  • 31. Data: 2009-06-09 11:51:21
    Temat: Re: lustrzanka czy hybryda?
    Od: j...@u...at

    On 9 Jun., 13:42, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Policzyc mozna wszystko. 100mm chyba niespecjalnie znajdziesz w
    > jakiejkolwiek hybrydzie, tak jak i obiektywu do lustra co się zacznie
    > od 5mm...
    >
    > --
    > Michałhttp://kbns.digart.pl/
    >
    > wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

    sprawa jest jasna i oczywista
    przy takim samym kacie widzenia , tej samej odleglosci hybryda z
    mala matrycy musi miec obiektyw o krotszej ogniskowej. czyli dla
    takiej samej przyslony bedzie wieksza GO.
    we wzorze na GO ogniskowa wystepuje w potegach o ile pamietam w 2 i 4
    tej . stad fluktuacje ogniskowej maja wiekszy wplyw na zmiane GO niz
    fluktuacje wielkosci matrycy ( krazka rozproszenia) , ktory wystepuje
    w potegach o 2 , 4 ( ? ) rzedy nizszych.

  • 32. Data: 2009-06-09 14:33:28
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Policzyc mozna wszystko. 100mm chyba niespecjalnie znajdziesz w
    > jakiejkolwiek hybrydzie, tak jak i obiektywu do lustra co się zacznie

    No właśnie, zdjęcia robi się aparatem a nie samą matrycą czy samym
    obiektywem więc takie przeliczenia nie mają sensu, po za tym w zdjęciu
    najważniejsze jest ... zdjęcie. Czyli do niego należy się odnieść, reszta
    jest nieważna tak naprawdę. I zdjęcie z kompaktu będzie miało większą głębię
    ostrości niż zdjęcie z lustrzanki. Przywiązanie do cyferek miało sens gdy
    większość aparatów powszechnie używanych miały tą samą klatkę czyli 24x36,
    teraz mamy różne "klatki" i nagle to wszystko wzięło w łeb ;-)

    pzdr
    Krzychu

  • 33. Data: 2009-06-09 17:41:13
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Marx <M...@n...com> wrote in news:h0lf0c$rd7$2
    @atlantis.news.neostrada.pl:
    > No bo co to jest hybryda? Aparat z niewymienna optyka o cechach
    > lustrzanki ale bez lustra?
    "hybryda" na pewno zezwala na film-like, a nie tylko photo
    lustrzanka zwykle nie zezwala na filmiki

    lustrzanka moze miec matowke (taka normalna, a to najlepsze do recznego
    ustawiania ostrosci).

    "hybryda" ma z reguly lepszy obiektyw kitowy (wlasnie, kitowy a nie do
    kitu :) )

  • 34. Data: 2009-06-09 19:22:56
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 9 Cze, 10:28, j...@u...at wrote:

    > Kierowalbym sie bardziej innymi cechami , ktore maja znaczenie na
    > codzien a ktore sa w panasonicu niemalze bezblednie rozwiazane.fz 30 ,
    > 50  swietny zoom , kapitalna ostrosc rysunku b. jasny

    > w obu przypadkch swietne w swej klasie matryce.

    FZ50 - artefakty po odszumianiu juz przy ISO100??:
    http://thearti.pl//P1020030_part.jpg
    (cale zdjecie z exifem: http://dpnow.com/imagelib/html/2836/files/P1020030.J
    PG)

    i jeszcze "akwarelki" w ISO 200: http://pliki.optyczne.pl/fz50-foto5.jpg

    ... no tak, zapewne w pewnej klasie to swietny wynik..
    FZ30 litosciwie juz pomine.

