  • 81. Data: 2017-01-09 19:39:15
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-01-09 o 18:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I zasilaja jedna przetwornice ?

    A jaki problem?

    > Oczywiscie, ale producenci jakby unikaja.
    > Moze nie chca przekraczac typowych domowych instalacji.

    Zdaje się że i tak można całość podłączyć do jednej fazy jak ktoś się
    uprze.

    Pozdrawiam

    DD

  • 82. Data: 2017-01-09 19:53:40
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak RoMan to jedynie indukcyjnie. :-)

    I jakiś automat tę indukcyjność wyłącza, gdy woda zawrze? :)
    A co za problem, zrobić wyłączanie gazu, gdy woda będzie gotowa? Może
    trudniej mechanicznie, any problem?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 83. Data: 2017-01-09 20:04:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > wyszlo 6 gr w 7 minut - dodatkowa minuta wiele rachunku nie nabije.

    Piętnaście procent. Nie jest to mało.

    > Ale jak sie nie ma dobrego sluchu, to to ciche "klik" mozna
    > przeoczyc, idziesz bez pospiechu do kuchni - a tam woda juz zimna.
    > I pstryk w wylacznik i licznik liczy.

    Słuch można mieć też za dobry -- wyje drań i wkurza! A ja nie będę
    się od razu od roboty odrywał, w trzy minuty woda nie wystygnie.
    Tylko jak tu wytrzymać choćby pół minuty tego świstu! Bez sensu taki
    czajnik.

    > No ale ... skoro pic ci sie chcialo, to chyba nie ma pretensji,
    > ze czajnik gwizdze "juz gotowe" ?

    Gdyby chciało się aż tak, to bym warował przy czajniku. Wtedy
    gwizdek na nic.

    > W sumie, to najbardziej bym narzekal na te 7 minut - dlugo choroba.

    Elektryczny z małą ilością wody załatwia sprawę szybciej. A i tak
    nigdy przy nim nie stoję i nie pilnuję.

    > Wystarcza fotki - mysz mu sie zalegla, dobrze, ze nieszczescia
    > duzego nie spowodowala ...

    Jak dla mnie, to te wszystkie parowozy z gwizdkiem trąca myszką.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2017-01-09 23:24:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Ale RoMana spytaj co sadzi o elektrycznych czajnikach ... czy moze
    > ekspresach :-)

    Co mam sądzić? Przywykłem. Cieszę się tylko, że założyłem różnicówkę
    zanim to stało się modne - dzięki temu mam nadal gdzie mieszkać pomimo
    afektu myszy do ekspresu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2017-01-09 23:25:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    > Jak RoMan to jedynie indukcyjnie. :-)

    Jeszcze nie. Dopiero od jutra będę miał w domu warunki na solidną
    płytę indukcyjną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2017-01-09 23:28:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    [...]

    > Jeśli będę zaproszony do RoMana na kawę, to podporządkuję
    > się lokalnym obyczajom gotowania wody.

    To nie kwestia obyczaju. Byłem na urlopie i mysz popełniła samobójstwo
    w ekspresie do kawy. Różnicówka wywaliła i dzięki temu nie było
    pożaru.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2017-01-10 00:06:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > To nie kwestia obyczaju. Byłem na urlopie i mysz popełniła
    > samobójstwo w ekspresie do kawy. Różnicówka wywaliła i dzięki
    > temu nie było pożaru.

    Nigdy nie wiadomo, co taka mysz z samotniści i rozpaczy zrobi.
    Kiedyś był obyczaj, że samobójcy odkręcali gaz. Ale od momentu
    zastąpienia gazu miejskiego ziemnym, nie jest to skuteczną metodą.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2017-01-10 00:17:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2017 13:44:44 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ty bys sie wreszcie nauczyl cytowac.

    > To juz bylo z oplata za przesyl (owe 0.04518 ... plus VAT).
    > Do tego sa oplaty stale - znikome. No i w pradzie tez sa.

    > Podeslij.
    > Hm, a moze i mi sie wydawalo

    No i wydawalo - 2 wzialem za cene, a to byla ilosc miesiecy.

    Dochodzi 3.66+4.61+vat, razem ~10zl co miesiac.

    I faktycznie - za 230kWh gazu w 2 miesiace zaplacilem 63,86 zl,
    co daje 0.2776 zl/kWh opalowa.

    Ale:
    a) do pradu tez doliczaja oplaty stale,
    b) musialbym calkowicie z gazu zrezygnowac, zeby tego nie placic.
    Samo przejcie na czajnik elektryczny nic nie da :-)

    Wymowic gaz calkowicie ... moze to i dobry pomysl, ale najpierw by
    trzeba instalacje w mieszkaniu wymienic ... a kto wie, czy nie w
    budynku.

    J.

  • 89. Data: 2017-01-10 00:23:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2017 19:53:40 +0100, HF5BS napisał(a):

    > I jakiś automat tę indukcyjność wyłącza, gdy woda zawrze? :)

    Raczej nie ... ale plyty indukcyjne z reguly maja czujnik temperatury
    garnka. I sie wylacza, zanim sie mieso zapali - funkcji wylaczania
    czajnika chyba jednak nie maja.

    > A co za problem, zrobić wyłączanie gazu, gdy woda będzie gotowa? Może
    > trudniej mechanicznie, any problem?

    Ogolnie duza komplikacja.
    Ale te nowoczesne kuchnie gazowe tez troche automatyki maja, to moze
    juz nie taka duza.

    J.

  • 90. Data: 2017-01-10 00:34:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2017 19:39:15 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > A jaki problem?

    W zasadzie zaden ... ale wiekszosc producentow chyba daje dwie
    przetwornice, i kazda osobna faza/kablem zasila.
    No i moc na przetwornice ograniczona wtedy.

    A swoja droga - wiesz jak to zasilane ?
    Przy dwoch przetwornicach kazda ma chyba swoj mostek i 325V,
    przy jednej zasilanej z dwoch faz ... najrazsadniej byloby chyba
    mostek 3f dac, a wtedy napiecie wysokie.
    Wszelakie falowniki dobrze sobie z nim radza, ale jak widac w sprzecie
    konsumenckim kombinuja jak uniknac.

    > Zdaje się że i tak można całość podłączyć do jednej fazy jak ktoś się
    > uprze.

    Mozna, o ile ktos ma odpowiednio gruba.
    A moze to powod kombinowania z dwiema przetwornicami 1-f ?
    I nie trzeba osobnej wersji na USA.

    J.