  • 31. Data: 2010-05-27 09:41:14
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <n...@4...com>,
    Grzegorz Krukowski nabazgrał:

    > A ja gdzieś tak twierdzę?

    No twierdzisz, że na ,,pełnym zoomie'' lepiej rozmyjesz. Ale sugerujesz
    odejście dalej, więc zakładam, że skalę odwzorowania chcesz zachować.
    Więc GO Ci się nie zmniejszy. Wprost przeciwnie - zwiększy jeśli obiektyw
    ma zmienną jasność (chyba wszystkie w kompaktach mają?)... Wystąpi drugi
    efekt - tło będzie przedstawiać mniejszą część widoku, więc może być mniej
    przeszkadzających elementów. No i twarz będzie ,,bez kulfona''. Ale GO
    się nie zmniejszy.

    > To co, weekendowe trolowanko?

    Jeśli trolowaniem nazywasz uświadamianie laika o podstawach teorii...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Takie słowa od polityka? W Polsce?!

  • 32. Data: 2010-05-27 09:43:57
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-27 11:04, John Smith pisze:

    > Zapomnij o kreatywnym podejściu do GO w lustrzance z matrycą APS-C i
    > kitowym obiektywem. To jest oszukiwanie się. Dopiero mając jasną stałkę
    > typu Sigma 30/1.4, czy Nikkor 35/1.8, albo dowolny 50/1.8 albo co
    > najmniej /2.8 możesz coś kreatywnie zadziałać w tym obszarze. Na kitowym
    > obiektywie możesz jedynie uzyskać ciasny portret z lekko rozmytym tłem
    > (często wystarczająco rozmytym), ale to w sytuacji gdy model pozuje i
    > masz czas ciasno skadrować.

    eh.. zmartwiłeś mnie :( faktycznie nie pomyślałem o tym, że uniwersalne
    szkła mają wiele ograniczeń. Kupno dodatkowych szkieł nie wchodzi na
    razie w grę - tym bardziej że dobre stałki kosztują więcej niz chcę
    wydać na zestaw. Ale chyba potwierdzisz, że i tak jest duża różnica w
    porównaniu z kompaktem? Już sama fizyczna wielkość matrycy powinna
    zrobić swoje.

    [ciach]

    > Lustrzanki z LV poza standardowym podglądem na matówce dają możliwość
    > podglądu kadru na ekraniku, jak w kompaktach. Przydaje się jak nie
    > chcesz zwracać na siebie uwagi, przykładając puszkę do oka.

    rozumieć.. myślę że przeżyję bez LV. Ale filmiki chciałbym mieć - choćby
    możliwość nagrania krótkiej np. 30s sekwencji w VGA.

    czyli co najmniej 400D

    PZDR
    Shaman

  • 33. Data: 2010-05-27 09:47:59
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <htlem3$en5$1@news.telbank.pl>,
    shaman nabazgrał:

> [...]
    > wydać na zestaw. Ale chyba potwierdzisz, że i tak jest duża różnica w
    > porównaniu z kompaktem? Już sama fizyczna wielkość matrycy powinna

    Może i uzyskasz delikatną nieostrość, ale przy f/5.6 na długim końcu
    nie będzie to zbyt duża różnica. Kit nie da Ci klasycznego portretu,
    niezależnie od dobrej woli. Z drugiej strony całkiem niezłe 50mm/1.8
    dostaniesz i do Canona i do Nikona za jakieś dwie-trzy stówki. Żaden
    kompakt nie da Ci takiej kontroli nad GO (nawet te nowe z wymiennymi
    obiektywami nie mają jeszcze takich szkieł w systemach).

    > rozumieć.. myślę że przeżyję bez LV. Ale filmiki chciałbym mieć - choćby
    > możliwość nagrania krótkiej np. 30s sekwencji w VGA.
    >
    > czyli co najmniej 400D

    Oj nie. Filmowanie u Canona pojawiło się dopiero w 500D.

  • 34. Data: 2010-05-27 09:54:05
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 09:58:50 +0200, John Smith napisał(a):

    > W czym lepszy? Bo "na papierze" to właśnie 550D ma lepszy
    > (większy, bardziej rozdzielczy i o lepszych proporcjach).

    OK, racja, moj blad, na przyszlosc zamiast powolywac sie na slabnaca pamiec
    zajrze do tabelki. 550D ma lepszy niz 1000D.

    > 1000D też nie kręci filmów. Poza tym jest wolniejszy (tryb seryjny) niż
    > 350D. Przy dzieciakach może to mieć znaczenie.

    Ale chociazby kontynuujac watek wyswietlacza to 350D ma ekran o rozmiarze
    1.8" i raptem 115,000 pixels (teraz zajrzalem do tabelki). Natomiast za
    dpreview 350D: "Continuous: 3.0 fps" a dla 1000D: "Continuous: 3.0 fps".

    > Padają również przyciski: spust i inne.

    No ale zuzycie spustu jest raczej wprost proporcjonalne do zuzycia migawki.

    Kyniu

  • 35. Data: 2010-05-27 09:57:01
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 11:02:36 +0200, Agent napisał(a):

    > LV to podgląd na wizjerze.

    Chyba co innego uwazamy za wizjer. LV to podglad na wyswietlaczu.

    > Chyba poza SONY działa tak że i tak z tego nikt nie korzysta

    Mam Canona i korzystam.

    > luz w wyjątkowych przyadkach.

