  • 1. Data: 2010-05-27 07:45:05
    Temat: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, doradźcie mi jak podejść do kupna używanego lustra. Będzie to
    moja pierwsza lustrzanka. Decyduję się na używany ze względów
    ekonomicznych. Potrzebuję jej przede wszystkim by uwieczniać synka (póki
    mały) i córeczkę (już niedługo :)), ale także budowa domu, rodzinne
    imprezy itp.

    Chcę wydać tak mało jak się da, ale nie mniej :) Najchętniej zmieścił
    bym się w 1000zł, ale jak trzeba dołożyć to dołożę - żeby zakup miał w
    ogóle sens. Myślałem o Nikonie D40x + Nikkor 18-105. A może lepiej moje
    oczekiwania spełni kitowy zestaw EOS 350d? Możecie to skomentować,
    skrytykować, podać alternatywę lub wybić mi pomysł z głowy? Jestem
    wdzięczny za wszelkie rady.

    Poza tym nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie lustrzanki - czy są
    jakieś pułapki (a może nie ma :)). Wszyscy podają ilość klapnięć migawki
    (o dziwo wszyscy sprzedający używali sprzętu amatorsko i zrobili tylko
    4-7tys zdjęć :)). Czy to jest główny parametr? Ja bym raczej zwrócił
    uwagę na stan obudowy - rysy, obtarcia itp, ale może się mylę?

    Dotychczas miałem super zooma Canon S1 (padł), i maleńkiego Ixusa
    SD1000. Z funkcjonalności pierwszego byłem zadowolony i często
    korzystałem z manuala i trybów preselekcji. Ixus to zabawka, ale za to
    nawet nie czuć go w kieszeni.

    Czekam na dobre rady i z góry dziękuję :)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-05-27 07:52:20
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 09:45:05 +0200, shaman napisał(a):

    > Będzie to moja pierwsza lustrzanka.

    To pierwsze pytanie - dlaczego wlasnie lustrzanka?

    > Decyduję się na używany ze względów ekonomicznych.
    > Chcę wydać tak mało jak się da, ale nie mniej :)

    Kto tanio kupuje dwa razy kupuje. Jak nie znasz sprzedajacego i nie wiesz
    czy mozesz mu ufac to stapasz po cienkim gruncie.

    > Najchętniej zmieścił bym się w 1000zł, ale jak trzeba dołożyć to dołożę

    To dodaj do rozwazan nowego EOS 1000D zamiast uzywki. Masz gwarancje, masz
    LV, masz swietny wyswietlacz (lepszy niz w 550D), etc. etc.

    > A może lepiej moje oczekiwania spełni kitowy zestaw EOS 350d?

    Nie spelni. Brak LV, brak filmow, konstrukcja sprzed lat. Juz byl 400D,
    450D, 500D i obecnie jest 550D.

> [...]
    > (o dziwo wszyscy sprzedający używali sprzętu amatorsko i zrobili tylko
    > 4-7tys zdjęć :)). Czy to jest główny parametr?

    Jest to wlasciwie jedyny element mechaniczny ulegajacy zuzyciu. Oczywiscie
    mozna zwrocic uwage na mocowanie obiektywu (bagnet) czy nie jest bardzo
    starty, etc. ale to jednak migawka jest tym kluczowym, pracujacym
    elementem. Jak kupujesz auto to istotniejsze jest dla Ciebie czy tapicerka
    jest wytarta czy patrzysz na przebieg silnika?

    > Ja bym raczej zwrócił uwagę na stan obudowy - rysy, obtarcia itp, ale może się
    mylę?

    Mylisz sie bo nawet sprzet o duzym przebiegu moze byc w calkiem niezlym
    stanie jesli uzytkownik nie traktowal go jak drwal siekiery i odwrotnie -
    mam kolezanke co robi zdjec niewiele ale aparat nosi w damskiej torebce.
    Sprzet wyglada na trzy razy bardziej zuzyty niz jest w rzeczywistosci.

    > Dotychczas miałem super zooma Canon S1 (padł), i maleńkiego Ixusa
    > SD1000. Z funkcjonalności pierwszego byłem zadowolony i często
    > korzystałem z manuala i trybów preselekcji.

