    From: j...@u...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: lustrzanka czy hybryda?
    Date: Wed, 10 Jun 2009 12:49:49 -0700 (PDT)

    On 10 Jun., 20:44, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Przypominam, ze jestesmy w watku "lustrzanka czy hybryda".
    > Reklamowanie w tym kontekscie hybrydy haslami "kapitalna ostrosc" i
    > "swietne w swej klasie matryce" to lekkie przegiecie i wprowadzanie w
    > blad co mniej doswiadczonych (a wlasnie tacy zadaja tego typu
    > pytania). Ktos gotow jest pomyslec, ze FZ moze konkurowac jakoscia
    > zdjec z proponowanym 500D.
    >
    > A swoja droga.. na canonach typu 350D nie zostawisz suchej nitki w
    > kwestii ostroscii a jak przyjdzie do FZ30/50, to... "zdjec nie oglada
    > sie w skali 100%".

    musze Ci powiedziec ze w wielu b . wielu przypadkach hybryda
    dostarczyla mi lepsze zdjecie niz dslr
    a w 90 % przypadkow lepsze niz tani dslr

    bylo tutaj wielokrotnie dyskutowane.

    zdecydowana przewage zaczyna miec dslr przy bardzo dlugich czasach
    naswietlanie rzedu np sekundy lub wiecej.
    tutaj przyrost szumow jest w malych matrycach lawinowy.
    dla b dobrych warunkow oswietlenia w sloneczny jasny dzien ,
    poludniem praktycznych roznic nie ma.

    w pierwszy dzien swiat zrobilem zdjecie rodziny przy stole za pomoca
    dslr
    w drugi hybryda.
    zdjecia z hybrydy sa lepsze ze wzgledu na ostrosc obejmujaca caly
    interesujacy obszar.
    a w 100 % nikt takich zdjec nie bedzie porownywal.
    wujek nie chece ,zeby szumy w skali 100% byly mniejsze , chce tylko na
    zdjeciu wyjsc rownie ostro jak ciocia.

    wybierajac miedzy walorami uzytkowymi zdecydowanie wskazalbym na
    hybryde.
    wiekszy potencjal jakosciowy tkwi w dslr efkoz , z tym ze nie zawsze
    da sie go wykorzystac.
    szczegolnie w tych tanszych.

    wyposazenie takie jakie jest w hybrydzie np jasnosc 2,8 od 35 do 400
    mm z Is kosztuje w dslr kilkanascie tysiecy zlotych i pare kg wazy.

    hybryda ok 500 g , nawet mniej i w wielu wypadkach dostarczy takiego
    samego praktycznego wyniku.
    z reka na sercu nie moge czegokolwiek zlego powiedziec przeciw dobrej
    hybrydzie - same superlatywy.

    posluguje sie takze hybryda jako przydatnym narzedziem - potrzebuje np
    wyminiec jakas czesc w komputerze . wkladam obiektyw w trudno dostepne
    dla oka miejsce , robie zdjecie i mam etykiete , albo o czym
    wspominalem odczyt wody w studzience wodomierza- tutaj dslr ni hu ,
    hu .

    ale to dyskutowalismy tutaj wiele razy , nie che sie powtarzac- ja
    nie widze powodu zeby bac sie hybrydy.