  • 1. Data: 2015-08-11 09:00:07
    Temat: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
    Od: "Rablin" <R...@w...pl>

    Będzie długo.
    Jakiś czas temu zepsuła mi się podczas zdarzenia losowego część w aucie.
    Powiedzmy, że opona (oczywiście to nie opona ale inna cześć ważna dla auta).
    Mam ubezpieczenie AC itp. w swoim 10 letnim aucie.
    Zadzwoniłem do ubezpieczalni (powiedzmy DirectX) zapytałem na jakich
    zasadach mogę naprawić szkodę w ramach AC.
    Pani powiedziała, że nie ma problemu. Można to zrobić gotówkowo (wtedy muszę
    robić zdjęcia i wypełnić jakiś formularz albo bezgotówkowo).
    Chciałem iść im na rękę i powiedziałem, że ok niech będzie w "ich"
    warsztacie aby było szybko i bez komplikacji. Czyli bezgotówkowo.
    Wcześniej zapytałem, czy będę tracił zniżki Pani powiedziała, że jak zostanę
    u nich na kolejny rok to nie.
    Następnie Pani mnie przełączyła do firmy zewn. Powiedzmy (kontynuując wątek
    oponiarski), że w tej firmie przedstawiono mi się jako Michelin Lublin
    (oczywiście to przykład).
    Powiedziałem, że nie chcę jakiejś taniej opony tylko dobrą (taką jak miałem
    w oryginale - coś dobrego).
    Pani powiedziała, że produkt został wysłany i żebym pojechał na wymianę.
    Pojechałem do warsztatu upewniłem się, że będą montowane opony Michelin (to
    przykład oczywiście) - panowie z warsztatu potwierdzili.
    Po paru godzinach wracam do warsztatu. Podpisuję, że zrzekam się
    ubezpieczenia (cesja) na rzecz tego warsztatu, odbieram kluczyki. Idę do
    auta i ... patrzę, że mam zamontowane ... nie opony Michelin (to przykład)
    ale jakieś nieznane badziewie.

    Pytam warsztat co to za żart. On na to, że to przysłali z Michelin Lublin
    (to przykład) i oni tylko zamontowali.
    Pytam ale rano pytałem czy to będzie Michelin. Facet nic.
    Dzwonię do "Michelin Lublin" a tu gość mi mówi, że zrobili usługę na jaką
    mam wykupione AC. Pierwszy raz się dowiaduję, że mam ubezpieczenie (bo to
    niby firma direct) na zamienniki.
    Dzwonię do ubezpieczalni DirectX i ci także mi mówią, że na pewno mi mówili
    o zamiennikach. Na 100% procent nie mówili.

    I co mam teraz zrobić?
    Smaku całej sprawie dodaje fakt, że:
    - kobieta u której zamawiałem te powiedzmy opony oszukała mnie min. 2 razy
    (np. że z danym warsztatem nie współpracują a na ich stronie WWW jest ten
    warsztat)
    - tuż po złożeniu szkody oddzwoniła do mnie firma badawcza z pytaniem jak
    oceniam poziom obsługi (dałem im 8, teraz dałbym im ZERO!)

  • 2. Data: 2015-08-11 09:10:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-11 o 09:00, Rablin pisze:
    > Pierwszy raz się dowiaduję, że mam ubezpieczenie (bo to niby firma
    > direct) na zamienniki.

    Pierwszy błąd - nie patrzysz co kupujesz (ubezpieczenie).

    Co jest o tyle dziwne, że w przypadku rzeczy "namacalnych" można
    zrozumieć fakt, że ludzie olewają prawną kwestię zakupu. Ale w przypadku
    ubezpieczenia - gdzie nie kupujesz nic namacalnego, a jedynym zakupem są
    warunki ubezpieczenia - twoje zachowanie jest dosyć dziwne.

    W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w całości powyższego ;) -
    skoro kupiłeś w ciemno bułkę, to czemu się dziwisz, że nie masz chleba?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-08-11 10:44:05
    Od: "Rablin" <R...@w...pl>

    > W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w całości powyższego ;) -
    > skoro kupiłeś w ciemno bułkę, to czemu się dziwisz, że nie masz chleba?

    Chyba nie do końca.
    1. Facet z ubezpieczalni (jak dzwoniłem, że zrobili mnie w bambuko)
    powiedział, że podczas podpisywania umowy na infolinii mówili mi, że będą
    zamienniki gdyby coś się stało OC/AC. Ja na to, że robiłem to umowa była
    przez net (nie tel.) i z nikim nie rozmawiałem. Nikt mi zatem nie mówił, że
    będą zamienniki.
    2. Jak rozmawiałem zgłaszając szkodę mówiłem, że chcę taki produkt
    (producent) jaki miałem firmowo w aucie. W żadnej rozmowie (ubezpieczyciel,
    dostawca) nie pojawiło się słowo ale Pan nie może mieć tego producenta bo
    ..... Ja nawet czekałem na produkt 48h aby doszło kurierem.
    Dopiero teraz mi mówią, że auto stare, że zawsze dają zamienniki etc. W
    rozmowie jak zgłaszałem szkodę i zamawiana była dla mnie część nie było mowy
    o jakimś syfie.
    Pojawiła się (tak mi się zdaje) konkretna marka A a może i B. I nie było
    wątpliwości.
    3. Przed montażem pytałem pracowników warsztatu czy na pewno będzie produkt
    A i potwierdzili. Oczywiście nie mam na to świadków ale było przy tym dwóch
    pracowników warsztatu.