  • 35. Data: 2009-06-09 22:32:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, Vituniu wrote:

    > Szkoda tylko, ze nie robia hybryd z obiektywami 100mm

    Hm... na pewno?
    Dla 2/3" to tylko 400mm eq.
    Jakiś hiperzoom powinien istnieć. Choćby Samsung 815 Pro1
    miał więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-06-09 22:37:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, Michal Tyrala wrote:

    [...komuś, w innej sprawie...]
    > Policzyc mozna wszystko. 100mm chyba niespecjalnie znajdziesz w
    > jakiejkolwiek hybrydzie,

    Przesadzasz ;)
    Niewątpliwie Samsung 815 (420mm przy 2/3"), a AFAIR jeszcze jakaś
    "duża" hybryda >400mm była.
    2/3" to niemal dokładnie crop 4 :D

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2009-06-09 22:44:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, Krasnal wrote:

    > GO w lustrzance będzie mniejsza,

    Pozwolę sobie poprotestować - powyższe zdanie sugeruje ze "GO
    w lustrzance nie może być większa" (skoro *będzie* mniejsza),
    co sugerowałoby iż "zasięg" regulacji GO w okolice hybrydy
    wykracza poza możliwości lustrzanek (w domyśle: APS).
    Nie wykracza, acz "odsiewa" na dzien dobry istotną większść
    obiektywów - tych w których brakuje przysłon ponad 50 (pięćdziesiąt)
    :D
    I tylko tyle.
    Trochę gorzej (niż z hybrydami) jest z kompaktami, bo GO dla
    matrycy 1/2,5" oraz F:8 jest większa niż przy hybrydzie
    2/3" nawet z F:11, ale F:64 (APS) "daje radę" :D
    A że dyfrakcja i jakość "kompaktowa" będzie?
    No cóż... przy pikselach po 3 mikrony falowa natura światła
    TEŻ przyczynia się do jakości.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-06-09 22:49:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, j...@u...at wrote:

    > w wyminionych przeze mnie modelach z cala pewnoscia tak nie jest
    > na M nastawiam dowolny czas, przyslone i tak funkcjnuje z lampa.
    > jesli tak masz to zobacz w opcjach nastawien lampy zewnetrznej.

    Z ciekawości - skąd założenie że mowa o lampie *zewnętrznej*?
    Z liczny mnogiej lamp? :D
    FZ50 w ręku miałem, czy pozwala na "swobodę nastaw" nie pamiętam,
    ale może o to chodzi - o nastawy lampy wbudowanej.
    Ciekaw jestem, bo "duże hybrydy" na ogół nie miały w tym zakresie
    ograniczeń (znaczy automatykę i ręczne sterowanie ekspozycji
    światła zastanego i lampy przełącza się *niezależnie*)

    > zreszta czy pytajacy bedzie uzywal lamp zewnetrznych ?

    Do kompakta (z hybrydami włącznie)? - lampa obowiązkowo!
    (można nie kupować do lustrzanki).

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2009-06-10 05:38:18
    Od: j...@u...at

> [...]
    > ograniczeń (znaczy automatykę i ręczne sterowanie ekspozycji
    > światła zastanego i lampy przełącza się *niezależnie*)

    otoz w lampie wbudowanej z cala pewnoscia pozwala w trybie M na wybor
    dowolnego czasu i przyslony - z cala pewnoscia.

  • 40. Data: 2009-06-10 05:43:36
    Od: j...@u...at

    On 9 Jun., 21:22, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > i jeszcze "akwarelki" w ISO 200:http://pliki.optyczne.pl/fz50-foto5.jpg
    >
    > ... no tak, zapewne w pewnej klasie to swietny wynik..

    jednym , dwoma zdjeciami probowac udowodnic mozna wszystko , rowniez
    teze przeciwna.
    FZ 30 robi zdjecia lepsze , mniej odszumione przez software aparatu ,
    za to nieco ostrzej i wyraznie mniejsze artefakty.

    z pewnoscia aparaty z malymi matrycami nie sa odpowiednie do robienia
    zdjec jakie beda obserwowane w skali 100%.
    Ale zdjec nie oglada sie w skali 100 % .

    zrob resampling tego kwiatuszka ( zdje troche przeswietlone) do tej
    wielkosci w jakiej sa prezentowane czesto zdejcia nawet przez
    testerow. Zobaczysz , ze nie odroznisz tych od robinych np markiem 2
    albo 3.

    nie chce mi sie szukac wzorow , ale sa technicznie jak absolutnie
    poprawne .