    Zdjecia ze statywu jak wole wlaczyc lupke ostrosci i ostrzyc manualnie.
    Nocne zdjecia tez ze statywu i lupka - jedyna mozliwosc naostrzenia jak AF
    odmawia. Zdjecia makro - rowniez te z reki. Etc.

    Kyniu

  • 36. Data: 2010-05-27 09:59:36
    Od: John Smith <u...@e...net>

    shaman napisał(a):
> [...]
    > wydać na zestaw. Ale chyba potwierdzisz, że i tak jest duża różnica w
    > porównaniu z kompaktem? Już sama fizyczna wielkość matrycy powinna

    Oszukujesz się. :-)
    Różnica jakaś tam będzie, ale nie będzie przełomu.
    Lepiej pomyśleć o lepszej kompozycji, zawartości tła przy kadrowaniu,
    tak aby mogło być ostre i nie przeszkadzało.

    > rozumieć.. myślę że przeżyję bez LV. Ale filmiki chciałbym mieć - choćby
    > możliwość nagrania krótkiej np. 30s sekwencji w VGA.
    >
    > czyli co najmniej 400D

    500D

    --
    Mirek

  • 37. Data: 2010-05-27 10:06:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kyniu napisał(a):
    > Ale chociazby kontynuujac watek wyswietlacza to 350D ma ekran o rozmiarze
    > 1.8" i raptem 115,000 pixels (teraz zajrzalem do tabelki).

    Zgoda.

    > Natomiast za
    > dpreview 350D: "Continuous: 3.0 fps" a dla 1000D: "Continuous: 3.0 fps".

    1.5 fps dla 5 RAW-ów w serii

    > No ale zuzycie spustu jest raczej wprost proporcjonalne do zuzycia migawki.

    A na ile wiarygodnie jesteś w stanie ocenić zużycie migawki?
    Przyciski, które działają niepewnie (powtarzają przyciśnięcie, albo
    czasem nie reagują) łatwiej wychwycić organoleptycznie (o ile jest
    możliwość pomacania).

    --
    Mirek

  • 38. Data: 2010-05-27 10:06:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    shaman napisał(a):

> [...]
    > szkła mają wiele ograniczeń. Kupno dodatkowych szkieł nie wchodzi na
    > razie w grę - tym bardziej że dobre stałki kosztują więcej niz chcę

    Bez przesady. Do większości amatorskich zastosowań, na początek obiektyw
    kitowy wystarczy. Prosty przykład, obejrzyj te dwa zdjęcia, to cropy nie
    obrabiane:

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/nIuV9n2pkZGh1j3
    SHaCKYg

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/x16rb6dXqqrhW6R
    dHoaqFg

    możesz samemu je obrobić na swoim kompie, próbując podkręcić
    jasność/ostrość/nasycenie etc. Jedno z nich wykonane zostało kitowym
    obiektywem, drugie 3-4 razy droższym, wyższej klasy. I kluczowe pytanie:
    czy dla Ciebie różnica w jakości obu zdjęć warta jest 3-4 krotnej
    różnicy w ich cenie? Czy po obróbce też? Czy jakość kita nie jest do
    Twoich zastosowań akceptowalna? etc ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 39. Data: 2010-05-27 10:08:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    januszek napisał(a):

    > Bez przesady. Do większości amatorskich zastosowań, na początek obiektyw
    > kitowy wystarczy. Prosty przykład, obejrzyj te dwa zdjęcia, to cropy nie
> [...]

    Jaki to ma związek z możliwością kreowania GO?
    :-)

    --
    Mirek

  • 40. Data: 2010-05-27 10:13:22
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-27 11:31, januszek pisze:

    > Tak - posiadanie i uzywanie lustrzanki to proces ciagly, studnia bez dna
    > i takie tam ;)

    > Jak zlapiesz bakcyla to inaczej bedziesz spiewal ;)

    nie załapię - próbowałem ale jestem beztalenciem - nie mam tego czegoś
    co w fotografii jest odpowiednikiem muzycznego słuchu :) Trzymając się
    muzycznej terminologii.. potrafię zagrać z nut "wlazł kotek na płotek"
    ale o skomponowaniu symfonii nie ma mowy :)

    > Fotki robi fotograf, aparat jest tu jedynie narzedziem. Kazdym
    > prawie aparatem zrobisz dobre zdjecia jesli bedziesz robil to
    > swiadomie ;)

    Ja to wszystko wiem - czytam tą grupę (z dużym brakiem ciągłości) od
    lat. Aparat jest mi potrzebny żeby osiągnąć pewien poziom techniczny -
    bo niestety poziom artystyczny moich zdjęć pozostanie taki jaki jest i
    niewiele tu mogę poradzić :)

    > No troche sie jednak zmienil, jasne obiektywy i wysokie uzywalne iso
    > umozliwiaja fotografowanie bez lampy w takich warunkach w jakich jeszcze
    > nie tak dawno nie mozna bylo tego robic.

    miałem na myśli świat fotografowany, nie świat fotografii :)

    Tak czy inaczej, poczytaj testy
    > tej Alfy 500, pogogladaj testowe zdjecia i przemysl sprawe dolozenia ;)
    > Wez pod uwage, ze ten aparat nie straci w ciagu roku duzo na wartosci
    > wiec co za tym idzie za rok na rynku uzywanego sprzetu i tak bedzie
    > warty ok 1500 zl.... ;)

    raczej nie da rady - mam teraz przygniatające wydatki i zero szczęścia w
    lotto (ostatnio na 2 zakłady utrafiłem jedną liczbę)

    PZDR
    Shaman