  • 71. Data: 2011-03-23 10:40:26
    Temat: Re: mandat z wideorejestratora x2 - czy tak mozna?
    Od: "Ktostam" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości grup
    yk.sail-ho.pl...

    >Zrozum: nie ma to żadnego wpływu na Twoją odpowiedzialność.

    Na odpowiedzialność nie. Ale na zachowanie jak najbardziej.
    Jeżeli jako priorytet damy prewencję to znaczy że dają ciała na całej linii.

    Widząc gościa biegającego z bronią Policja ma go zatrzymać dopiero jak
    zacznie strzelać? kiedy przeładuje? wyceluje w kogoś?
    Jeżeli założymy że powodem większości wypadków było niedostosowanie
    prędkości do warunków panujących na drodze to kilkuminutowe nagrywanie
    pędzącego gościa żeby nabić mu sporo punktów jest tak naprawdę zezwoleniem
    na oddanie tego przysłowiowego strzału (bo przeładowanie i celowanie już
    praktycznie mamy).

    Takie zachowanie Policji nie jest prewencją (która daje szansę na poprawę)
    tylko praktycznie karą (bo pechowiec może zostać pozbawiony prawka).
    Pomijam tu sytuacje "równoczesne" (np. przekroczenie prędkości +
    wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu i wymuszenie pierwszeństwa) bo do tego
    nikt nie ma pretensji.
    IMO w sytuacji jak powyższa kierowca powinien być ukarany za największe,
    ostatnie lub ostatecznie pierwsze przewinienie (choć z tym można
    polemizować). Tutaj też bym raczej powiedział że przewinienie było ciągłe i
    zastosował pojedynczy mandat +20 czy + 30.

    PZDR

    PS. Jeżeli byłbym operatorem takiego wideorejestratora i działał tak
    "prewencyjne" to przypuszczam że byłbym w stanie pozbawić prawka w ciągu
    tygodnia 70-80% "tropionych" kierowców jeżdżąc za nimi np. 5-20-30 min. Bo w
    sumie może przewinienia i drobne, ale w sumie toż to prawie prawdziwy Kuba
    Rozpruwacz.
    IMHO dopóki mandaty liczymy w setkach jest to świetny sposób na
    dofinansowanie budżetu. W momencie kiedy wartości wypisanego mandatu
    osiągnęły by poziom kilku-kilkunastu tysięcy nagle urwałoby się jedno ze
    źródeł łatwej kasy. Bo te 2-3 stówy jakoś każdy sobie kalkuluje. 10-krotny
    zonk daje do wcześniejszych przemyśleń. Pytanie co bardziej się kalkuluje
    mniej pieniędzy w kasie, niższe statystyki wypadków (ale też i więcej kasy
    na leczenie w przyszłości starych i schorowanych osób), czy też więcej kasy
    z mandatów a ponoszenie kosztów leczenia ofiar wypadków drogowych.
    Wystarczy obecny taryfikator przemnożyć przez 10 i liczba wypadków spadnie
    pewnie o połowę lub więcej. Oczywiście dalej pozostanie szara strefa łapówek
    dla drogówki, ale tutaj stawki też wzrosną, więc ...

    PS2. Nie jestem jeźdźcem bez głowy i nie ganiam na złamanie karku, ale
    przepisy traktuję raczej umownie z zachowaniem jakiegoś narzuconego limitu
    (np. miasto max + 15-20 śr. 10-15, trasa max.+ 30-40 śr. 10-30, inne zakazy
    raczej przestrzegane, pozostałe znaki - informacyjnie)

  • 72. Data: 2011-03-23 11:38:38
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 23.03.2011 10:40, Ktostam pisze:
> [...]
    > limitu (np. miasto max + 15-20 śr. 10-15, trasa max.+ 30-40 śr. 10-30,
    > inne zakazy raczej przestrzegane, pozostałe znaki - informacyjnie)

    I Ty sie tym chwalisz na publicznej grupie? Nie wstyd Ci? Aaa nie wstyd,
    bo anonim.. no tak.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 73. Data: 2011-03-23 11:54:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > I Ty sie tym chwalisz na publicznej grupie? Nie wstyd Ci?

    A czego niby?
    Że ktoś jest normalny i ma swój mózg, którego używa do oceny sytuacji w
    danym miejscu na drodze?
    To raczej bycie bezmózgiem wypełniającym bez dyskusji rozkazy uzurpatorów to
    powód do wstydu.

  • 74. Data: 2011-03-23 12:06:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-23, Ktostam <k...@a...pl> wrote:

    > Na odpowiedzialność nie. Ale na zachowanie jak najbardziej.
    > Jeżeli jako priorytet damy prewencję to znaczy że dają ciała na całej linii.

