  • 1. Data: 2009-10-27 22:15:11
    Temat: nikon czy canon?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    http://www.e-cyfrowe.pl/canon-eos-450d-ob-18-55mm-is
    -55-250mm-is-p-6669.html
    czy
    http://www.e-cyfrowe.pl/nikon-d5000-ob-18-55mm-vr-55
    -200mm-vr-p-11704.html

    Filmów nie potrzeba, od tego jest kamera. Który zestaw jest bardziej
    niezawodny i generuje lepszy (ostrość, naturalne kolory) obraz?

  • 2. Data: 2009-10-27 22:34:32
    Temat: Re: nikon czy canon?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek pisze:
    > Filmów nie potrzeba, od tego jest kamera. Który zestaw jest bardziej
    > niezawodny i generuje lepszy (ostrość, naturalne kolory) obraz?

    Niezawodność jest porównywalna. Ostrość także(zależy od obiektywu i
    filtru AA, ale tutaj żaden z producentów nie przesadził ze zbyt mocnym
    filtrem AA), choć Nikon nadal słynie z najlepszego autofokusa, co
    znaczy, że większy odsetek zdjęć będzie ostrych (trafionych w punkt przy
    małej wartości przysłony - bardzo jasne obiektywy [fast lenses]).
    Co do naturalnych kolorów - porównaj sample z różnych galerii. Które ci
    się bardziej podobają? Jeśli żadne z powyższych, to zawsze masz RAW i
    możesz sobie kolory sam "rzeźbić", albo wybrać Pentaksa K10, K20, K7 z
    multum opcji predefiniowanych ustawieni JPG prosto z aparatu.
    Jeśli chcesz zobaczyć na czym polegają różnice w obróbce obrazu przez
    aparaty, to przejrzyj zdjęcia z Fuji. Oni jakoś inaczej do tego
    podchodzą, co widać na samplach, ale nie znaczy to, że oni mają złe
    podejście do tego. Po prostu mają inne. I z tego co pamiętam z różnych
    testów, to testerzy chwalili Fuji z ładne oddanie kolorów skóry :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-10-27 23:16:44
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Paweł W. pisze:
    > choć Nikon nadal słynie z najlepszego autofokusa, co
    > znaczy, że większy odsetek zdjęć będzie ostrych

    W przypadku tych dwóch modeli różnice nie będą znaczne, a warto też
    wspomnieć o braku silnika AF w tym korpusie Nikona oraz nadal ogromnej
    liczbie obiektywów, które go wymagają. Jeśli Marek bierze pod uwagę
    rozbudowę "szklarni" to wg mnie właśnie ten aspekt jest decydujący, gdyż
    pod innymi względami obydwa zestawy będą w praktyce niemal identyczne.
    Szczególnie, jeśli do tej pory nie pracował z korpusem ani jednego ani
    drugiego producenta i nie ma "preferencji" odnośnie rozłożenia
    przycisków itd.

    --
    PSYLO

  • 4. Data: 2009-10-27 23:21:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    PSYLO pisze:

    > W przypadku tych dwóch modeli różnice nie będą znaczne, a warto też
    > wspomnieć o braku silnika AF w tym korpusie Nikona oraz nadal ogromnej
    > liczbie obiektywów,

    Ale weź pod uwagę, że te obiektywy współpracują z tym Nikonem niczym
    obiektywy KA z Pentaksem, czyli dobiera korpus prawidłowo ekspozycję,
    zgodnie z ustawioną przysłoną, potwierdza także ostrość. Czyli czujniki
    AF działają i potwierdzają ostrość. Samemu trzeba jedynie obrócić
    pierścień AF. Z reguły dotyczy to stałek, czyli wrażenia takie, jak
    obsługi zooma i zmiany ogniskowej. Na pewno nie jest tak źle, jak krzyczą.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-10-28 07:14:07
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Filmów nie potrzeba, od tego jest kamera. Który zestaw jest bardziej
    > niezawodny i generuje lepszy (ostrość, naturalne kolory) obraz?

    Ja wybrałbym model z wyraźnie lepszą matrycą - czyli Nikona.

