  • 1. Data: 2010-01-30 22:57:02
    Temat: Stare NEFy i nowy ACR - różnice w kolorach
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Hej

    Naszło mnie dzisiaj na porządki w archiwum sprzed kilu lat i stare NEFy
    wyglądają jakoś buro i nijako, bez nasycenia i kontrastu. Trzeba
    pomajstrować suwakami żeby było dobrze
    Nowsze pliki sprzed 2-3 lat są już w porządku.
    Co ciekawe trafiają się JPGi z NEFów i one "wywołane" są prawidłowo,
    natomiast oryginalny NEF jest skopany.
    Czy stare pliki XMP mogą być jakoś niewłaściwie czytane przez nowsze
    wersje ACR? Lightroom tak samo źle wczytuje stare pliki.

    WTF? ;)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 2. Data: 2010-01-31 08:06:15
    Temat: Re: Stare NEFy i nowy ACR - różnice w kolorach
    Od: TomekM <t...@g...com>

    A czy wartości kontrastu, jasności itp. po otwarciu danego pliku
    importują się prawidłowo ??
    Drugie co mi jeszcze przychodzi do głowy,
    że może to różnica profilu aparatu.
    Z tego słyszałem to stare wersje ACR dawały żywszy obraz przy
    parametrach domyślnych.

  • 3. Data: 2010-01-31 11:18:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Kryhu:

> [...]
    > Czy stare pliki XMP mogą być jakoś niewłaściwie czytane przez nowsze
    > wersje ACR? Lightroom tak samo źle wczytuje stare pliki.

    Przejdź na ostatnią zakładkę i pozmieniaj tam profile kolorów.

  • 4. Data: 2010-01-31 16:11:53
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kryhu wrote:
> [...]
    > Czy stare pliki XMP mogą być jakoś niewłaściwie czytane przez nowsze
    > wersje ACR? Lightroom tak samo źle wczytuje stare pliki.

    w Camera Calibration ustaw właściwy ACR (taki jakim było to wywoływane to
    wtedy)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 5. Data: 2010-02-01 19:51:09
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    Hej

    > w Camera Calibration ustaw właściwy ACR (taki jakim było to wywoływane
    > to wtedy)

    Żebym to ja wiedział jaki był wtedy ;)
    Problem występuje z NEFami D50.
    W Camera Calibration pokazuje się wersja 2.4 i nie mam pojęcia czy to
    jest ta właściwa.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 6. Data: 2010-02-01 23:15:50
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kryhu wrote:

    > Żebym to ja wiedział jaki był wtedy ;)
    > Problem występuje z NEFami D50.
    > W Camera Calibration pokazuje się wersja 2.4 i nie mam pojęcia czy to
    > jest ta właściwa.

    czyli ustawiło się 2.4 a kolory złe?
    (wtedy mogło takie być właśnie...)

    hmmmm...

    a jak zmieniasz na inne numerki to się poprawia?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk