  • 11. Data: 2010-02-15 07:27:17
    Temat: Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    dominik pisze:

    > No to masz przyczynę, taka wartość przy tej lustrzacne wycina wszelką
    > ostrość.

    Nie. Robiłem głównie na przesłonie 8. Wrzucę fotki.

  • 12. Data: 2010-02-15 07:35:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 07:23, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > najpierw zrob przyzwoite testy porownawcze , tak by wykluczyc
    > przyczyne nieostrosci - jakis blad fotografujacego.
    > wydrukuj sobie cos w rodzaju   tablicy okulistycznej z napisami o
    > roznej wielkosci od b maleych do sporych , albo wez tez wycinek
    > kolorowej gazety z napisami.
    >
    > naklej na plaskie twarde podloze ustaw dokladnie w plaszczyznie
    > pionowej  najlepiej na czyms podczymujacym jak np pulepecie  do nut
    > itp.
    >
    > w centrum kadru , ale poza polem widzenia af  ustaw skosnie jakas
    > miarke np metr stolarski z dobrze widoczna podzialka.

    qrde , nie w centrum a z boku kadru poza polem widzenia af.

  • 13. Data: 2010-02-15 08:34:57
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Zapodaję linki do fotek:

    http://karakoram.strefa.pl/public/IMG_5489.JPG
    Z canona z exifem

    http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.tif
    Z nikona z exifem - UWAGA: 70MB

    http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.jpg
    To samo co poprzednio ale w jpg, bez exifa
    Informacje z tego exifa:
    przesłona 8;
    ogniskowa 55 (82 dla pełnej klatki)
    czas 1/13
    korekta naświetlenia w górę o 2/3

    Ostrość w obu brana na środku, na kraniec mordy tego pomarańczowego typa.
    Różnic ostrości widać wszędzie - i na brzegu i na środku.
    Zarówno w okolicy punktu ostrości jak i z tyłu na desce do prasowania.
    Jak wspomniałem wcześniej nie jest to FF/BF, bo potem jeszcze kombinowałem
    z ręcznymi korektami.

    Co na to powiecie?
    Reklamować?

  • 14. Data: 2010-02-15 08:51:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 09:34, dobrov <d...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Zarówno w okolicy punktu ostrości jak i z tyłu na desce do prasowania.
    > Jak wspomniałem wcześniej nie jest to FF/BF, bo potem jeszcze kombinowałem

    przede wszystkim skroc czas naswuietlania.
    na 1/13 nawet ze statywu wystepuje poruszenie. trudno powiedziec
    dokladnie jaki ma ono wplyw na rozdzeilczosc w tym aparacie , ale aby
    go z cala pewnoscia wykluczyc rob zdjecie lampa blyskowa , nastaw
    1/200 sek czas.

    to podstwa przy ocenie ostrosci rysunku - krotki czas naswietlania.
    lustra w tych tanich aparatach wala niemilosiernie ich wplyw na
    poruszenie jest widoczny wlasnmie w okolicy takich czasow ok 1/10 sek

    powtorz z lampa blyskowa.

  • 15. Data: 2010-02-15 09:08:27
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > lustra w tych tanich aparatach wala niemilosiernie ich wplyw na
    > poruszenie jest widoczny wlasnmie w okolicy takich czasow ok 1/10 sek

    Ale waliłem też w iso800 i 1600 także z przesłoną 5.
    Były czasy rzędu 1/200 do 1/500 i było tak samo :(

  • 16. Data: 2010-02-15 09:30:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 10:08, dobrov <d...@i...pl> wrote:

    > Ale waliłem też w iso800 i 1600 także z przesłoną 5.
    > Były czasy rzędu 1/200 do 1/500 i było tak samo :(

    jesli jestes pewien ze w innych przykladach mozesz wykluczyc wplyw
    poruszenia na rozdzielczosc
    to Twoj przypadek jest dla mnie jeszcze jednym potwierdzeniem mojej
    tezy ze co drogie to tanie.

    w moim przypadku bylo tak ze
    aby praktycznie w kazdych warunkach za pomoca dslr uzyskac wyniki
    bezapelacjnie lepsze od hybrydy to musialem wylozyc ok 16 000 pln.
    dla taniego budgetowego wyposazenia dslr wyniki byly bezapelacyjnie
    gorsze od hybrydy za 2000 zl.( ktora kupilem uzywana za 1000 , to
    zrozumiale , w dslr placisz za rozne buzery , od ktorych jakosc zdjec
    nie zalezy ).

    niezaleznie od jakis tam parametrow , ktore moznaby pomierzyc w tych
    zdjeciach , subiektywnie patrzac zrobione zdjecie z dslr robi znacznie
    slabsze wrazenie.

    w tej sytuacji mozesz tylko poexperymntowac z softwarowym ostrzeniem ,
    w malych krokach podnosic ostrzenie , czy obraz sie poprawia.
    nadmierne wyostrzenie szkodzi , ale niewielkie moze poprawic.
    ostateczunie ostrosc i tak jest zawsze liczona.

    z tym ze sugerowalbym zrob na 100 iso z lampa blyskowa i krotkim
    czasem migawki.
    na iso 800 / 1600 rozdzielczosc spada znacznie.
    Umiesc na skraju planu skosnie miarke , ona pomaga . bardzo latwo
    organoleptycznie wyciagnac nieprecyzyjne wnioski.
    wiem ja to cwiczylem.
    Nikt nie ma ochoty na robienie zdjec testowych - skoro je robisz tzn
    ze masz jaies zastrzezeia do pracy aparatu.
    Ta miarka pomaga nieco ujac problem liczbowo czyli zobiektywizowac.

  • 17. Data: 2010-02-15 09:40:21
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > ze masz jaies zastrzezeia do pracy aparatu.
    > Ta miarka pomaga nieco ujac problem liczbowo czyli zobiektywizowac.

    Ok, Zrobię na iso 100 z lampą.
    Ale zakładając, że jednak będzie takie samo mydło - czy sądzisz, że da się w
    serwisie uzyskać jakąś regulację, która to poprawi?

  • 18. Data: 2010-02-15 09:54:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 10:40, dobrov <d...@i...pl> wrote:

    > Ok, Zrobię na iso 100 z lampą.
    > Ale zakładając, że jednak będzie takie samo mydło - czy sądzisz, że da się w
    > serwisie uzyskać jakąś regulację, która to poprawi?

    rozdzielczosci nie,
    ale mozesz probowac reklamowac.

    o ile wystpilby jakies stale bledy ostrzenia to tak , ale z tych zdjec
    nie wyglada zeby ta sigma cierpiala na te przypadlosc.

    z nikonem ta sigma to srednia polka , tak wynika z pomiarow ktore
    mam .
    nie powinna pracowac tragicznie .
    obawiam sie ze taki wynik to ona daje na codzien - takie sa te
    obiektywy.+ tanie dslr,y

    co ciekawe sigma 18-250 os hsm dla N daje nieznacznie lepszy wynik
    od tej , ktora masz.ale pomierzone z nd300 ( nie mam pomiarow dla
    nd5000).

    wydaje mi sie , ze lekkie podostrzenie i resampling w dol uczyni ten
    obiektyw uzywalny - ale w wielu przypadkach dostalbys lepszy
    subiektywnie wynik z kompakta lub hybrydy.
    No tak jest w tanich dslr- ostrzegam przed ich zakupem zawsze , i na
    ogol obrywam od nieswiadomych posiadaczy - lub nieposiadaczy
    teoretykow.

  • 19. Data: 2010-02-15 10:03:49
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-02-15 09:34, dobrov pisze:
    > Zapodaję linki do fotek:

> [...]

    DSC_0550.jpg zawiera więcej szczegółów niż IMG_5489.JPG.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 20. Data: 2010-02-15 10:09:48
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-15 09:34:57 +0100, dobrov <d...@i...pl> said:

    > http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.tif
    > Z nikona z exifem - UWAGA: 70MB

    A na cholerę w 16 bitach? Brakuje informacji o ISO, ale już mniejsza o to.

    > Ostrość w obu brana na środku, na kraniec mordy tego pomarańczowego typa.
    > Różnic ostrości widać wszędzie - i na brzegu i na środku.

    Najbardziej podejrzane jest wyostrzanie w postprocesie. Plik z Nikona
    był w czymś wołany? Z jakimi ustawieniami wyostrzania?
    Masz jakiś inny obiektyw który mógłbyś porównać do tej Sigmy?

    de Fresz