  • 11. Data: 2015-08-11 15:38:29
    Temat: Re: montaż poduszki powietrznej
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-08-11 15:23, yabba wrote:

    > Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodziło mi o samą klimatyzację, ale o fakt że do
    > jej naprawy trzeba rozmontować pół samochodu do gółej blachy. Nikt wtedy
    > nie
    > ma zastrzeżeń do faktu demontażu poduszek, czujników i ich ponownego
    > podłączenia. Do wymiany czujnika klimatyzacji trzeba czasem zdemontować
    > deskę, poduszki powietrzne, kable, komputery, czujniki przeciążeniowe. Dla
    > mnie jest to praca porównywalna z przełożeniem wszystkich instalacji z
    > samochodu dawcy - włącznie z instalacją poduszek.

    Rozumiem. Niemniej jednak istnieje roznica w sytuacji gdy ktos musi
    grzebnac w samochodzie i rozklada jego elementy, w tym wyjmuje
    poduchy (albo w sumie tylko jedna - pasazera), a potem dokladnie
    ten sam zestaw wklada na swoje miejsce vs sytuacja w ktorej jest to
    robota dedykowana poduszkom i wyjmuje takowe klamoty z jakiegos dawcy
    i stanowia caly system nie z jedna poduszka, a dwiema, sterownikami i
    kablami. I podczas przekladki jeszcze sa niespodzianki bo cos trzeba
    dopchnac kolanem albo nie pasuje bo akurat w jakims miesiacu produkcji
    zmienili srubki albo zatrzaski itd. Jest ogolem co popsuc tak zeby nie
    zadzialalo. I w sumie nie wiadomo czy usluga zostala wykonana dobrze
    czy nie, chyba ze przyjdzie dzwonek i cos nie zadziala albo komus
    sie stanie krzywda choc miala nie stac.

    Raczej za duze zawracanie gitary, koszty i brak pewnosci.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2015-08-11 16:24:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    g> napisał w

    > a czy działa, to dowiesz się dopiero w czasie dzwonu :)

    Niby kontrola podłączenia poduszek jest na bieżąco.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2015-08-11 18:01:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    g> napisał w wiadomości

> [...]
    > robota dedykowana poduszkom i wyjmuje takowe klamoty z jakiegos dawcy
    > i stanowia caly system nie z jedna poduszka, a dwiema, sterownikami i

    Podobnie jak w tym filmie:
    https://www.youtube.com/watch?v=S-eK5fH9f3s
    tylko poświęcamy 4 razy więcej czasu i rozbieramy dawcę i biorcę do gołej
    blachy, a potem składamy tylko biorcę. Jak dla mnie wykonalne, tylko bardzo
    czasochłonne.
    Kolega przekładał całą klimatyzacje do Bory i mówił, że poszło sprawniej niż
    się spodziewał. Mechanika Plug and play, wiązki łatwo wymienialne, wszystkie
    uchwyty, przepusty, podpórki pod węże czekały na wykorzystanie.

> [...]
    > zadzialalo. I w sumie nie wiadomo czy usluga zostala wykonana dobrze
    > czy nie, chyba ze przyjdzie dzwonek i cos nie zadziala albo komus

    Dlatego pisałem, że trzeba mieć dawcę z tego samego rocznika modelowego, z
    identycznym silnikiem. Sam się z tym spotkałem, że może być kilka miesięcy
    różnicy pomiędzy datami produkcji dwóch egzemplarzy tego samego modelu i już
    jest problem z dopasowaniem elektryki/elektroniki albo są niuanse
    mechaniczne.
    Przekładkę musi robić warsztat z doświadczeniem i nieuznający kompromisów, a
    właściciel musi być przygotowany na astronomiczną cenę.

    > Raczej za duze zawracanie gitary, koszty i brak pewnosci.

    To oczywiste, że takie modyfikacje nie mają sensu ekonomicznego. Jeśli
    samochód nie ma fabrycznych poduszek, to ma z 12 lat, więc koszt zabawy
    przekracza jego wartość.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba