  • 1. Data: 2015-08-11 11:49:52
    Temat: montaż poduszki powietrznej
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Czy w samochodzie fabrycznie bez poduszki powietrznej dla kierowcy i
    pasażera można takie poduszki zamontować czy też nie? Jeśli można to czy
    wiąże się z tym dodatkowa biurokracja czy też tylko wizyta w odpowiednim
    warsztacie?

    JaceK

  • 2. Data: 2015-08-11 12:08:53
    Temat: Re: montaż poduszki powietrznej
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-11 o 11:49, JaceK pisze:
> [...]
    > pasażera można takie poduszki zamontować czy też nie? Jeśli można to czy
    > wiąże się z tym dodatkowa biurokracja czy też tylko wizyta w odpowiednim

    to jakiś unikat to auto? pomijając kwestie techniczne, czyli czujniki
    przyspieszenia, to ja bym sie bał, ze taka samoróbka mi facjate
    przemodeluje w najmniej spodziewanym momencie.

    @

  • 3. Data: 2015-08-11 12:16:11
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-08-11 11:49, JaceK wrote:

> [...]
    > pasażera można takie poduszki zamontować czy też nie? Jeśli można to czy
    > wiąże się z tym dodatkowa biurokracja czy też tylko wizyta w odpowiednim

    Zadne ASO czegos takiego nie zaoferuje. A zlecanie jakiemus zenkowi
    w garazu przekladki poduszek i modulu przeciazeniowego (swoja droga
    skad? z rozbitka? ;) ktore zawieraja naboj pirotechniczny, i wykonanie
    przez niego calych podlaczen to raczej malo roztropny pomysl. Zreszta
    nie wiem czy jakis zenek by sie tego byl w ogole w stanie podjac.
    I slusznie.

    Poza tym poduszka to z reguly inna kierownica i inna pasazerska
    czesc konsoli. W dodatku samochod bez takich elementow, ktore stanowia
    wyposazenie standardowe od dobrych 15 lat, to chyba taniej i prosciej
    zmienic na taki ktory ma odpowiednie wyposazenie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2015-08-11 13:08:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "JaceK" <JaceK@wu_pe.pe_el> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]
    > pasażera można takie poduszki zamontować czy też nie? Jeśli można to czy
    > wiąże się z tym dodatkowa biurokracja czy też tylko wizyta w odpowiednim

    Jeśli ten model występował w wersji z poduszkami to podejrzewam, że
    wykonalne. Jednak koszt części i robocizny może przekroczyć wartość
    samochodu.
    Trzeba zmienić konsolę przednią, koło kierownicy, okablowanie kabiny,
    prawdopodobnie komputer (ten od zegarów, immobilizera itp.). Zamontować
    sterownik poduszek, czujniki uderzenia. Zaprogramować to wszystko, żeby
    grało z kluczykami i sterownikiem silnika. Poskładać jak w fabryce.
    Musisz mieć "dawcę", najlepiej z tym samym silnikiem i z tego samego
    rocznika. Oczywiście dawca nie może być po wypadku połaczonego z
    wystrzeleniem poduszek. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-08-11 13:14:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyposazenie standardowe od dobrych 15 lat, to chyba taniej i prosciej
    > zmienic na taki ktory ma odpowiednie wyposazenie.

    Powinno to być wykonalne. Przy przekładkach z anglika też muszą zdobyć nową
    konsolę i odtworzyć okablowanie.
    Chyba, że nie bawią się w takie niuanse jak poduszki i po prostu oszukują
    sterownik poduszek rezystorem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2015-08-11 13:35:58
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-08-11 13:14, yabba wrote:

    > Powinno to być wykonalne. Przy przekładkach z anglika też muszą zdobyć
    > nową konsolę i odtworzyć okablowanie.
    > Chyba, że nie bawią się w takie niuanse jak poduszki i po prostu
    > oszukują sterownik poduszek rezystorem.

    No wlasnie tego bym sie bardziej spodziewal. Pomijajac kwestie ze
    z odzysku znalezc komplet takich czesci moze nie byc najlatwiej,
    to moze byc syzyfowa robota a w razie dzwonka i tak takie druciarstwo
    nie zadziala.

    Poza tym to dosc saperska robota i komu by sie chcialo ryzykowac.
    Tyle ze zamiast "tnij czerwony kabelek" jest "podlacz kabelek".

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2015-08-11 13:56:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    g> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Poza tym to dosc saperska robota i komu by sie chcialo ryzykowac.
    > Tyle ze zamiast "tnij czerwony kabelek" jest "podlacz kabelek".

    Mając prawie identycznego dawcę z uszkodzonym np. tyłem można przełożyć
    wszystko 1 do 1. Czasem wymiana czujnika od klimatyzacji wymaga
    "wybebeszenia" całego przodu i ponownego złożenia. I jakoś wtedy "da się" i
    wszystko potem działa.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2015-08-11 14:55:23
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-08-11 13:56, yabba wrote:

> [...]
    > wszystko 1 do 1. Czasem wymiana czujnika od klimatyzacji wymaga
    > "wybebeszenia" całego przodu i ponownego złożenia. I jakoś wtedy "da

    Zgadza sie. Z ta roznica ze klimatyzacja nie wybucha ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2015-08-11 15:23:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    g> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie. Z ta roznica ze klimatyzacja nie wybucha ;)

    Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodziło mi o samą klimatyzację, ale o fakt że do
    jej naprawy trzeba rozmontować pół samochodu do gółej blachy. Nikt wtedy nie
    ma zastrzeżeń do faktu demontażu poduszek, czujników i ich ponownego
    podłączenia. Do wymiany czujnika klimatyzacji trzeba czasem zdemontować
    deskę, poduszki powietrzne, kable, komputery, czujniki przeciążeniowe. Dla
    mnie jest to praca porównywalna z przełożeniem wszystkich instalacji z
    samochodu dawcy - włącznie z instalacją poduszek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-08-11 15:26:12
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    g> napisał w wiadomości

> [...]
    > mnie jest to praca porównywalna z przełożeniem wszystkich instalacji z
    > samochodu dawcy - włącznie z instalacją poduszek.

    a czy działa, to dowiesz się dopiero w czasie dzwonu :)