  • 1. Data: 2012-12-14 01:42:08
    Temat: "prostownik" z zasilacza do notebooka
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    tylko spojnie z dyskusja.

    zalozenie: zbudowanie ladowarki do akumulatora samochodowego (tzw.
    prostownika) z zasilacza do notebooka - nie przerabiamy tylko
    dorabiany (prosty uklad elektroniczny, ktory pozwoli kontrolowac
    proces ladowania:

    - ograniczamy prad ladowanie np. nie wiecej niz 2-3A
    - przerywamy ladowanie, gdy aku osiagnie 14.4V (14.7V na mrozie)
    - chronimy zasilacz od notebooka
    - mozemy zastosowac dowolny zasilacz (pomijamy kwestie wtyczki) - np.
    napiecie wyjsciowe zasilaczy 17-20V, prady 2-3-4-5A

    Roznica miedzy prostownikiem (trafo + prostownik) jest taka, ze przy
    zasilaczu napiecie na wyjsciu zawsze jest stale i "powiedzmy", ze nie
    zalezy od pobieranego pradu. W trafo, napiecie na wyjsciu zalezy od
    obciazenia (pradu) i jakos sie tam zmienia. Jak aku "glodny" to bierze
    wiecej pradu i napiecie wtedy mniejsze. Jak aku "najedzony" to bierze
    malo pradu i napiece wyzsze. Wtedy mozemy sprawdzac napiecie i
    wylaczyc, gdy 14.4V. Ale jak tego dokonac, gdy mamy stabilne zrodlo
    napiecia i pradu i napiecie na aku zawsze bedzie stale.....(napiecie
    wyj - "cos aby bylo OK").

    Jaki to musialby byc uklad, aby dalo sie kontrolowac napiecie na
    akumulatorze - jak wzrosnie do 14.4V to koniec.

    Macie pomysl? Tylko prosze, nie dyskutujcie, ze taniej, prosciej kupic
    ladowarke w Lidlu!!! please !!!!

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-12-14 07:56:21
    Temat: Re: "prostownik" z zasilacza do notebooka
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Jaki to musialby byc uklad, aby dalo sie kontrolowac napiecie na
    > akumulatorze - jak wzrosnie do 14.4V to koniec.

    Uzalezniony od temperatury stabilizator napiecia z ograniczaniem pradu.

  • 3. Data: 2012-12-14 08:57:12
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Ale jak tego dokonac, gdy mamy stabilne zrodlo
    > napiecia i pradu i napiecie na aku zawsze bedzie stale.....

    Nie zalozyles, ze zasilacz ma nieskonczona wydajnosc pradowa wiec zalozenie,
    ze napiecie na aku bedzie zawsze stale jest bledne.
    P.G.

  • 4. Data: 2012-12-14 09:31:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adresss,

    Friday, December 14, 2012, 1:42:08 AM, you wrote:

> [...]
    > prostownika) z zasilacza do notebooka - nie przerabiamy tylko
    > dorabiany (prosty uklad elektroniczny, ktory pozwoli kontrolowac

    [...]

    > Macie pomysl? Tylko prosze, nie dyskutujcie, ze taniej, prosciej kupic
    > ladowarke w Lidlu!!! please !!!!

    Ale o czym tu dyskutować? Bezdyskusyjnie taniej i prościej kupić
    ładowarkę w Lidlu !!!1

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-12-14 10:18:02
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    > [...]
    >
    > Ale o czym tu dyskutować? Bezdyskusyjnie taniej i prościej kupić
    > ładowarkę w Lidlu !!!1

    Owszem, ale wozić przykładowo na wakacje dwa klocki nie wydaje sie prościej.
    Z tym, że w praktyce, laptopowy zasilacz najszybciej na ładowarkę przerabia się
    za pomocą żarówki 12V/21W.

  • 6. Data: 2012-12-14 10:20:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PcmOl,

    Friday, December 14, 2012, 10:18:02 AM, you wrote:

    > Owszem, ale wozić przykładowo na wakacje dwa klocki nie wydaje sie prościej.

    Nie mam pojęcia, po co wozić ładowarkę na wakacje. Jeszcze mi się to
    nie zdarzyło.

    > Z tym, że w praktyce, laptopowy zasilacz najszybciej na ładowarkę przerabia się
    > za pomocą żarówki 12V/21W.

    Też jakiś pomysł ale musisz wozić dodatkowy klocek - miernik...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-12-14 14:57:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

    > Jaki to musialby byc uklad, aby dalo sie kontrolowac napiecie na
    > akumulatorze - jak wzrosnie do 14.4V to koniec.

    np ten ostatni. Zamiast diodki LED dałbyś przekaźnik odcinający.
    http://www.eleccircuit.com/the-most-lead-acid-batter
    y-charger-circuit-by-lm317/

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2012-12-14 15:57:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > proces ladowania:
    > Macie pomysl? Tylko prosze, nie dyskutujcie, ze taniej, prosciej kupic

    ani nie prościej, ani nie taniej, ani nie w Lidlu
    ale ładniej, pewniej i lepiej ;-)

    ...będzie, jak wydasz okolice 100 zł na komputerowo sterowany zasilacz
    (coś w tym stylu :
    http://allegro.pl/ladowarka-eco-six-6-lipol-life-now
    a-i2856021473.html - mam
    podobny)
    normalnie przeznaczony do ładowania ogniw litowych, ale program do kwasowych
    też ma i działa doskonale!

    sam czymś takim (podłączonym do zasilacza z notebooka !) ładuję aku w moich
    samochodach i kosiarce...
    polecam nie wyważać otwartych drzwi - to jest pewne i bezpieczne urządzenie
    w małej, estetycznej obudowie
    robiące to co chcesz i wiele więcej...

    pzdr

  • 9. Data: 2012-12-14 18:25:51
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 14 Dec 2012 10:20:35 +0100 RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał:

    >Nie mam pojęcia, po co wozić ładowarkę na wakacje. Jeszcze mi się to
    >nie zdarzyło.

    Mi też nie...

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    ...zwłaszcza że na wakacje jeżdżę pociągiem ;-)

  • 10. Data: 2012-12-14 20:14:27
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Nie mam pojęcia, po co wozić ładowarkę na wakacje. Jeszcze mi się to
    > nie zdarzyło.

    A zasilacz do laptopa i żarówkę?
    (Mi się zdarzało na wakacjach szarpać prąd z akumulatora do dziwnych celów.
    Wcale niekoniecznie chciało mi się po tym szarpaniu jeździć.)

    > Też jakiś pomysł ale musisz wozić dodatkowy klocek - miernik...

    Po co? Za mały prąd - za duży akumulator.