  • 1. Data: 2010-01-31 20:34:20
    Temat: ogolony samyang 8mm
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    Hello,
    kiedyś była rozmowa na ten temat, zdaje się że Roger argumentował, że
    ogoli swojego, chyba jest o co walczyć:

    http://www.360pano.de/en/samyang_5D_1D.html

    Czy ktoś u nas wygolił swojego samyanga? Jak w takim razie rozwiązaliście
    kwestię dekielka na obiektyw? Ewentualnej używalności tego obiektywu z
    cropem?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 2. Data: 2010-01-31 22:31:50
    Temat: Re: ogolony samyang 8mm
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Czy ktoś u nas wygolił swojego samyanga? Jak w takim razie rozwiązaliście
    > kwestię dekielka na obiektyw? Ewentualnej używalności tego obiektywu z

    Zastanawia mnmie to, ze zdjecia z ogolonym Samyangiem mają zdecydowanie rszą
    kolorystykę. Zastanawiam się, czy to tylko wynik innych warunków
    oświetleniowych w momencie ich wykonania (proces golenia zapewne trochę
    trwał:-) czy też obcięcie krawędzi obudowy jednak na przenoszenie kontrastu
    wpłynęło.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-01-31 23:28:56
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 31 stycznia 2010 23:31, Marek Wyszomirski wyraził następujacą
    opinię:

> [...]
    > oświetleniowych w momencie ich wykonania (proces golenia zapewne trochę
    > trwał:-) czy też obcięcie krawędzi obudowy jednak na przenoszenie

    Popatrz na układ cieni na ścianach budynku :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 4. Data: 2010-02-01 00:11:05
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > kiedyś była rozmowa na ten temat, zdaje się że Roger argumentował, że
    > ogoli swojego, chyba jest o co walczyć:
    >
    > http://www.360pano.de/en/samyang_5D_1D.html

    ja machnołem na to ręką. Co z tego jak szkło jest faktycznie dobre skoro
    musiałem go podłączac do ciulowej puszki 50D i to zazwyczaj wtedy kiedy
    musiałem użyć wyższego ISO w którym 50D to już w ogóle... Po prostu
    kupię za chwilę Cwanona 15mm do FF. A samyanga pogonie pewnie razem
    z 50D.
    Natomisat to czego doszukiwał się na zdjęciach Marek ale akurat nie tam
    gdzie to zjawisko miało miejsce po obcięciu osłony może faktycznie
    występować. Szkło jest bardzo wypukłe i zauważyłem, że trochę nie
    radzi sobie z mocnym bocznym oświetleniem. Bez osłony może sie to
    mocno pogłębić.

    Roger

  • 5. Data: 2010-02-01 00:47:08
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-01 01:11, Roger from Cracow wrote:

> [...]
    > musiałem użyć wyższego ISO w którym 50D to już w ogóle... Po prostu
    > kupię za chwilę Cwanona 15mm do FF. A samyanga pogonie pewnie razem

    Czyli jednak nie ziściło się Twoje złorzeczenie, że mu tę osłonkę urwiesz
    :) Zastanawiałem się czy rzeczywiście pozbyłeś go tego czy nie.

    Tak BTW: to możesz rozważyć dwa ciekawe obiektywy sigmy na tę okazję: 10mm
    fisheye lub 15mm fisheye. Oba mają świetne recenzje. Ten pierwszy niby pod
    crop, ale na pełnej kryje wiele więcej kadru.

> [...]
    > występować. Szkło jest bardzo wypukłe i zauważyłem, że trochę nie
    > radzi sobie z mocnym bocznym oświetleniem. Bez osłony może sie to

    Przy takim obiektywie trudno nie złapać bocznego światła w kadr. No
    iwłaśnie ciągle pozostaje kwestia tego co zrobić z tą osłonką po przeróbce.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2010-02-01 01:17:38
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Czyli jednak nie ziściło się Twoje złorzeczenie, że mu tę osłonkę urwiesz
    > :) Zastanawiałem się czy rzeczywiście pozbyłeś go tego czy nie.

    prozaicznie nie chciało mi się...

    > Tak BTW: to możesz rozważyć dwa ciekawe obiektywy sigmy na tę okazję: 10mm
    > fisheye lub 15mm fisheye. Oba mają świetne recenzje. Ten pierwszy niby pod
    > crop, ale na pełnej kryje wiele więcej kadru.

    NIGDY nie wezme Sigmy do ręki choćby była za pół ceny tego co planuję
    wydać na szkło i miała same super opinie. Ta firma to kupa... skoro potrafi
    w szkle 12-24mm wystrugac AF który na 5 aparatów sprawdzanych nie
    działa w 4... Stać mnie na to, żeby nie musiec kupować ich szkieł na
    szczęście.

    > Przy takim obiektywie trudno nie złapać bocznego światła w kadr. No
    > iwłaśnie ciągle pozostaje kwestia tego co zrobić z tą osłonką po
    > przeróbce.

    wywalić :) ja nosze polowę szkieł w torbie bez osłon przez większość
    czasu kiedy pracuję i czasem później też. I nic sie nie dzieje :)

    Roger

  • 7. Data: 2010-02-01 06:26:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net> napisał:

    > Popatrz na układ cieni na ścianach budynku :-)
    >[...]

    Wiem, przecież widać ze światlo bylo inne - ale czy to tylko swiatło? Swoją
    drogą szkoda, że autor strony nie poczekał ze zdjeciami testowymi na warunki
    pogodowe zbliżone do pierwszej serii.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-02-01 07:50:08
    Od: 360pano <i...@3...de>

    > Noiwłaśnie ciągle pozostaje kwestia tego co zrobić z tą osłonką po przeróbce.

    http://www.360pano.de/en/samyang.html

    I can't write Polish, have tp translate with google :)

    Tobias

  • 9. Data: 2010-02-01 07:59:21
    Od: 360pano <i...@3...de>

    > Wiem, przecież widać ze światlo bylo inne - ale czy to tylko swiatło? Swoją
    > drogą szkoda, że autor strony nie poczekał ze zdjeciami testowymi na warunki
    > pogodowe zbliżone do pierwszej serii.

    I can't wait till the weather is the same to do a better test.
    The guy who send me this lens want it fast back.

    Nobody want send a lens away and wait over weeks to get it back.

    Tobias

  • 10. Data: 2010-02-01 09:09:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "360pano" <i...@3...de> napisał:

    >I can't wait till the weather is the same to do a better test.
    >The guy who send me this lens want it fast back.
    >
    >Nobody want send a lens away and wait over weeks to get it back.
    >[...]

    Thank you for explanation - It is obvious that if you were not the owner of
    the lens you were not able to wait for better weather.
    Nice work with this new lens cap - have you made it youself by lathing?
    --
    Greetings!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)