  • 1. Data: 2012-12-15 12:57:28
    Temat: najmniejszy agregat
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Nietypową potrzebę mam,
    Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym i
    najbardziej cichym jak się da.
    Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W :)
    Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno
    to kupić. No i cichy nie jest :)

    pozdrowka

  • 2. Data: 2012-12-15 13:28:26
    Temat: Re: najmniejszy agregat
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi nietypową potrzebę ma:

    > Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym
    > i najbardziej cichym jak się da.

    Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.

    > Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W :)
    > Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W
    > i trudno to kupić. No i cichy nie jest :)

    Takie moce powinno dać się w miarę łatwo osiągnąć ogniwami Peltiera,
    palnikiem i radiatorem. Jacyś Japończycy oferowali podobne rzeczy,
    ale można też kombinować samemu. Będzie ciche, choć niekoniecznie
    bardzo tanie.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2012-12-15 21:00:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2012 12:57:28 +0100, Jawi napisał(a):
> [...]
    > Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W :)
    > Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno

    poszukaj po ogniwach paliwowych.
    http://www.youtube.com/watch?v=ff7hEvfNW0o

    Moze jest juz cos co nie jest prototypem ..

    http://www.upssystems.co.uk/standby-power-products/f
    uel-cells/todays-available-commercial-fuel-cell-syst
    ems/

  • 4. Data: 2012-12-15 21:46:45
    Od: Jawi <t...@p...pl>

> [...]
    > palnikiem i radiatorem. Jacyś Japończycy oferowali podobne rzeczy,
    > ale można też kombinować samemu. Będzie ciche, choć niekoniecznie

    Nie no, problem z otwartym ogniem, z możliwością przegrzania ogniwa,
    wcale nie łatwiejsze od wykonania agregatu nawet we własnym zakresie.
    Do różnicy temperatur to radiator może być za mało wydajny.
    Same komplikacje z tymi ogniwami zapewne, a sprawność całego układu to
    wielki znak zapytania pewnie.

  • 5. Data: 2012-12-15 21:53:25
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Jawi nietypową potrzebę ma:

    > Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.

    zgadza się, można kupić silnik ~1KM, ale podejrzewam że hałasuje strasznie.

  • 6. Data: 2012-12-15 22:05:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi napisał:

    > Nie no, problem z otwartym ogniem, z możliwością przegrzania ogniwa,
    > wcale nie łatwiejsze od wykonania agregatu nawet we własnym zakresie.

    W sprawie tej łatwości, to bym polemizował.

    > Do różnicy temperatur to radiator może być za mało wydajny.
    > Same komplikacje z tymi ogniwami zapewne, a sprawność całego układu to
    > wielki znak zapytania pewnie.

    Wielkim znakiem zapytania jest sprawność silnika o mocy ułamka kilowata
    wykonanego we własnym zakresie ze szpulki od nici i starej szprychy
    rowerowej. Sprawność peltierów używanych do grzania i chłodzenia, to
    z tego co pamiętam, typowo troche powyżej 50%. W druga stronę mniej.
    Ale zakładam, że osiągnięcie 30%, jak w dużych agregatach może być do
    zrealizowania.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-12-15 22:10:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi napisał:

    > zgadza się, można kupić silnik ~1KM, ale podejrzewam że hałasuje strasznie.

    Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
    to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny. Nie wiem jak z żywotnością
    ratlerków (podejrzewam, że jest większa niż bym chciał), ale taki silniczek
    też długo nie pociągnie. Może postawmy sprawę jasno: do czego to ma być?
    I czy da się określić inne wymagania. Jak sądzę, nie ma to być źródło prądu,
    które mieści się w plecaku lub zgoła w damskiej torebce. Czyli raczej
    stacjonarne. Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
    to być agregat spalinowy.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2012-12-15 22:45:46
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-12-15 21:00, J.F. pisze:
    > poszukaj po ogniwach paliwowych.
    > http://www.youtube.com/watch?v=ff7hEvfNW0o
    no mam!
    http://sklepabmcampers.pl/ogniwo-paliwowe-efoy-1200-
    p-1110.html

    ale poczekam kilka lat zanim stanieją :)

  • 9. Data: 2012-12-15 23:42:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2012 21:10:12 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
    > to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny.

    Anglicy masowo uzywali 5KM silnikow Hondy, i to dosc ciche bylo - mozna
    bylo postawic za przyczepa, i w odleglosci kilku metrow spokojnie przy
    stoliku dyskutowac.
    No ale to bylo w czasach gdy Honda znaczylo made in Japan :-)

    > Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
    > to być agregat spalinowy.

    Wiekszosc uzywa jednak spalinowych. Inne okazuja sie zbyt drogie :-)

    J.

  • 10. Data: 2012-12-16 00:04:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > stoliku dyskutowac.
    > No ale to bylo w czasach gdy Honda znaczylo made in Japan :-)

    Przy 5KM, to i owszem.

    > Wiekszosc uzywa jednak spalinowych. Inne okazuja sie zbyt drogie :-)

    Tu chodziło o 0,2kW, a jak się później okazało, to 0,05kW też by było
    dobre (tylko zbyt drogie).

    --
    Jarek