  • 91. Data: 2017-01-10 01:09:18
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To juz nie musze dawac linka ze zdjeciem? Bys chociaz do kurwy nedzy napisal ze
    mialem racje a nie znowu pierdolisz ze jednak w pradzie tez oplaty stale sa. No sa i
    podbija Twoja cene o dziesiec grosz. Dalej to nie zmieni faktu ze na pradzie taniej
    wyjdzie. Tak to wykombinowali ze im sie mniej zuzywa tym cena jednostkowa do
    zaplacenia rosnie. W pradzie jest tak samo i moze wyjsc kilowatogodzina kilka zlotych
    a nie 60 groszy. Dlatego ze nie warto gotowac na gazie zrezygnowalismy z gazu. Nie
    jest wykluczone ze podobna kwote jaka wychodi przy gazie ziemnym trzeba zaplacic przy
    gazie z butli. Dlatego pomimo ze nie wolno robic takiej zamiany sporo ludzi gotuje na
    gazie z butli. Sasiad tak ma i mowi ze taniej go wychodzi bo same oplaty bez gazu za
    trzy miesiace kosztuja polowe tego co wymiana butli. A przy butli ich nie ma i butla
    wystarcza im prawie na trzy miesiace. Pytal ktos o stopnie regulacji kuchenki
    elektrycznej z plytkami. W chinskich jest regulacja dwustaniwa temperatury plytki.
    PWM sie sam robi. Ja mam szesc pozycji przelacznika regulacji mocy. Przy plytce 1,5kW
    najmnjejsza moc to niecale 100W. W litrowym nierdzewnym garnku z pokrywka takie 100W
    pozwala na wrzenie wody jak sie gotuje kilka ziemniakow czy torebke kaszy lub ryzu.
    Oczywiscie wczesniej trzeba na wiekszej mocy doprowadzic do wrzeni zeby gotowanie
    kilka godzin nie trwalo. Podstawa oszczednego gotowania sa przede wszystkim garnki.
    Zadne wypasione emaliowane w kwiatki tylko wypolerowane na lustro nierdzewne albo
    kwasoodporne. Do tego dopasowane pokrywki. Dobry garnek przy kuchence elektrycznej
    przejmuje praktycznie cale wytworzone cieplo i go nie wypromieniowuje. Jak
    przypilnowac mocy to za duzo na przemiane fazowa nie pojdzie i z para nie ucieknie.
    Przy tradycyjnym gotowaniu, bo jest jeszcze gotowanie w niskich temperaturach a nie w
    temperaturze wrzenia, ziemniakom jest obojetne czy woda ma 97° i wrze czy 96° i nie
    wrze. Ale z punktu widzenia ekonomi gotowania obnizenie o stopien skutkuje sporymi
    oszczednosciami. Kiedys dorobilem do jednej plytki termostat z czujnikiem ktory sie
    wklada przez dziurke jaka jest w szklanej poktywce. Na poczatku bylo ze glupi jestem
    i zebym lepiej odkurzyl. Po miesiacu sie okazalo ze jest on potrzeby jak powietrze do
    oddychania. Bo z nim nigdy nic nie wykipialo i nie ma strachu ze sie cos przypali. Na
    dodatek bez zadnych cudownych elektrycznych garnkow za dwie stowy mozna gotowac w
    temperaturze osiemdziesieciu stopni.

  • 92. Data: 2017-01-10 01:09:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ogolnie duza komplikacja.

    No ja wiem?

    > Ale te nowoczesne kuchnie gazowe tez troche automatyki maja, to moze
    > juz nie taka duza.

    Taka nowoczesność, jak... dobra, nie będę brzydko mówić... i już wyjaśniam.
    Od wieeelu lat, kuchenki gazowe mają zabezpieczenie (o "junkersach" nie
    mówię, one mają bimetal), nie wszystkie oczywiście, że jak płomień zgaśnie,
    to dopływ gazu jest odcinany.
    Mam pewien, z życia wzięty, acz niezbyt bezpieczny, niezbyt rozgarnięty
    pomysł, więc raczej w formie żartu, na wyłączenie kuchenki gazowej, gdy woda
    w czajniku się zagotuje. Po prostu - nalać jej tyle, aby wykipiała po
    zagotowaniu się. Wtedy zaleje palnik, płomień zgaśnie i gaz zostanie po
    chwili automatycznie odcięty. Pod żadnym pozorem niech nikt tego nie ćwiczy
    tam, gdzie zabezpieczenia nie ma, jeśli na bieżąco nie kontroluje sytuacji
    osobiście.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 93. Data: 2017-01-10 01:12:27
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:1887317167.20170109232806@pik-net.pl.invalid...

    > To nie kwestia obyczaju. Byłem na urlopie i mysz popełniła samobójstwo
    > w ekspresie do kawy. Różnicówka wywaliła i dzięki temu nie było
    > pożaru.

    Z ciekawości - jak ona się tam dostała? Dziurę wygryzła? Czy jakoś przez
    szpary? Nie bardzo potrafię sobie wyobrazić, jak to zaszło...?

  • 94. Data: 2017-01-10 01:14:30
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nigdy nie wiadomo, co taka mysz z samotniści i rozpaczy zrobi.
    > Kiedyś był obyczaj, że samobójcy odkręcali gaz. Ale od momentu
    > zastąpienia gazu miejskiego ziemnym, nie jest to skuteczną metodą.

