  • 1. Data: 2009-10-27 16:48:09
    Temat: co do edycji /montażu filmów ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam kamerę full hd. Zastanawiam się nad programem jak w temacie. Może mi
    ktoś doradzić ?

  • 2. Data: 2009-10-27 16:51:12
    Temat: Re: co do edycji /montażu filmów ?
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > Mam kamerę full hd. Zastanawiam się nad programem jak w temacie. Może mi
    > ktoś doradzić ?

    Sony Movie Studio Vegas

  • 3. Data: 2009-10-27 16:55:39
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 17:51:12 +0100, Leszek Drwal napisał(a):

    > Sony Movie Studio Vegas

    Możesz napisać coś o tym programie ? Może przy okazji porównać z Adobe
    Premiere Elements 8 ?

  • 4. Data: 2009-10-27 18:03:50
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz napisać coś o tym programie ? Może przy okazji porównać z Adobe
    > Premiere Elements 8 ?

    Oba mają inny interfejs, bardziej przyjazny wydaje się byc w vegasie,
    podgląd przejść " na żywo". Jeśli pracowałeś do tej pory na adobe, to
    obstawałbym za Premiere CS4 lub CS3(cs3 wymaga do avchd mainconcepta). Oba
    współpracują z proDAD-em, który daje ogrmone możliwości zabawy z
    przejściami.
    W Veagsie natomiast łatwiejsza jest "zabawa" z filtrami np "old movie".
    Jeśli nie masz zamiaru robić "menu" powiązanego z chapterami, a takie są
    niezbędne jeśli nie ma się zamiaru przewijać filmu "na podglądzie" zaopatrz
    się w coś dodatkowego- coś co doda chaptery bez ponownej konwersji mpeg.

    pzdr
    elm

  • 5. Data: 2009-10-27 18:27:53
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 19:03:50 +0100, elm napisał(a):

    > Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oba mają inny interfejs, bardziej przyjazny wydaje się byc w vegasie,
    > podgląd przejść " na żywo". Jeśli pracowałeś do tej pory na adobe, to
    :) Na żadnym ;) Robiłęm prosty montaż w nero. Chciałbym sie czegoś nauczyć.
    Podstawy to montaż (cięcie/wstawianie), authoring DVD, łatwa konwrsja full
    HD do PAL,eksport do youtube itp. A potem uczyć sie co program więcej
    może.... Premiere elements "wpadł mi w rece" przy okazji poszukiwań softu.

  • 6. Data: 2009-10-27 19:45:47
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Sony Movie Studio Vegas

    pobrałem trial wersji 9.
    1. Przy nowym projekcie mam tylko PAL I NTSC=nie mam HDTV
    2. Przy próbie zrobienia DVD żąda obecności DVD architect.

    Ograniczenia wersji demo, czy nie da się ? Gdzie kupiś ten program? Jest
    wersja polska ?

  • 7. Data: 2009-10-27 20:30:27
    Od: "Szymon Machel" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > 2. Przy próbie zrobienia DVD żąda obecności DVD architect.
    >
    > Ograniczenia wersji demo, czy nie da się ? Gdzie kupiś ten program? Jest

    U mnie wersja 8 (komercyjna) przyjmuje 720p z Soniaka. Vegas
    jest dość przyjemnym programem do edycji.
    Zrobienie authoringu DVD wymaga posiadania DVD Architect, do którego
    eksportuje się w odpowiednim formacie video i dźwięk. Architect jest
    w pakiecie z Vegas.
    Przyznam się, że DVD Architect jest dla mnie tajemniczym produktem,
    pomimo, że go posiadam. W Pinnaclu było to dużo prostsze :-(

    Szymon

  • 8. Data: 2009-10-27 22:26:16
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hmhh35ri9wei.19q3adspwvmim$.dlg@40tude.net>,
    Marek <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam kamerę full hd. Zastanawiam się nad programem jak w temacie. Może mi
    > ktoś doradzić ?

    Moze iMovie?
    <http://www.apple.com/pl/ilife/imovie/what-is-imovie
    .html>

    TA

  • 9. Data: 2009-10-28 00:29:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-27, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam kamerę full hd. Zastanawiam się nad programem jak w temacie. Może mi
    > ktoś doradzić ?

    Jeśli chcesz zachować zdrowy umiar cenowo-gadżetowo-funkcjonalny bo
    robisz to wyłącznie na potrzeby amatorskie to polecam coś z rodziny
    TMPGEnc. Sam od niedawna uzywam TMPGEnc Authoring Works 4 głównie ze
    względu na authoring BD. Wcześniej używałem DVDlab (inna firma) w
    połączeniu z TMPGEnc 4.0 XPress i TMPGEnc MPEG Editor 3 (ten ostatni
    wystarcza do HD). DVDlab jest MZ dużo lepszym koncepcyjnie pakietem ale
    jest wyłącznie do authoringu DVD. Vegas jest zachwalany ale podstawowy
    pakiet, o ile nic się nie zmieniło jest dość drogi (++500USD?). W
    przypadku TMPGEnc (pakiet MPEG Editor + Authoring Works) wydatki powinny
    sie zamknąć kwotą ~150USD.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-10-28 04:57:41
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Marek <m...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > 2. Przy próbie zrobienia DVD żąda obecności DVD architect.
    >
    > Ograniczenia wersji demo, czy nie da się ? Gdzie kupiś ten program? Jest

    Najlepsza w tej chwili wersja Vegas MS to khem, khem:
    Sony Vegas Movie Studio 9 Platinum Pro Pack
    Ściągnij sobie trial wersji Platinum i oddzielnie trial DVD artitecta,
    zainstaluj, jak Ci się spodoba to potem można bezstresowo aktywować
    kodami z kupionego pudełka, i popatchować.

    Vegas dobrze współpracuje z formatem AVCHD z kamerek Sony czy Panasonic.

    Te projekty to tylko szablony, można zrobić swoje, czy gdzieś znaleźć na
    sieci.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8