

    to dla scislosci canon zastrzeg sobie algorytmy i je sprzedaje.
    Sigma nie chce kupowac i kombinuje. Ale jak widac na przykladzie
    szkiel Canona posiadanie kodow sterujacych nawet wlasnych tez nie
    sprawia ze optyka chce dobrze dzialac :D Ale u Sigmy to jest
    mistrzostwo swiata jak barzdzo filozofia rozumienia punktu
    ostrzenia moze roznic sie od punktu widzenia body na ten temat :D

    Roger