  • 1. Data: 2010-05-27 09:00:08
    Temat: A450, EOS450D.......dylemat
    Od: HTC <v...@w...pl>

    Witam wszystkich

    Chciałem zapytac czy ktos z szanownych grupowiczow jest juz moze
    posiadaczem lustrzanki SONY A450 i gdyby tak bylo czy moglby sie podzielic
    wrazeniami z uzytkowania tego aparatu ? Czy wart jest swojej ceny ? Czy
    lepiej nie brac i wziasc starszego EOS 450 ?

    Przymierzam sie do zakupu i budżet jaki posiadam to ok 2000-2100 zł.
    Ten aparat SONY jest nowy na rynku i ciezko znalezc cos wiecej niz na
    przyklad innych modeli ktore sa juz dluzszy czas w obrocie.

    Dziekuje z gory za wszelkie sugestie i komentarze.

    Pozdrawiam
    Raf

  • 2. Data: 2010-05-27 09:48:23
    Temat: Re: A450, EOS450D.......dylemat
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "HTC" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyklad innych modeli ktore sa juz dluzszy czas w obrocie.
    >
    > Dziekuje z gory za wszelkie sugestie i komentarze.

    A może popatrz pod kątem obiektywów. Mam wrażenie że w zakresie szkieł
    tanich/amatorskich pod tym względem lepszy będzie Nikon, Pentax, Canon i
    dopiero potem Sony.

  • 3. Data: 2010-05-27 19:37:02
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-27 11:48, Agent wrote:
    > A może popatrz pod kątem obiektywów. Mam wrażenie że w zakresie szkieł
    > tanich/amatorskich pod tym względem lepszy będzie Nikon, Pentax, Canon i
    > dopiero potem Sony.

    Skoro masz takie wrażenie, to powiedz może czego Ci tak bardzo brakuje w
    ofercie optyki sony - nowej jak i używanej?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2010-05-27 21:34:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Agent pisze:

    > A może popatrz pod kątem obiektywów. Mam wrażenie że w zakresie szkieł
    > tanich/amatorskich pod tym względem lepszy będzie Nikon, Pentax, Canon i
    > dopiero potem Sony.

    Tamron i Sigma produkują obiektywy do wszystkich wymienionych. Co do
    firmowych szkieł Pentaksa, to przeciętny użytkownik Canonów serii 4XX i
    5XX,czy Nikona D5000 lub D90 może być ofertą firmową Pentaksa mocno
    rozczarowany.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2010-05-27 23:03:45
    Od: mt <t...@i...pl>

    HTC pisze:
> [...]
    > przyklad innych modeli ktore sa juz dluzszy czas w obrocie.
    >
    > Dziekuje z gory za wszelkie sugestie i komentarze.

    Tak jak Ci pisano sam korpus to nie wszystko, może określ się jakich
    szkieł chciałbyś używać to wtedy można coś więcej na temat puszki doradzić.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2010-05-28 05:12:44
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro masz takie wrażenie, to powiedz może czego Ci tak bardzo brakuje w
    > ofercie optyki sony - nowej jak i używanej?

    Nie brakuje nic ale w zakresie tanich szkieł np Nikon ostatnio wypuścił parę
    szkieł gdzie np w Canonie w tej cenie nie ma tej samej jakości. Za to samo
    trzeba dać trochę więcej.

  • 7. Data: 2010-05-28 07:41:19
    Od: HTC <v...@w...pl>

    > Tak jak Ci pisano sam korpus to nie wszystko, może określ się jakich
    > szkieł chciałbyś używać to wtedy można coś więcej na temat puszki doradzić.

