  • 1. Data: 2012-12-15 10:19:02
    Temat: Scalak zaczyna działać po podgrzaniu
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Zmontowałem prototyp z układem LAN9512 i występuje bardzo dziwny objaw. Układ ma
    wbudowany
    stabilizator 1,8V i wyprowadzone to napięcie aby podłączyć kondensatory. Wszystko
    zaprojektowane
    zgodnie z notą aplikacyjną, a napięcie na tym wyjściu wynosi 2,6V. Napięcie zasilania
    3,3V jest OK.
    Na tej samej płytce jest kilka innych układów zasilanych z 3,3V i wszystkie pracują
    poprawnie.
    Płytka jest czterowarstwowa. Ten układ jest w obudowie QFN64 i ma masę wyprowadzoną
    od spodu, więc w
    pcb zaprojektowałem otwór przez który przylutowałem tą masę. Mam trzy identyczne
    płytki i na każdej
    ten sam objaw.
    Najciekawsze jest to, że gdy podgrzeję lutownicą ten układ od spodu, przez wspomniany
    otwór, to
    zaczyna on działać tzn. napięcie na wyjściu wewnętrznego stabilizatora równe jest
    1,8V i układ
    pracuje poprawnie. Po jakimś czasie znowu pojawia się 2,6V i układ przestaje działać.
    Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się układu?

  • 2. Data: 2012-12-15 10:47:31
    Temat: Re: Scalak zaczyna działać po podgrzaniu
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Elektrolot" <e...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakimś czasie znowu pojawia się 2,6V i układ przestaje działać.
    > Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się układu?

    Te 2V6 to miernikiem, czy oscyloskopem sprawdzone?
    Może stabilizator 1V8 się wzbudza (to może zależeć od temperatury scalaka i
    kondensatorów).
    P.G.

  • 3. Data: 2012-12-15 10:54:05
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2012-12-15 10:47, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Te 2V6 to miernikiem, czy oscyloskopem sprawdzone?
    > Może stabilizator 1V8 się wzbudza (to może zależeć od temperatury scalaka i

    Zmierzone miernikiem i oscyloskopem.
    Kondensatory identyczne jak w nocie aplikacyjnej.

  • 4. Data: 2012-12-16 11:09:51
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2012-12-15 10:19, Elektrolot pisze:
> [...]
    działać.
    > Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się układu?

    Problem się rozwiązał. Źle przylutowana masa układu. Następnym razem zrobię większy
    otwór pod scalakiem.

  • 5. Data: 2012-12-17 20:20:41
    Od: "AC" <a...@p...onet.pl>

    A może to lampowy scalak był? :))