  • 21. Data: 2012-12-16 11:18:25
    Temat: Re: najmniejszy agregat
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-12-16 01:01, Jawi pisze:

    > Jadę czasami na działkę, gdzie prądu brak.

    To może poszukaj działki z prądem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2012-12-16 11:58:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jawi,

    Sunday, December 16, 2012, 10:16:37 AM, you wrote:

    > No można, ale kloc, cieżki. Użytkowałem taki z firmy, 2 KW Hondy.

    Co Ty z tą Hondą? Zaciąłes się? Ja pisze o małym agregacie, poniżej
    1kVa.

    > Nie chce mi się tego taszczyć i bagażnika zajmować.
    > Myślałem, że ze względu na potrzebną mi moc, dostane jakąś chińszczyznę
    > o wielkości prostownika większego.
    > A tu widzę klapa.

    Bo nikt takiego badziewia nie produkuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2012-12-16 12:24:50
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Co Ty z tą Hondą? Zaciąłes się? Ja pisze o małym agregacie, poniżej
    > 1kVa.

    To moja wina że najmniejszy znaleziony w handlu to tej firmy i w pracy
    miałem też tej firmy? :) Ten który woziłem cichy był, tylko duży.

    > Bo nikt takiego badziewia nie produkuje.

    I tu mój problem bo ja takie badziewie potrzebuje.

  • 24. Data: 2012-12-16 14:37:11
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 16-12-2012 01:01, Jawi pisze:

    > Jadę czasami na działkę, gdzie prądu brak. Mam przetwornicę na 230 i aku
    > samochodowe. Wystarcza. Jak muszę podładować to biorę do domu lub
    > podłączam do auta. Na te potrzeby wystarcza na 2 - 3 dni. Głównie
    > oświetlenie, laptop, czasami zasilenie jakiejś wkrętarki.
    > Normalny agregat za duży do wożenia i ciężki.

    Tak się zastanawiam po co Ci agregat... Zasilasz laptopa, komórkę i co
    jeszcze? Przecież to wymaga małego napięcia. Wiem że może trochę nie od
    tej strony kombinuję, ale ja bym przeanalizował jakie napięcia i prądy
    są potrzebne i zrealizował to w formie jakiejś przetwornicy dającej
    odpowiednie parametry zasilania z normalnego akumulatora samochodowego.
    Pozbywasz się wtedy zasilaczy sieciowych, a wyposażasz w odpowiednie
    kable z wtyczkami do zasilania poszczególnych urządzeń.

    Sytuacja może się zmienić jak niezbędne jest zasilanie 230V, ale nawet
    oświetlenie można zrobić na mniejsze napięcie.

  • 25. Data: 2012-12-16 16:04:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi napisał:

> [...]
    > lub podłączam do auta. Na te potrzeby wystarcza na 2 - 3 dni. Głównie
    > oświetlenie, laptop, czasami zasilenie jakiejś wkrętarki.

    No to akumulator jest najlepszy (choć niekoniecznie ten rozruchowy).
    Pytanie tylko, jak go doładowywać. Można szybko i intensywnie, agregatem.
    Są takie za circa 400 zł, do tego się nadadzą. Ale można też z paneli
    słoneczych. Taki typowej wielkości 60-ogniwowy w bezchmurny dzień robi
    ponad 1kWh, czyli więcej niż "pojemność skokowa" prawidłowo eksplatowanego
    akumulatora samochodowego. Nawet w pochmurny dzień da radę doładować.

    Z kolei wspomniane peltiery dobrze pracują wmontowane w dno garnka,
    z chłodzeniem wodnym albo zupnym. Tak to wzmiankowani Japończycy zrobili.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2012-12-16 23:20:23
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 16.12.2012 10:19, Jawi pisze:

    > ale panel 50W w praktyce da mi z 10 - 20 - w porywach.
    nie. w dni słoneczne - prawie 50 W. wazne żebyś ładował nim akumulator,
    a nie planował bezpośrednie zasilanie.

    > No i trzeba mu zorganizować tajne miejsce na działce bo wozić tego
    > będzie bardziej upierdliwe niż agregatu.
    nie wiem. ja planuje sam kupić parę- parnenaście ogniw wielości płyty
    CD, które niestety dają tylko pół wolta. jednak nie chcę z nich budować
    wielkiego panelu, tylko każdy z nich zamocować na osobnej "kafelce".
    taka płytka będize miała kabelelek, wszystkie płytki będą włączane do
    "sumatora" a w nim będize przetwornica.
    Oczywiście możesz zbudowac składany wiatrak, ale to też awaryjne źródło
    zasilania.

    > Z którego notabene w kombiaku
    > potem śmierdzi benzyną :)
    JAk bym już miał generator, to bym nie kombinował, tylko go uszczelnił

    ToMasz