  • 1. Data: 2009-10-26 20:35:54
    Temat: Perspektywa szerokokatna
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Z jakiejś dyskusji zrodziło się 'a pokażę człowiekowi zdjęcia z
    szerokiego kąta'. Miałem na myśli taki intensywny emocjonalnie reportaż,
    wchodzenie miedzy ludzi, wyciągnięte ręce, gesty, emocje, środowisko
    (np. narzędzia) pracy, reporter który nie chowa sie za tele, ale jest
    tuż obok, pomiędzy. Trochę zniekształcona perspektywa, duża ostrość. Kto
    to uprawia, wie o czym mówię.

    Za małego obrazka brało sie 28-29mm lub 24 (jak się miało) i robiło (nie
    mówię o typowych rybich oczkach).

    Jedna galeria, drugi obiektywny portal i niemal nic. Moda przeminęła?
    Wieloletni brak szerokich kątów do cyfry oddalił apetyty?
    Czegoś nie zauważyłem, że się skończyło?

    A propos, jak chodza te nowe 'cyfrowe' szerokie kąty? Wysoka ostrość?
    Używa się to na AF czy dla szybkości (na pewno to szybka dziedzina
    fotografii) na ustawieniu hiperfokalnym? GO na 10-12mm na pewno jest
    horendalna...
    W lidze amatorskiej, emerytowane rybie oczka z pełnej klatki nadają
    się? Na pewno by bolał (np. w Nikonku D80) brak automatyki a nawet
    pomiaru ekspozycji.

  • 2. Data: 2009-10-26 20:54:16
    Temat: Re: Perspektywa szerokokatna
    Od: " tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > Wieloletni brak szerokich kątów do cyfry oddalił apetyty?
    > Czegoś nie zauważyłem, że się skończyło?

    Jesli mowa o 28mm to nie bylo wieloletniego braku - obiektywy 18-55mm
    sa prawie od poczatku istnienia lustrzanek aps a brak tego typu zdjec to
    IMO po prostu moda a wlasciwie jej brak.
    Teraz jest moda na HDR-y i szerokokatne krajobrazy

    > A propos, jak chodza te nowe 'cyfrowe' szerokie kąty? Wysoka ostrość?

    Tak jak zwykle - jedne lepiej drugie gorzej, tokina lepsza, tamron
    gorszy etc.

    > W lidze amatorskiej, emerytowane rybie oczka z pełnej klatki nadają
    > się? Na pewno by bolał (np. w Nikonku D80) brak automatyki a nawet
    > pomiaru ekspozycji.

    Nie za baldzo ;) ewentualnie Peleng ale teraz "na topie" jest samyang
    zreszta calkiem dorzeczne szkielko jak ktos lubi fiszaje

    pozdr.
    --
    photo.net/photos/Szostok

  • 3. Data: 2009-10-26 20:59:04
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jedna galeria, drugi obiektywny portal i niemal nic. Moda przeminęła?
    > Wieloletni brak szerokich kątów do cyfry oddalił apetyty?
    > Czegoś nie zauważyłem, że się skończyło?

    Ja jeszcze mam kota na punkcie szerokiego:
    http://saldat.pl/html/fot-reportaz10.htm
    http://saldat.pl/html/fot-sport11.htm
    http://saldat.pl/html/fot-sport5.htm
    http://saldat.pl/html/fot-sport6.htm
    http://saldat.pl/html/fot-reportaz_s1.htm
    http://saldat.pl/html/fot-reportaz6.htm
    http://saldat.pl/html/fot-reportaz7.htm
    http://saldat.pl/html/fot-reportaz8.htm
    http://saldat.pl/html/fot-reportaz9.htm

    ...momentami az za bardzo... ;)
    http://saldat.pl/photos/reportaz/inne/mfod2008/ork08
    -2-045.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 4. Data: 2009-10-27 14:09:51
    Od: f...@a...pl

    Dnia 26-10-2009 o 21:59:04 marcin.STIG.saldat <s...@p...pl> napisał(a):

    > Ja jeszcze mam kota na punkcie szerokiego:
> [...]

    Bardzo dobre, gratuluję i życzę następnych udanych ujęć
    --
    FKV

  • 5. Data: 2009-10-27 16:39:21
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    /*

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wieloletni brak szerokich kątów do cyfry oddalił apetyty?
    > Czegoś nie zauważyłem, że się skończyło?

    Ja jeszcze mam kota na punkcie szerokiego:

    */

    coś świeżego :-D bardzo przyjemne.
    dlaczego odnoszę wrażenie że większość jest robiona z lampą? takie mocne
    Słońce czy taka obróbka...?

    ile ta twoja szerokość wynosi?

  • 6. Data: 2009-10-27 16:42:44
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > coś świeżego :-D bardzo przyjemne.
    > dlaczego odnoszę wrażenie że większość jest robiona z lampą? takie mocne
    > Słońce czy taka obróbka...?

    Taka... lampa. :)

    > ile ta twoja szerokość wynosi?

    14-24

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 7. Data: 2009-10-27 17:58:38
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 15:09:51 +0100, f...@a...pl napisał(a):

    > Bardzo dobre, gratuluję i życzę następnych udanych ujęć

    Tylko następnym razem niech weźmie tele na te nóżki, bo szerokim
    to aż żal ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2009-10-27 19:57:31
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    Hej

    > Taka... lampa. :)

    Jaką? Jedna SB...? Czy mi się zdaje czy ta lampę trzymasz na jakimś
    brackecie, czy innym wysięgniku czasami?

    > 14-24

    Oj, lepiej nie znaleźć się blisko brzegu kadru ;)

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 9. Data: 2009-10-27 20:59:37
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

> [...]
    > Wieloletni brak szerokich kątów do cyfry oddalił apetyty?
    > Czegoś nie zauważyłem, że się skończyło?

    Ja jeszcze mam kota na punkcie szerokiego:
    [...]
    =========

    Niezle,
    choc duzo za duzo "wypudrowane".
    A tego "kota" widac az za bardzo - dla mnie taka ilosc
    to juz przerost formy - wyglada jakbys zgubil wszystkie szkla
    i zostal tylko z tym szerokim.
    ---

  • 10. Data: 2009-10-27 21:07:08
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jaką? Jedna SB...? Czy mi się zdaje czy ta lampę trzymasz na jakimś
    > brackecie, czy innym wysięgniku czasami?

    Czasami w wyciagnietej rece. :)
    SB-800

    --
    Pozdrawiam,