    Zgoda. Ale to - jakby nie patrzeć - inny temat.

> [...]
    > na oddanie tego przysłowiowego strzału (bo przeładowanie i celowanie już

    Dopóki ktoś nagrywany nie przywali w kogoś innego i nie wyda się przy
    okazji, że drogówka nie reagowała to się raczej nic nie zmieni.

    [ciach]

> [...]
    > sumie może przewinienia i drobne, ale w sumie toż to prawie prawdziwy Kuba

    Jak będziesz jechał za jednym pół godziny to nie wyrobisz dziennej normy
    mandatów ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 75. Data: 2011-03-23 12:07:12
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-23, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > I Ty sie tym chwalisz na publicznej grupie? Nie wstyd Ci? Aaa nie wstyd,
    > bo anonim.. no tak.

    Łamanie polskich ograniczeń prędkości raczej powodem do wstydu nie jest.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 76. Data: 2011-03-23 14:00:31
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Ktostam <k...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > (np. miasto max + 15-20 śr. 10-15, trasa max.+ 30-40 śr. 10-30, inne zakazy
    > raczej przestrzegane, pozostałe znaki - informacyjnie)

    Co ty pierdzielisz. Jakie kilkuminutwoe nagrywanie. W opisywanym przypadku na
    w terenie zabudowanym trwało wszystko kilkadziesiat sekund. Zmierzyli wyjechal
    na nie zabudowany dał w pedal i znowu kilkadziesiąt sekund do włązcenia sygbal
    i swiateł u policjantów. Pół Polski go gonili według ciebie? Jakiś inny baran
    dal linka do przestpstwa ciąglego. Nie rozumiesz o co w tym chodzi. Jak by
    zamiast wideorejestratora tam by stały na terenie zabudowanym fotoradar staży
    miejskiej a za policyjny to by dostal dwa mandaty. Jak bezdiesz miał 100
    kilometrów dogi i na całym odcinku bęzdie ograniczenie do 70 a ty bęzdiesz
    jechal cały czas stowkę. I co 2 kilometry będzie patrol z suszarką to
    dostaniesz 50 mandatów a nie jeden. Tak to dzialą pomimo że ciągle jechal
    stówką. Rusz lepetyną a nie powtarzaj jak papuga to co ktoś inny blędnie podal.

  • 77. Data: 2011-03-23 19:46:18
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 23.03.2011 12:07, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Łamanie polskich ograniczeń prędkości raczej powodem do wstydu nie jest.

    Jakby pojezdzil w kraju, gdzie sie przepisow przestrzega to by zmienil
    zdanie (tzn zobaczyl, ze sie da tak jezdzic). Mandat z 3-pasmowki z
    ograniczeniem do 100 nie w Polsce zarobilem...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 78. Data: 2011-03-23 20:30:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-23, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Jakby pojezdzil w kraju, gdzie sie przepisow przestrzega to by zmienil
    > zdanie (tzn zobaczyl, ze sie da tak jezdzic). Mandat z 3-pasmowki z
    > ograniczeniem do 100 nie w Polsce zarobilem...

    Do setki? Szczęśliwiec. Ja codziennie jeżdżę trzypasmówką z
    ograniczeniem do 50.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 79. Data: 2011-03-23 20:47:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jakby pojezdzil w kraju, gdzie sie przepisow przestrzega to by zmienil
    > zdanie

    Co najwyżej o kretynach, co to są jeszcze głupis niż polscy "wodzowie".

  • 80. Data: 2011-03-24 06:39:51
    Od: "Ktostam" <k...@a...pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >sygbal
    >i swiateł u policjantów. Pół Polski go gonili według ciebie?

    ciach

    Co nie zmienia faktu że miał "stałe" przekroczenie ~+20

    > Jakiś inny barandal linka do przestpstwa ciąglego. Nie rozumiesz o co w
    > tym chodzi.

    Nie studiowałem prawa. Nie polemizuję

    > Jak by zamiast wideorejestratora tam by stały na terenie zabudowanym
    > fotoradar staży
    >miejskiej a za policyjny to by dostal dwa mandaty.

    Możesz jaśniej? Marnie dzisiaj spałem ale chyba nie aż tak :).

> [...]
    >stówką. Rusz lepetyną a nie powtarzaj jak papuga to co ktoś inny blędnie

    I dochodzimy do sedna sprawy. Rusz łepetyną teraz bo będzie przykład
    "łopatologiczny":

    1 patrol - 200-300 zł

    dalej jedziesz ile? 100? ok
    Za 2 km kolejne 200-300. Kiedy Ci się znudzi? Po pierwszym, drugim czy
    dopiero po trzecim razie?

    W przypadku który opisałeś dostaję najmniej 1000 i zdaję prawko.

    PZDR