  • 4. Data: 2015-08-11 11:23:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-11 o 10:44, Rablin pisze:

> [...]
    > będą zamienniki gdyby coś się stało OC/AC. Ja na to, że robiłem to umowa
    > była przez net (nie tel.) i z nikim nie rozmawiałem. Nikt mi zatem nie

    To, że umowa jest przez net nie oznacza, że nie posiada Ogólnych
    Warunków Ubezpieczenia i że nie było twoim obowiązkiem zapoznania się z
    nimi.

    "Przez net" daje tę zaletę, że jak już byś się zapoznał z warunkami, to
    mógłbyś od nich odstąpić, gdyby ci nie odpowiadały.

> [...]
    > kurierem.
    > Dopiero teraz mi mówią, że auto stare, że zawsze dają zamienniki etc. W

    Widocznie dopiero teraz dojrzeli jakie ubezpieczenie kupiłeś. Może
    późno, ale lepiej niż wcale (tak jak ty).

    > 3. Przed montażem pytałem pracowników warsztatu czy na pewno będzie
    > produkt A i potwierdzili. Oczywiście nie mam na to świadków ale było
    > przy tym dwóch pracowników warsztatu.

    Myślisz, że pracownicy warsztatu mieli wgląd w twoje umowy z
    ubezpieczycielem?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-08-11 12:04:26
    Od: "Rablin" <R...@w...pl>

    > Myślisz, że pracownicy warsztatu mieli wgląd w twoje umowy z
    > ubezpieczycielem?

    Chodzi mi o inną kwestię.
    1. dlaczego ubezpieczyciel nie informuje, że to będą zamienniki i jeśli chcę
    oryginał to proszę bardzo ale to będzie drożej za rok / muszę dopłacić etc.
    2. dlaczego dostawca (hurtownia/pośrednik) cały czas wie, że mówimy o
    oryginale (konkretnej marce albo dwóch) a na końcu wysyła produkt Z12.
    3. dlaczego warsztat montujący na wyraźne pytanie (przed montażem) czy to
    będzie markowy produkt A odpowiada, że tak a potem po montażu Z12 mówi, że
    ubezpieczalnie Directowe tak robią. Wszędzie walą zamienniki (zeby było
    taniej).

    Chodzi o to, że część którą zgłaszałem do ubezpieczalni jest ważna dla
    mojego bezpieczeństwa. To nie jest jakiś zderzak czy wkład lusterka albo
    kabelek.
    Gdybym wiedział wcześniej, że to będzie zamiennik to albo bym tego nie
    zgłaszał do ubezpieczalni (zachowałbym zniżkę na przyszły rok jak będę
    chciał się przenieść) albo był dopłacił ze swojej kasy aby był oryginał jaki
    ustalałem.

    Zastanawiam się czy da się jakoś ugryźć temat, że żadna z w/w firm nie
    powiedziała mi że to będzie zamiennik.
    Więcej w rozmowie z trzema firmami posługiwałem się markami A i B a
    zamontowano mi z12.

  • 6. Data: 2015-08-11 12:10:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-11 o 12:04, Rablin pisze:

    > Chodzi mi o inną kwestię.
    > 1. dlaczego ubezpieczyciel nie informuje, że to będą zamienniki i jeśli
    > chcę oryginał to proszę bardzo ale to będzie drożej za rok / muszę
    > dopłacić etc.

    Informuje - w OWU.

    > 2. dlaczego dostawca (hurtownia/pośrednik) cały czas wie, że mówimy o
    > oryginale (konkretnej marce albo dwóch) a na końcu wysyła produkt Z12.

    Pytaj się hurtowni. Jeśli zamawiałeś inną naprawę niż dostałeś, to reklamuj.

> [...]
    > to będzie markowy produkt A odpowiada, że tak a potem po montażu Z12
    > mówi, że ubezpieczalnie Directowe tak robią. Wszędzie walą zamienniki

    Bo to nie ty jesteś klientem warsztatu, tylko zakład ubezpieczeń, zatem
    to on decyduje jak naprawiać - może w końcu klient z warsztatem dogadał
    się, że ma być zamiennik.

> [...]
    > zgłaszał do ubezpieczalni (zachowałbym zniżkę na przyszły rok jak będę
    > chciał się przenieść) albo był dopłacił ze swojej kasy aby był oryginał

    Wiedziałeś, a przynajmniej powinieneś wiedzieć.

    > Zastanawiam się czy da się jakoś ugryźć temat, że żadna z w/w firm nie
    > powiedziała mi że to będzie zamiennik.
    > Więcej w rozmowie z trzema firmami posługiwałem się markami A i B a
    > zamontowano mi z12.

    Podstawowe pytanie jest - skoro wybrałeś naprawę bezgotówkową - czy
    naprawa została wykonana zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Z
    opisu wynika, że tak.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-08-11 13:54:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Podstawowe pytanie jest - skoro wybrałeś naprawę bezgotówkową - czy
    > naprawa została wykonana zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Z
    > opisu wynika, że tak.

    Ale decydując się na naprawę bezgotówkową został wprowadzony w błąd co do
    tego że będzie użyty oryginał a nie zamiennik. To że nie zapoznał sięz OWU
    nie zmienia tego że ktoś go przez telefon _oszukał_. Gdyby miał to nagrane
    to nie byłoby problemu. Ale nie ma i jedyne co pozostaje to podać nazwę
    ubezpieczyciela ku przestrodze.

    Uprzedzając co warsztat winien? Ano winien bo jak właściciela informuje że
    zamontują oryginał a montują zamiennik (bo tak chce ubezpieczyciel -
    zleceniodawca) to doprowadzają właściciela do niekorzystnego rozporządzenia
    własnym mieniem. Gdyby od razu mu powiedzieli że będą montować zamiennik to
    klient miałby jeszcze czas by się rozmyślić.

    Pozdrawiam
    Ergie