  • 1. Data: 2009-06-08 13:59:49
    Temat: Dylematy canoniera - jaki szeroki kąt?
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    witaski

    Jako użyszkodnik Eos'a 30 w wersji analogowej przymierzam się do zakupu
    EOS'a 50D.
    Na początek ujeżdżać bedę szkiełko jakie pozostanie mi po analogu EF 28-135
    IS USM.
    Ponieważ do fotografii plenerowej i czasami wnętrza szkiełko to będzie w
    dolnym zakresie za duże planuję zakupić coś co mi uzupełni szeroki kąt.
    Wybór pada na razie na:
    Sigma 10-20 f 4-5.6 EX DC HSM lub Sigma 12-24 f 4.5-5.6 EX DG Aspherical HSM
    Tamron 10-24 f 3.5-4.5 Di II LD Aspherical

    Docelowo chciałbym zmienić to co mam na canonowskie 17-55 2.8 IS USM... ale
    to przyszłość
    Dlatego pytanie do uzytkowników w/w - co brać?
    tamron jaśniejszy, ale sigma na dpreview ma minimalnie lepsze notowania.
    A może coś czego nie brałem pod uwagę?

    pzdr.

    --
    woytaski

  • 2. Data: 2009-06-08 14:08:56
    Temat: Re: Dylematy canoniera - jaki szeroki kąt?
    Od: j...@g...pl

    On 8 Cze, 15:59, "Wojtek" <w...@o...pl> wrote:

    > Dlatego pytanie do uzytkowników w/w - co brać?
    Jeśli nie ma dramatycznej różnicy to brać tańsze.

  • 3. Data: 2009-06-08 14:14:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Wojtek" napisał
> [...]
    > Dlatego pytanie do uzytkowników w/w - co brać?
    > tamron jaśniejszy, ale sigma na dpreview ma minimalnie lepsze notowania.

    Tamron 17-50/2.8 ?
    Jak wybierzesz dobrą sztukę to powinno być całkiem nieźle.
    Budżetowy hardcore - kit 18-55 IS - dość przyzwoite szkło na którym da się
    przeczekać do czegoś droższego.

    adam

  • 4. Data: 2009-06-08 14:14:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Wojtek" napisał

  • 5. Data: 2009-06-08 14:55:53
    Od: j...@u...at

    On 8 Jun., 15:59, "Wojtek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Dlatego pytanie do uzytkowników w/w - co brać?
    > tamron jaśniejszy, ale sigma na dpreview ma minimalnie lepsze notowania.

    w tej klasie ogniskowych zoomy rysuja marnie.
    musisz sie liczyc z tym ze zdjecia wprawdzie szerokie niekoniecznie
    beda zachwycac rozdzielczoscia.
    Oczywiscie nie chce Cie odrywac od zamiaru , czy tez wprowadzac
    niepokoj wewnetrzny Twej duszy :-)
    ale jesli potrzebujesz szerokiego kata to rozwaz zakup stalki.
    Nic tak nie poprawia samopoczucia jak ladnie ostro zrobione zdjecie.

  • 6. Data: 2009-06-08 15:07:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@u...at wrote:

    > ale jesli potrzebujesz szerokiego kata to rozwaz zakup stalki.

    Jakiej?

  • 7. Data: 2009-06-08 15:09:27
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Jeśli nie jesteś "onanistą sprzętowym", spokojnie możesz zakupić nieco
    zapomnianego Tamrona 11-18.

  • 8. Data: 2009-06-08 15:17:52
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Jeśli nie jesteś "onanistą sprzętowym", spokojnie możesz zakupić nieco
    > zapomnianego Tamrona 11-18.

    Oczywiście miałem na myśli egzemplarz używany, który znajdziesz pewnie w
    cenie 900-1000 złotych.

  • 9. Data: 2009-06-08 15:45:19
    Od: John Smith <j...@e...net>

    j...@u...at napisał(a):
> [...]
    > ale jesli potrzebujesz szerokiego kata to rozwaz zakup stalki.
    > Nic tak nie poprawia samopoczucia jak ladnie ostro zrobione zdjecie.

    Zaproponuj jakąś stałkę o ogniskowej w zakresie 10 do 12mm rysującą
    ostrzej niż dowolny z wymienionych zoomów.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-06-08 16:25:31
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>