  • 41. Data: 2009-06-10 07:42:24
    Temat: Re: lustrzanka czy hybryda?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, j...@u...at wrote:

    > otoz w lampie wbudowanej z cala pewnoscia pozwala w trybie M na wybor
    > dowolnego czasu i przyslony - z cala pewnoscia.

    Bardziej mi chodziło o to, czy można niezależnie włączyć M na ekspozycji
    zastanego (przysłona/czas) oraz M na lampie, czyli we wszystkich
    kombinacjach, nie tylko M+M, ale np. A+1/8 błysku albo 1/100s, f:3,5
    i błysk na automacie z korekcją +2/3 EV :), a niezależnie przy automacie
    lampy włączenie slow-sync (nie skutkujące "zablokowaniem" M dla
    ekspozycji zastanego, co przekłada się zwyczajnie na "tylko" korekcję
    siły błysku); oczywiście ma działać równiez "P" plus 1/16 błysku :)
    Ku mojemu zdziwieniu parę starszych lustrzanek (Canon 300D, któryś
    Pentaks - chyba K100 albo K10,...) miało ograniczenia w tym zakresie.
    A jak aparat ma, lecz użyszkodnik ma wątpliwości, to RTFM :D

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2009-06-10 14:23:56
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 8 Jun 2009 23:36:13 +0200, mzmich88 napisał(a):
    > Witam. Mam dylemat - czy brac lustro EOS 500D, czy moze wybrac jakas hybryde
    > np. Sony.

    Lustrzanka to nie tylko większa matryca, ale przede wszystkim właśnie lustro ;)
    Ja mam awersję do "wizjerów" hybryd, gdzie na mikrej matrycy LCD widać
    rozmyty obraz z opóźnieniami przy poruszaniu aparatem - przy tym dowolna
    lustrzanka to niemal objawienie...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 43. Data: 2009-06-10 18:44:24
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 10 Cze, 07:43, j...@u...at wrote:

    > z pewnoscia aparaty z malymi matrycami  nie sa odpowiednie do robienia
    > zdjec jakie beda obserwowane w skali 100%.
    > Ale zdjec nie oglada sie w skali 100 % .
    >
    > zrob resampling tego kwiatuszka ( zdje troche przeswietlone) do tej
    > wielkosci w jakiej sa prezentowane czesto zdejcia nawet przez
    > testerow. Zobaczysz , ze nie odroznisz tych od robinych np markiem 2
    > albo 3.

    Przypominam, ze jestesmy w watku "lustrzanka czy hybryda".
    Reklamowanie w tym kontekscie hybrydy haslami "kapitalna ostrosc" i
    "swietne w swej klasie matryce" to lekkie przegiecie i wprowadzanie w
    blad co mniej doswiadczonych (a wlasnie tacy zadaja tego typu
    pytania). Ktos gotow jest pomyslec, ze FZ moze konkurowac jakoscia
    zdjec z proponowanym 500D.

    A swoja droga.. na canonach typu 350D nie zostawisz suchej nitki w
    kwestii ostroscii a jak przyjdzie do FZ30/50, to... "zdjec nie oglada
    sie w skali 100%".

  • 44. Data: 2009-06-10 19:49:49
    Od: j...@u...at

    On 10 Jun., 20:44, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > A swoja droga.. na canonach typu 350D nie zostawisz suchej nitki w
    > kwestii ostroscii a jak przyjdzie do FZ30/50, to... "zdjec nie oglada

    musze Ci powiedziec ze w wielu b . wielu przypadkach hybryda
    dostarczyla mi lepsze zdjecie niz dslr
    a w 90 % przypadkow lepsze niz tani dslr

    bylo tutaj wielokrotnie dyskutowane.

    zdecydowana przewage zaczyna miec dslr przy bardzo dlugich czasach
    naswietlanie rzedu np sekundy lub wiecej.
    tutaj przyrost szumow jest w malych matrycach lawinowy.
    dla b dobrych warunkow oswietlenia w sloneczny jasny dzien ,
    poludniem praktycznych roznic nie ma.

    w pierwszy dzien swiat zrobilem zdjecie rodziny przy stole za pomoca
    dslr
    w drugi hybryda.
    zdjecia z hybrydy sa lepsze ze wzgledu na ostrosc obejmujaca caly
    interesujacy obszar.
    a w 100 % nikt takich zdjec nie bedzie porownywal.
    wujek nie chece ,zeby szumy w skali 100% byly mniejsze , chce tylko na
    zdjeciu wyjsc rownie ostro jak ciocia.

    wybierajac miedzy walorami uzytkowymi zdecydowanie wskazalbym na
    hybryde.
    wiekszy potencjal jakosciowy tkwi w dslr efkoz , z tym ze nie zawsze
    da sie go wykorzystac.
    szczegolnie w tych tanszych.

    wyposazenie takie jakie jest w hybrydzie np jasnosc 2,8 od 35 do 400
    mm z Is kosztuje w dslr kilkanascie tysiecy zlotych i pare kg wazy.

    hybryda ok 500 g , nawet mniej i w wielu wypadkach dostarczy takiego
    samego praktycznego wyniku.
    z reka na sercu nie moge czegokolwiek zlego powiedziec przeciw dobrej
    hybrydzie - same superlatywy.

    posluguje sie takze hybryda jako przydatnym narzedziem - potrzebuje np
    wyminiec jakas czesc w komputerze . wkladam obiektyw w trudno dostepne
    dla oka miejsce , robie zdjecie i mam etykiete , albo o czym
    wspominalem odczyt wody w studzience wodomierza- tutaj dslr ni hu ,
    hu .

    ale to dyskutowalismy tutaj wiele razy , nie che sie powtarzac- ja
    nie widze powodu zeby bac sie hybrydy.

  • 45. Data: 2009-06-11 12:47:29
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 10 Cze, 21:49, j...@u...at wrote:

> [...]
    > a w 100 % nikt takich zdjec nie bedzie porownywal.
    > wujek nie chece ,zeby szumy w skali 100% byly mniejsze , chce tylko na

    Nie wiem, nie mam takich problemow na swiatecznych zdjeciach.
    Poza tym skad to dziwne zalozenie, ze autor watku kupuje aparat
    wylacznie do takich zastosowan?

> [...]
    > mm  z Is kosztuje w dslr kilkanascie tysiecy zlotych i pare kg wazy.
    >
    > hybryda ok 500 g , nawet mniej i w wielu wypadkach dostarczy takiego

    Ta jasnosc to jedyne, co ratuje aparat z 400mm i uzywalnym ISO do
    200..

    > z reka na sercu nie moge czegokolwiek zlego powiedziec przeciw dobrej
    > hybrydzie - same superlatywy.

    To po co kupowales lustrzanke? Hybryda, tak jak lustrzanka, ma wiele
    zalet ale zawsze kosztem czegos.

    > ale to dyskutowalismy tutaj wiele razy , nie che sie powtarzac- ja
    > nie widze powodu zeby bac sie hybrydy.

    Bac - na pewno nie, ale byc swiadomym jakie sa koszty tej wygody. Nie
    bronie Ci wychwalac zalet hybrydy ale dalej uwazam, iz reklamowanie
    jej pod katem jakosci obrazu ("kapitalna ostrosc", "swietne w swej
    klasie matryce") to nieporozumienie.