  • 61. Data: 2011-03-21 19:42:16
    Temat: Re: mandat z wideorejestratora x2 - czy tak mozna?
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 21.03.2011 10:50, Sylwester Łazar wrote:
    > Przecież kolega nie napisał, że zapłacił oba.
    > "policjant 'zaproponowal' dwa mandaty"
    >
    > Wyglądało mi to raczej na klasyczną wyliczankę kończącą się oczekiwaniem na
    > propozycje od kierowcy.
    > Nie sądzę, aby kolega miał w kieszeni dwa mandaty.

    I przy tych wyliczankach często naciągają rzeczywistość - wobec
    kierowców może i trochę mniej (bo jednak nauczył się na ten egzamin z
    pj), ale wobec innych uczestników ruchu potrafią wmówić Ci, że
    wykroczenie za 50zł to w ogóle mogłoby być za 500. Powinieneś od teraz
    błogosławić władzę przenajświętszą, bo oni Cię tylko pouczyli.

    TO jest prewencja (-; Teraz wiem, że następnym razem mogę nie trafić na
    tak wspaniałych darczyńców i będę uważniej jeździł/chodził w przyszłości.

  • 62. Data: 2011-03-21 20:28:33
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 18:55, Waldek Godel pisze:

    > Normalnie, tak jak zawsze. Naruszenie przepisów (jakichkolwiek) przez
    > policję nie zmienia faktu popełnienia kilku wykroczeń przez zatrzymanego.
    > Sąd oceni, wyceni podobnie jak policjanci, zsumuje kary, doda koszta
    > procesowe, zsumuje punkty, zrobione.
    > A odpowiedzialność policjantów nie będzie tematem tego procesu, więc nawet
    > nie zostanie rozpatrzona.

    Nie wiem, tylko zgaduję: czy przypadkiem dowód zebrany w sposób
    niezgodny z prawem nie może być brany pod uwagę? Jeśli coś takiego
    byłoby prawdą, to czy nagranie popełnienia drugiego wykroczenia może
    zostać przez sąd odrzucone jako dowód?

    Wiktor

  • 63. Data: 2011-03-21 21:00:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 20:28:33 +0100, Wiktor napisał(a):

> [...]
    > niezgodny z prawem nie może być brany pod uwagę? Jeśli coś takiego
    > byłoby prawdą, to czy nagranie popełnienia drugiego wykroczenia może

    Za dużo się amerykańskich filmów naoglądałeś. W Polsce obowiązuje swoboda
    oceny dowodów przez sąd.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 64. Data: 2011-03-21 21:12:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-21 18:20, Wiktor pisze:

    > Nieprawda.
    > § 5 ust. 1 zarządzenia nr 497 komendanta głównego Policji:

    Ale zarządzenia komendanta Policji nie są źródłem prawa.

    Co policja sobie z tymi zarządzeniami robi, to już ich wewnętrzna sprawa
    - mogą ewentualnie wyciągać służbowe konsekwencje od funkcjonariuszy.

    Na zasadność czy bezzasadność nałożonego mandatu nie ma wpływu czy był
    wystawiony w oparciu o zarządzenia komendanta.

  • 65. Data: 2011-03-21 21:36:23
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-21 18:30, Wiktor pisze:

    > Proste pytanie: jakie czynności podjęli po ujawnieniu wykroczenia 70/50?
    > Czy włączyli koguta czy po prostu sobie dalej jechali?

    Bez znaczenia, jeśli chodzi o to ile wątkotwórca wykroczeń popełnił.

    Shrek.

  • 66. Data: 2011-03-21 23:36:12
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co o tym myslicie? Nie mowie ze nie zasluzylem na mandat, ale drażni mnie
    > postepowanie policji - pierwsze, że jest to nie fair, a z drugiej strony
    > jak ogladam kampanie wizerunkowe policji i widze jak ich dzialanie wyglada
    > w praktyce to ogarnia mnie smiech...

    Mnie jak kiedyś złapał policjant za przekroczenie prędkości (oczywiście
    dostałem mandat) to powiedział, żebym jechał wolniej albo nie dał się
    złapać, co do dzisiaj stosuje skutecznie. :-)

  • 67. Data: 2011-03-22 06:49:31
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l3sco69oi0vnm1s4a3s6oms2nbkd3emk5g@4ax.com...

    > Owszem, było.

    ok, w takim razie nigdy nie widzialem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 68. Data: 2011-03-22 16:44:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > bylo >> inaczej jak wystawienie mandatu za najwyższe przekroczenie
    > prędkości z >> dokonanych pomiarów i mandat jest jeden. Mandaty sie
    > sumują jesli >> popełniasz różne wykroczenia np. prędkość+linia
    > ciągła+inne wykroczenia

    > Bo to jest "niezastosowanie sie do znaku drogowego" za kazdym znakiem.
    >
    > Tak literalnie podchodzac do prawa - jak ktos jedzie droga 120 caly
    > czas - jedno wykroczenie. Jak zwalnia do 85 i rozpedza po raz drugi -
    > drugie wykroczenia. Ale jak jedzie przez miasto 80 droga na ktorej
    > znakami podnosza do 70 - co skrzyzowanie to znak :-)

    eeee, jak jedziesz 120 to też nie jedziesz ciągle 120, nawet na
    tempomacie prędkość się o 1 km/h waha w jedną i w druga, w zależności
    od ukształtowania terenu.

    Czyli co, jeden mandat za 120, drugi za 121, kolejny za 119, potem
    znowu za 120?
    --
    Pozdro
    Massai

  • 69. Data: 2011-03-23 09:31:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-21, Wiktor <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Proste pytanie: jakie czynności podjęli po ujawnieniu wykroczenia 70/50?
    > Czy włączyli koguta czy po prostu sobie dalej jechali?

    Zrozum: nie ma to żadnego wpływu na Twoją odpowiedzialność.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 70. Data: 2011-03-23 09:32:45
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-21, Wiktor <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wiem, tylko zgaduję: czy przypadkiem dowód zebrany w sposób
    > niezgodny z prawem nie może być brany pod uwagę?

    W amerykańskich filmach.

    > Jeśli coś takiego
    > byłoby prawdą, to czy nagranie popełnienia drugiego wykroczenia może
    > zostać przez sąd odrzucone jako dowód?

    W Polsce sąd ma pełną dowolność w dopuszczaniu dowodów.

    Krzysiek Kiełczewski