    --
    Lol

  • 6. Data: 2009-10-28 08:02:10
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "PSYLO" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku tych dwóch modeli różnice nie będą znaczne, a warto też
    > wspomnieć o braku silnika AF w tym korpusie Nikona oraz nadal ogromnej
    > liczbie obiektywów, które go wymagają.

    Dokładnie - i mówię to jako użytkownik NIKONA. Jeżeli chodzi o entry-level
    chyba wybrałbym Canon. Większa ilość akcesoriów (szkła, oryginalny grip)
    przemawia na korzyść Canona. Dla porównania wystarczy przeanalizować zakup
    szkła typu 50/f 1.8 i zobaczysz, że dla C ceny będą korzystniejsze...

  • 7. Data: 2009-10-28 09:07:29
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > przemawia na korzyść Canona. Dla porównania wystarczy przeanalizować zakup
    > szkła typu 50/f 1.8 i zobaczysz, że dla C ceny będą korzystniejsze...

    Nikon za to ma 35/1.8 za około 800 zł i zoom 18-105 o stosunkowo
    dobrej jakości za około 900 zł.
    Mam Nikona 3000s z 18-105mm, dwie koleżanki mają Canona 450D z kitem
    18-55 IS.
    Ogólnie to są bardzo porównywalne aparaty,
    Canon ma ciut ładniejszy odcień ludzkiej skóry prosto z aparatu,
    Nikon sprawia wrażenie solidniej zbudowanego,
    ma dużo bardziej rozbudowane auto ISO (brakuje mi tego w Canonie).

  • 8. Data: 2009-10-28 09:22:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Okt., 23:15, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Filmów nie potrzeba, od tego  jest kamera. Który zestaw jest bardziej
    > niezawodny  i generuje lepszy (ostrość, naturalne kolory) obraz?

    obydwa modele sa z najnizszej polki cenowej i technologicznej w obu
    systemach.

    canon to masowa - bija kolejne rekordy w iosciach wyprodukowanych
    sztuk liczonych w milionach ale przez to systme canona jest w sumie
    nieco tanszy ( obiektywy)

    generalnie gdybys chcila budowac w przyszlosc system to i tak wszystko
    jedno co kupisz z wyminionych aparatow , za 3-5 lat beda bez wartosci
    handlowej.

    tym sie nie kieruj.

    to pytanie czy kupic fiata punto
    czy np jakiegos maleguo hunndaia.

    z jednego i drugiego nie mozna byc do koncy zadowolonym ale lepiej to
    niz nic.

    ja moge powiedziec tylko jako posiadacz 3 szt 450 d - nigdy wiecej.

    ale sa osoby zachwycone fiatem punto , znajda sie tez zachwycone tym
    modelem .

    na d5000 nie znam wies sie nie wypowiadam.

    zrob w sklepie pare zdjec i zobacz ktory lepiej rysuje , ale najlepiej
    na komputerze sklepowym , na malym ekraniku aparatu nie mozna dobrze
    ocenic. Tutaj moze miez znaczenie wspolpraca konkretnego egzemplarza
    obiektywu z konkretnym korpusem.

    Tak na prawde nikt nie pomoze Ci z cala pewnoscia.

    zrob zdjecia tymi aparatmi i wybierz ten ktorym robi Ci sie
    wygodniej , lepiej oraz ktory daje mniej zdjec nieostrych.

  • 9. Data: 2009-10-28 09:41:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > to pytanie czy kupic fiata punto
    > czy np jakiegos maleguo hunndaia.
    >
    > z jednego i drugiego nie mozna byc do koncy zadowolonym ale lepiej to
    > niz nic.

    Mam Pentaksa ME (takiego starego grata) i jestem bardzo zadowolony.
    Mam 2x młodszego Poloneza - też jestem zadowolony.
    To kwestia wymagań, a nie sprzętu :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-10-28 11:26:33

    Paweł W. wrote:

    > Mam Pentaksa ME (takiego starego grata) i jestem bardzo zadowolony.
    > Mam 2x młodszego Poloneza - też jestem zadowolony.
    > To kwestia wymagań, a nie sprzętu :P

    Nie stać Cię i dorabiasz ideologię ;)

    wer