  • 1. Data: 2012-12-14 17:26:21
    Temat: JTAG w LPC11xx
    Od: Mario <M...@...pl>

    Witam.
    Właśnie kończę projekt płytki z LPC1114 i wyczytałem, że w tych
    procesorach nie działa debugowanie przez JTAG. Proponują debugowanie
    przez SWD. To po co on tam właściwie jest? Czy może mi ktoś wyjaśnić czy
    nie działa debugowanie czy też programowanie? Wolałbym
    programować/debugować pod OpenOCD a tak mi zostaje korzystanie tylko z
    LPCLinka od LPCXpresso.

    http://books.google.pl/books?id=5OZblBzjsJ0C&pg=PA37
    4&lpg=PA374&dq=debugging+lpc11xx+jtag&source=bl&ots=
    m1dLgfMkMk&sig=XpS-0540SlpMfKYh0SnX0j7mbm8&hl=pl&sa=
    X&ei=dEzLULT1JYmF4gS254G4Bg&ved=0CEcQ6AEwAw#v=onepag
    e&q=debugging%20lpc11xx%20jtag&f=false
    "the existing NXP LPC11xx microcontrollers do not support JTAG debug.
    Tak samo w manualu:
    "Remark: The JTAG interface cannot be used for debug purposes."

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2012-12-17 08:27:59
    Temat: Re: JTAG w LPC11xx
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-12-14 17:26, Mario pisze:
    > Witam.
    > Właśnie kończę projekt płytki z LPC1114 i wyczytałem, że w tych
    > procesorach nie działa debugowanie przez JTAG. Proponują debugowanie
    > przez SWD. To po co on tam właściwie jest?

    Jak spojrzysz na schemat blokowy (strona 7):
    http://www.nxp.com/documents/data_sheet/LPC111X.pdf
    To od razu widać, że do debugowania masz tylko SWD.

    > Czy może mi ktoś wyjaśnić czy
    > nie działa debugowanie czy też programowanie? Wolałbym

    Do programowania przez JTAG/SWD jest potrzebne debugowanie, bo w
    większości ARMów przesyła się kod programatora do RAMu, uruchamia go i
    to on jest odpowiedzialny za operacje na flashu.

    > programować/debugować pod OpenOCD a tak mi zostaje korzystanie tylko z
    > LPCLinka od LPCXpresso.

    Możesz też zmontować Versaloon, który podobno obsługuje SWD pod OpenOCD.
    Albo kupić J-Linka.

  • 3. Data: 2012-12-17 11:08:32
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-17 08:27, Zbych pisze:

    > Jak spojrzysz na schemat blokowy (strona 7):
    > http://www.nxp.com/documents/data_sheet/LPC111X.pdf
    > To od razu widać, że do debugowania masz tylko SWD.

    Jakoś nie przyglądałem się uważnie temu schematowi.
    Patrzyłem na opis pinów dla LPC11A14 i tam były wszystkie linie JTAGa.
    Ponadto:
    Debug functions are integrated into the ARM Cortex-M0. JTAG and Serial
    Wire Debug (SWD) with four breakpoints and two watchpoints are supported
    Pod koniec projektowania płytki zobaczyłem ostrzeżenie:
> [...]

    > większości ARMów przesyła się kod programatora do RAMu, uruchamia go i
    > to on jest odpowiedzialny za operacje na flashu.

    Dzięki.

    > Możesz też zmontować Versaloon, który podobno obsługuje SWD pod OpenOCD.

    A gdzieś można dostać płytki czy trzeba sobie robić żelazkiem?

    > Albo kupić J-Linka.

    Trochę kosztuje.
    Na razie zostanę przy LPCXpresso a później zrobię sobie ten Versaloon.
    Dzięki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2012-12-17 17:08:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-12-17 11:08, Mario pisze:

    > A gdzieś można dostać płytki czy trzeba sobie robić żelazkiem?

    > Trochę kosztuje.
    > Na razie zostanę przy LPCXpresso a później zrobię sobie ten Versaloon.
    > Dzięki.

    Google podpowiada, że OpenOcd obsługuje też SWD przez FT2232, FT2232HL:

    http://dangerousprototypes.com/docs/Bus_Blaster_v2_b
    uffer_logic
    http://sourceforge.net/apps/mediawiki/stm32primer2sw
    d/index.php?title=File:Ktlink-buffers.png

  • 5. Data: 2012-12-17 20:59:53
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-17 17:08, Zbych pisze:

> [...]
    uffer_logic
    > http://sourceforge.net/apps/mediawiki/stm32primer2sw
    d/index.php?title=File:Ktlink-buffers.png

    Pewnie jak się temu przyjrzeć głębiej to się okaże, że dla stallmanistów
    nie jest wystarczająco koszerny (tak jak było ze sterownikami z FTDI) i
    nie będzie dołączony do przekompilowanych paczek OpenOCD. Już to kiedyś
    przerabiałem jaki chciałem do interfejsu Freddiego dać sterowniki od
    FTDI aby go wykorzystać do konfiguracji Spartana. Skończyło się na
    kupnie Digilenta HS1. Tak więc wliczając LPCXpresso mam już trzy usbowe
    programatory JTAG :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2012-12-18 08:36:53
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-12-17 20:59, Mario pisze:

> [...]
    >>

    > Pewnie jak się temu przyjrzeć głębiej to się okaże, że dla stallmanistów
    > nie jest wystarczająco koszerny (tak jak było ze sterownikami z FTDI) i

    Koszerny to jest, bo chodzi na libusb i podobno można zrobić na nim
    więcej niż 1 krok na sekundę :-)