    Do tej pory miałem Canon-a cyfrówke model S3IS ( z którego byłem bardzo
    zadowolony) i ponieważ przekazuje go osobie w rodzinie pojawiła sie okazja
    zakupu nowego sprzętu.
    Pomyślałem o lustrzance z uwagi na to iż, zdjęcia z nich miało w sobie "coś
    więcej".
    Główne tematy jakie fotografuje to rodzina, dzieci, wakacyjne wyjazdy i te
    weekendowe jak również i inne tematy pojawiające się przy każdej innej
    okazji.
    Wiem ze narazie nie stać mnie jeszcze na super jakiś obiektyw poza tym
    KIT-owym wiec licze sie z tym że za jakiś czas by rozwinąć swoje
    umiejętności i mieć lepsze zdjęcia trzeba bedzie dokupić nowe obiektywy
    bardziej wyspecjalizowane.
    Przeglądając ofertę aktualną lustrzanek zwróciłem uwagę właśnie na Canon
    EOS 450d i nowy model SONY A450 który wygląda interesująco. Oglądalem
    również Canona EOS 1000D ale wydał mi się z zewnątrz mało "solidny"
    (materiały z których został wykonany znacznie słabsze od 450).
    Jeśli chodzi o Nikona to raz jadąc do pracy w radiu usłyszałem o bardzo
    słabym ich serwisie i długim bardzo czasie napraw.
    O firmie Sony jak czytam, mało jest osób które polecają tą firmę.

    To tyle

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2010-05-28 11:55:23
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 28 Maj, 09:41, HTC <v...@w...pl> wrote:

    > Pomyślałem o lustrzance z uwagi na to iż, zdjęcia z nich miało w sobie "coś
    > więcej".

    Więc kup jakiś korpus analogowy - 50-100zł
    Obiektyw M42 ~50mm/1.4 lub ~50mm/1.8 - 50-100zł
    Przelotka M42 na dany bagnet max 50zł
    Rolka filmu np Fuji Superia 200 - 15zł
    Wywołanie 10zł
    Odbitki kosztują tyle samo co z cyfry.
    Za 200 - 300 zł możesz się przekonać czy to coś co ma lustrzanka jest
    w stanie cię zadowolić.

    Te ISO 200 superi z ww wymienionymi obiektywami to około 1600 ISO z
    typowym kitem DSLR'a

  • 9. Data: 2010-05-28 12:30:02
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <e...@y...go
    oglegroups.com>,
    Anonymouse nabazgrał:

    > Więc kup jakiś korpus analogowy - 50-100zł
    > Obiektyw M42 ~50mm/1.4 lub ~50mm/1.8 - 50-100zł
    > Przelotka M42 na dany bagnet max 50zł

    Bez sensu. Ceny M42 są windowane przez modę przypinania ich do cyfrówek.
    Najtańsze 50mm/1.4 na M42 dostępne teraz na Allegro kosztuje 500pln.
    Taniej i lepiej kupić coś na jakiś martwy bagnet, choćby Canon FD
    (w tej chwili jest f/1.2 za 300pln na 2h przed końcem).

> [...]
    > Wywołanie 10zł
    > Odbitki kosztują tyle samo co z cyfry.
    > Za 200 - 300 zł możesz się przekonać czy to coś co ma lustrzanka jest

    Śmiem twierdzić, że ,,to coś'' co ma taka lustrzanka to zupełnie inna
    bajka niż ,,to coś'' co mają tanie DSLR. Nie lepsza, nie gorsza, ale
    zdecydowanie inna.

    > Te ISO 200 superi z ww wymienionymi obiektywami to około 1600 ISO z
    > typowym kitem DSLR'a

    ROTFL

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Takie słowa od polityka? W Polsce?!

  • 10. Data: 2010-05-29 21:52:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-28 07:12, Agent wrote:
    > Nie brakuje nic ale w zakresie tanich szkieł np Nikon ostatnio wypuścił
    > parę szkieł gdzie np w Canonie w tej cenie nie ma tej samej jakości. Za
    > to samo trzeba dać trochę więcej.

    Pytałem o konkrety, a nie o to co nikon wypuścił. Podasz?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564