  • 51. Data: 2013-07-13 22:53:16
    Temat: Re: ładowarka indukcyjna
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Natomiast co do mechanicznych standardów złącz, to przyznam, że Apple
    > ma *jedyne* osiągnięcie, które doceniam i zawsze pochwalę. W ogóle
    > jedyne *ich* osiągnięce, nie tylko w dziedzinie wtyczek, ale tego,
    > co zostało wprowadzone na rynek. Chodzi oczywiście o MagSafe.

    Jeśli można się wtrącić... Osobiście nie mam doświadczenia z tym
    złączem, ale dwie rzeczy nie są chyba dobre.
    Po pierwsze czy ten magnes przypadkiem nie ściąga tego co najgorsze,
    czyli metalowych opiłków? O zwarcie lub słaby kontakt chyba nie trudno.
    Po drugie czy podczas łączenia dochodzi do mechanicznego tarcia
    powierzchni przewodzących prąd? Jeśli nie to mam obawy, jak to działało
    po pewnym czasie.

    --
    Michał

  • 52. Data: 2013-07-14 00:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Jul 2013 20:19:44 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/chargers
    /questions/index_pl.htm
    > Jak oni są Chińczyki, to ja jestem święty turecki.

    To jest 2011. A tu masz 2006
    http://www.techdirt.com/articles/20061219/092747.sht
    ml

    I troche mi sie wyjasnilo - Koreanczycy wprowadzili w 2005,
    Chinczycy w 2006 ["(no deadline's been set for compliance)"],
    sporo producentow pozniej i dopiero unijni urzednicy ...

    > Kiepskie ładowarki wk* nie mniej od różnych ładowarek.

    Ale teraz bedzie latwiej kupic nowa :-)

    J.

  • 53. Data: 2013-07-14 00:07:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Jeśli można się wtrącić...

    Można, proszę bardzo. Zawsze jest to wskazane.

> [...]
    > Po drugie czy podczas łączenia dochodzi do mechanicznego tarcia
    > powierzchni przewodzących prąd? Jeśli nie to mam obawy, jak to działało

    Nie wiem jak z użytkowaniem maków w zakładzie ślusarskim, ale w normalnych
    warunkach nie widziałem tego złącza poobklejanego żelastwem. Magnesy są
    za plastikiem, zetknięte dużą powierzchnią dają sporą siłę, ale małe
    stalowe przedmioty chyba mocno do tego nie lgną (nie próbowałem robić
    paperclip operation, ale tak to sobie wyobrażam). Sprężyny styków
    (wyglądają na złocone) też mają taki profil ugięcia, że zdają się dawać
    dobry kontakt. W Internecie można znaleść kilka fotek sfajczonego złącza,
    ale to o niczym nie świadczy -- jest tyle ludzi, którzy Apple nie znoszą,
    że gdyby to był poważny problem, to by tego było znacznie więcej (ja też
    produktów tej firmy nie lubię, ale to dlatego, że nie są one projektowane
    z myśla o takich jak ja, dla mnie są zwyczajnie niewygodne i nieergonomiczne,
    jeśli chodzi o interfejs).

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2013-07-14 00:42:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Chinczycy w 2006 ["(no deadline's been set for compliance)"],
    > sporo producentow pozniej i dopiero unijni urzednicy ...

    Się dogadali. Tym nie mniej jest różnica między "będziemy produkować
    tylko samochody w kolorze czarnym", a "zakazujemy rejestracji samochodów
    w kolorze innym niż czarny".

    > Ale teraz bedzie latwiej kupic nowa :-)

    Nigdy nie miałem z tym kłopotów.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2013-07-14 10:37:11
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Sat, 13 Jul 2013 13:46:15 +0100, AlexY pisze:
    > [..]

    > To nie jest przekonanie, "temi rencyma" lutowałem już nawet nie wiem ile
    > telefonów w ciągu ostatnich 8 lat,

    Bardziej chodziło mi o jakieś przynajmniej półoficjalne dane, z których
    by wynikało, że faktyczna trwałość złącza Micro-USB jest dużo mniejsza,
    niż zostało to określone w specyfikacji. Informacja pochodząca z jednego
    serwisu nie jest statystycznie wiarygodna.

    > mógłbym policzyć ilość wymienionych mini, jest to ogólnik bo nie
    > prowadzę statystyk, aczkolwiek liczba byłaby bliska rzeczywistości. Nie
    > liczę wymienionych ze względów kosmetycznych przy odnawianych telefonach
    > "bo nie wygląda jak nowe". jak bym się uparł to z systemu wydarłbym
    > raport z ostatniego roku (po roku archiwizują), przy czym to jest już
    > czas kiedy mikro rządzi więc dane niemiarodajne, ostatni telefon z mini
    > miałem chyba z dobry miesiąc temu.

    Nawet jeśli masz takie doświadczenia, przyczyny tego stanu rzeczy mogą
    być różne. Np. w starszych urządzeniach złącze USB często służyło
    wyłącznie do komunikacji, ładowane były niezależnie. Już tylko to
    znacząco redukuje zużycie.

    Micro-USB, zostało zaprojektowane tak, by było trwalsze od pozostałych
    złącz USB, mimo mniejszego rozmiaru. Żeby dość do konstruktywnych
    wniosków, należałoby wytknąć błędy w projekcie... Pozostaję przy zdaniu,
    że jest ono jednak odporniejsze od Mini-USB, a w szczególności od
    pierwotnego USB.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 56. Data: 2013-07-14 12:50:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jul 2013 08:37:11 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):
> [...]
    > wniosków, należałoby wytknąć błędy w projekcie... Pozostaję przy zdaniu,
    > że jest ono jednak odporniejsze od Mini-USB, a w szczególności od

    A jestes pewny ze to "zostalo tak zaprojektowane", a nie "zostalo tak
    zapisane" ?

    Na czym by mialy polegac zmiany w projekcie - grubsze blaszki, aby sie
    nie wytarly ?

    J.

  • 57. Data: 2013-07-14 12:59:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Jul 2013 22:42:19 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    ml

    > Się dogadali. Tym nie mniej jest różnica między "będziemy produkować
    > tylko samochody w kolorze czarnym", a "zakazujemy rejestracji samochodów
    > w kolorze innym niż czarny".

    Zakladam ze gdzies tam bylo "zakazuje sie sprzedazy w Chinach
    telefonow ladowanch inaczej". Czy moze bardziej lagodnie.
    Bo inaczej to to nie ma sensu.
    No i w 2006 ... to Chinczycy chyba malo telefonow robili, wiec ich
    zapewnienia produkcyjne malo warte byly.

    > Nigdy nie miałem z tym kłopotów.

    No wiesz, od ilosci wtyczek mozna bylo zwariowac.

    J.

  • 58. Data: 2013-07-14 13:59:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > niż zostało to określone w specyfikacji. Informacja pochodząca z jednego
    > serwisu nie jest statystycznie wiarygodna.

    Nikogo nie zamierzam przekonywać do swoich obserwacji, przedstawiłem co
    mam, wnioski wyciągnij sobie sam.

    [..]
> [...]
    > być różne. Np. w starszych urządzeniach złącze USB często służyło
    > wyłącznie do komunikacji, ładowane były niezależnie. Już tylko to

    W żadnym wypadku SE Xperia X1, wymieniłem maksymalnie 3 gniazda bo
    wyglądało że ktoś w nim dłubał śrubokrętem, absolutnie nigdy nie było
    żadnych zniszczeń na płycie związanych z nieprawidłową obsługą złącza,
    starsze blackberry to samo przy czym jako że były znacznie
    popularniejsze to było takich przypadków ciut więcej i ponownie, ani
    jednej zniszczonej płyty, ale oni dają bardzo dobry laminat. Jedynie
    nokia robi osobne porty ładowania (z tego co ja robię) ale że na nokii
    jestem ledwo od roku to prawie nie mam kontaktu z miniUSB. A mikro... SE
    Vivaz to największa porażka, śmiało mogę ocenić że 80% uszkodzonych USB
    było klasyfikowane jako wina użytkownika i BER, z bardziej obecnych
    nokia lumia 800 ma już o tyle dobrze zrobiony laminat że do tej pory
    miałem poniżej 10 przypadków zerwanych punktów lutowniczych, ale i tak,
    mimo że złącze ma 2 piny przewlekane, dodatkową metalową lutowaną obejmę
    to i tak cyna puszcza, rekord to tydzień po wymianie gniazda telefon
    ponownie w serwisie.

> [...]
    > wniosków, należałoby wytknąć błędy w projekcie... Pozostaję przy zdaniu,
    > że jest ono jednak odporniejsze od Mini-USB, a w szczególności od

    Przy miniUSB opisanych wyżej rzeczy po prostu nie było, a trwałość
    zaprojektowana i tak przewyższała czas użytkowania urządzenia (używam SE
    X1, z baterią 1,5Ah ładuję go co jakieś 5-7 dni, Lumia 800 1,3Ah
    wytrzymuje 1 dzień?), najzwyczajniej nie musieliśmy skupiać się na tak
    debilnych problemach jak stan złącza, obecnie pierwsza rzecz którą
    sprawdzam do podpięcie kabla USB do zasilacz, wetknięcie w telefon i
    ruszam wtyczką we wszystkie trony patrząc czy prąd spada do zera, jak
    zrywa to od razu wymiana USB bo może zerwać w czasie wgrywania softu a
    wtedy pół godziny w plecy na ożywianie trupa.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 59. Data: 2013-07-14 17:04:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zakladam ze gdzies tam bylo "zakazuje sie sprzedazy w Chinach
    > telefonow ladowanch inaczej". Czy moze bardziej lagodnie.
    > Bo inaczej to to nie ma sensu.

    To trzeba zakazywać? W Japonii nie sprzedaje się większości modeli
    toyot, jakie widać na naszych drogach. A już takich z kierownicą
    po lewej stronie, to w zasadzie wcale.

    > No i w 2006 ... to Chinczycy chyba malo telefonow robili, wiec ich
    > zapewnienia produkcyjne malo warte byly.

    Mam Nokię zrobioną w Chinach. Chyba w roku 2001.

    > No wiesz, od ilosci wtyczek mozna bylo zwariowac.

    Zwariować? A w czym to przeszkadzało, jeśli się miało jeden telefon?

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2013-07-14 17:06:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> [...]
    > być różne. Np. w starszych urządzeniach złącze USB często służyło
    > wyłącznie do komunikacji, ładowane były niezależnie. Już tylko to

    A w nowszych urządzeniach złącze USB najczęśćiej służy wyłącznie do
    ładowania. Bo komunikacja jest przez Wi-Fi.

    --
    Jarek