  • 1. Data: 2009-10-26 21:49:37
    Temat: Tamron 17-50 f2.8 VC - jak sprawdzic w sklepie czy ostrzy?
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Witam. Prosze o porade. Chcialbym zakupic szkielko do 500D - Tamron SP AF
    17-50 mm f/2.8 XR Di II VC. Nie wiem zupelnie jak sprawdzic czy egzemplarz
    ktory jest dostepny bedzie dobrze ostrzyl z moim aparatem. Bardzo prosze
    pomoc, w jaki sposob przeprowadzic test i czy jest to wykonalne w sklepowych
    warunkach?

    m.

  • 2. Data: 2009-10-26 22:27:47
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    sailling8 <s...@U...fm> napisał(a):

> [...]
    > pomoc, w jaki sposob przeprowadzic test i czy jest to wykonalne w sklepowych

    Dyrektor Sienieda z foto.sienieda.pl mówi,że to nie mozliwe i ja mu wierzę.
    najlepiej kupic na weekend z możliwością wymiany na inny - nie zwrotu ale
    wymiany.

  • 3. Data: 2009-10-27 09:13:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Okt., 22:49, "sailling8" <s...@U...fm> wrote:
> [...]
    > pomoc, w jaki sposob przeprowadzic test i czy jest to wykonalne w sklepowych

    dokladniue ten tamat byl tutaj czesto poruszany.
    porzebujesz miec dostep ddo duzego komputera , wlasny laptom a moze
    tam maja komputer i pozwola podgladnac.

    jesli mozesz wyjdz na ulice to zrob udejccia samochodow , numerow
    rejestracyjnych.
    dokldnie celuj w tablice rejestr lub inny napis i sprawdzaj czy tam
    jest maks ostrosci.
    na paru ogniskowych i otwartym obiektywie.

    wiecej w zasadzie nie bardzo mozesz zrobic.

    jesli wewnatrz to ostrz na jakies przedmioty z napisami , pudelka itp.
    staraj sie stwierdzic nie jak ostrzy tylko gdzie przypada maksimum
    ostrosci , za czy przed plaszczyzna ostrzenia.

    zwroc uwage na krotkie czasy jesli bedziesz robil z reki.

    Duze bledy ostrzenia wylapiesz natychmiast , male niekoniecznie ale
    one wystpuja zawsze .

  • 4. Data: 2009-10-27 14:05:49
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    XX YY wrote:

    > dokladniue ten tamat byl tutaj czesto poruszany.
    > porzebujesz miec dostep ddo duzego komputera , wlasny laptom a moze
    > tam maja komputer i pozwola podgladnac.

    Gucio prawda. Wystarczy statyw i kartka papieru z przygotowanym wzorem. Jak
    zwykle bredzisz 3 po 3 ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-10-27 15:19:35
    Od: TomekM <t...@g...com>

    http://www.focustestchart.com/chart.html

    Przedostatnia strona.

  • 6. Data: 2009-10-28 18:59:42
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    http://pentaxdslrs.blogspot.com/2008/06/part-1-autof
    ocus-adjustment-for-pentax.html
    http://www.k10dbook.com/newchart.pdf
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-10-29 08:11:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Okt., 19:59, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
    > http://pentaxdslrs.blogspot.com/2008/06/part-1-autof
    ocus-adjustment-f...http://www.k10dbook.com/newchart
    .pdf
    > --
    > Krzysiek

    bylo tutaj wiec nie bede rozciagal

    test na buiala kartke z czarnym wzorem ma te wade ze na tak
    kontrastowy objekt najczescie wszystko ostrzy. to musialby byc
    rzeczywiscie horendalny blad zeby nie wyostrzyl. Na obiekty
    rzeczywiste o nizszym, kontrascie wynik moze byc juz inny - gorszy.

    to sa testy do przeprowadzenia w celu justacji obiektywu ( zreszta w
    c500d tego nie mozna zrobic w sklepie) - najgorsze z mozliwych.