    Podobno on też nie jest taki super-hiper-cacy, choć rzeczywiście, daleko
    mniej szkodzi. Ale to metan, a miejski, to bodajże 40% czadu, o ile nie
    więcej, nie pamiętam, więc bardzo niebezpieczny.

  • 95. Data: 2017-01-10 01:21:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrob tak z zupa jarzynowa to od razu zobaczysz jaki to glupi pomysl jak karnie
    bedziesz musial umyc kuchenke. Dlaczego wszyscy sie usrywaja zeby cos udowodnic przy
    gotowaniu wody? Gotowanie wody w kuchence to najgorszy z mozliwych sposobow. Od
    gotowania wody na herbate sa czajniki elektryczne, chociazby dlatego ze ich
    sprawnosc to prawie 100%. Kuchenki sa do gotowania zupy, ziemniakow, bigosu,
    pieczenia nalesnikow, schabowych, kurczaka itp. Kiedys przy okazji dyskusji czy
    indukcja jest najlepsza ktos dal linka do marketoidow od indukcji i oczywiscie
    udowodnili ze najlepsza. Gotowali na roznych typach kuchenek 5 litrow wody. I przy
    pieciu litrach musiala byc najlepsza. Ale jak by robic 5 kilo bigosu to by sie
    okazalo ze jest gorsza od plytki i niewiele lepsza od palnika na gaz.

  • 96. Data: 2017-01-10 01:31:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Tuesday, January 10, 2017, 1:12:27 AM, you wrote:

    > Z ciekawości - jak ona się tam dostała? Dziurę wygryzła? Czy jakoś przez
    > szpary? Nie bardzo potrafię sobie wyobrazić, jak to zaszło...?

    Fabryczny otwór w obudowie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2017-01-10 01:32:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Tuesday, January 10, 2017, 1:14:30 AM, you wrote:

    > Podobno on też nie jest taki super-hiper-cacy, choć rzeczywiście, daleko
    > mniej szkodzi. Ale to metan, a miejski, to bodajże 40% czadu, o ile nie
    > więcej, nie pamiętam, więc bardzo niebezpieczny.

    Ale gdzie znajdziesz jeszcze gaz miejski/koksowniczy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2017-01-10 01:53:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2017 16:09:18 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > To juz nie musze dawac linka ze zdjeciem? Bys chociaz do kurwy nedzy
    > napisal ze mialem racje

    3.60, 4.60 ... no takie sobie te oplaty, ani wysokie, ani znikome :-)

    > a nie znowu pierdolisz ze jednak w pradzie
    > tez oplaty stale sa. No sa i podbija Twoja cene o dziesiec grosz.
    > Dalej to nie zmieni faktu ze na pradzie taniej wyjdzie.

    Po calkowitej likwidacji gazu.
    I o ile ktos nie ma np grzania gazem, gdzie mu sie te stale oplaty
    inaczej rozkladaja.

    > Tak to
    > wykombinowali ze im sie mniej zuzywa tym cena jednostkowa do
    > zaplacenia rosnie.

    Ty liczysz jednostkowo, a ja patrze ze to stala oplata.
    Jak zobaczylem ze to 2 i 2 zl - pisalem "znikoma", niestety - zle
    zobaczylem.

> [...]
    > go wychodzi bo same oplaty bez gazu za trzy miesiace kosztuja
    > polowe tego co wymiana butli. A przy butli ich nie ma i butla

    Ale na prad nie przeszedl ...

    Wiela taka butla kosztuje ?
    Bo jesli dobrze licze - taka butla to ~135kWh, u mnie by trzeba co
    miesiac-poltora. I sie chyba robi drozej.
    A jeszcze w butle trzeba zainwestowac.

    P.S. poczytajcie komentarze
    https://www.castorama.pl/gaz-do-butli-gaspol-11-kg.h
    tml

    Takich wesolkow mamy, czy dyskretna reklama ?

    > Kiedys dorobilem do jednej plytki termostat z

    Kiedys to ja mialem licznik gazu, ktory na malym plomyku nie krecil
    sie :-)

    J.

  • 99. Data: 2017-01-10 02:06:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:193393082.20170110013139@pik-net.pl.invalid...

    > Fabryczny otwór w obudowie.

    Spróbuję sobie to wyobrazić, jak duży może być taki otwór, gdzie... Bo w
    moich 2, ale to takie proste przelewowe, to nie bardzo by było jak. Ale
    wiem, że są różne modele. Najważniejsze, że nikomu, poza gryzoniem, nic się
    nie stało. BTW, ekspres przeżył?

  • 100. Data: 2017-01-10 02:09:34
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:1882830186.20170110013221@pik-net.pl.invalid...

    > Ale gdzie znajdziesz jeszcze gaz miejski/koksowniczy?

    W domach raczej nie, ale gdzieś może w fabrykach, w kontrolowanych
    warunkach, grzechem było by to puścić do atmosfery, już nawet nie o
    toksyczność mi chodzi... Tylko o energię możliwą do uzyskania z gazu, który
    np. jest odpadem produkcyjnym...? Jakoś nie mam weny do rozmyślań.