    Ostatnio byly co najmniej dwa watki co zamiast lustrzanki tudziez co jako
    drugi aparat dla posiadacza lustrzanki. Przeczytaj je zanim zdecydujesz sie
    na lustrzanke.

    Kyniu

  • 3. Data: 2010-05-27 07:55:48
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > oczekiwania spełni kitowy zestaw EOS 350d? Możecie to skomentować,
    > skrytykować, podać alternatywę lub wybić mi pomysł z głowy? Jestem
    > wdzięczny za wszelkie rady.

    Jestes pewien, ze potrzebujesz lustrzanki?
    Koniecznie chcesz sie bawic z mala glebia ostrosci,
    walczyc z BF/FF i matowka na ktorej niewiele widac?

    Nie przydalaby sie mozliwosc krecenia video HD?

    Kompakty w ostatnich latach poszly mocno do przodu...

    Ja chyba kupie w najblizszym czasie Casio EX-FH100 -
    jakosc zdjec az nadto, fajne video, ciekawa funkcjonalnosc,
    miesci sie w kieszeni. Nikt mnie nie zmusi do noszenia
    lustrzanki :)

  • 4. Data: 2010-05-27 07:58:50
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kyniu napisał(a):
    > To dodaj do rozwazan nowego EOS 1000D zamiast uzywki. Masz gwarancje, masz
    > LV, masz swietny wyswietlacz (lepszy niz w 550D), etc. etc.

    W czym lepszy?
    Bo "na papierze" to właśnie 550D ma lepszy (większy, bardziej
    rozdzielczy i o lepszych proporcjach).

    > Nie spelni. Brak LV, brak filmow, konstrukcja sprzed lat. Juz byl 400D,
    > 450D, 500D i obecnie jest 550D.

    1000D też nie kręci filmów. Poza tym jest wolniejszy (tryb seryjny) niż
    350D. Przy dzieciakach może to mieć znaczenie.

    Padają również przyciski: spust i inne.

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-05-27 08:04:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Jestes pewien, ze potrzebujesz lustrzanki?
    > Koniecznie chcesz sie bawic z mala glebia ostrosci,

    Nie przesadzajmy z tą małą GO w lustrzance APS-C z kitowym obiektywem.
    Naprawdę, nie jest to problem.

    > walczyc z BF/FF i matowka na ktorej niewiele widac?

    Na wyświetlaczu kompakta widać więcej?

> [...]
    > jakosc zdjec az nadto, fajne video, ciekawa funkcjonalnosc,
    > miesci sie w kieszeni. Nikt mnie nie zmusi do noszenia

    Ja jestem bliższy S90 albo LX-3 (jako "drugi" aparat), ale to inny
    budżet a poza tym pytający już kompakta ma. Szuka lustrzanki.
    Przypuszczam, że dla szybkości i wysokiego ISO (przy dzieciach ważne).

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2010-05-27 08:09:13
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Nie przesadzajmy z tą małą GO w lustrzance APS-C z kitowym obiektywem.
    > Naprawdę, nie jest to problem.

    O ile ustawisz na stale F8 lub wiecej ;)

    > Na wyświetlaczu kompakta widać więcej?

    Oczywiscie. Przede wszystkim widac caly kadr.

  • 7. Data: 2010-05-27 08:24:26
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 27.05.2010 09:55, Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    > jakosc zdjec az nadto, fajne video, ciekawa funkcjonalnosc,
    > miesci sie w kieszeni. Nikt mnie nie zmusi do noszenia

    Normalnie mam ochotę czasami tu strzelać. Ktoś pyta się o lustrzankę, to
    dowiaduje się, że mu niepotrzebna. Jak ktoś chce kupić kompakt, to
    dowiaduje się, że z takimi parametrami to nie ma i musi kupić lustrzankę.
    Jak ktoś się spyta o sinara z przystawką cyfrową to pewnie dostanie
    propozycje zakupu kamerki internetowej.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 8. Data: 2010-05-27 08:29:26
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-27 10:09, Jakub Jewuła pisze:

    > O ile ustawisz na stale F8 lub wiecej ;)

    > Oczywiscie. Przede wszystkim widac caly kadr.

    Tak naprawdę to nie wiem czy potrzebuję lustrzanki - po prostu byłem
    dotychczas przekonany, że żaden kompakt nie spełni moich oczekiwań.

    Musi być na tyle szybki, żeby nadążyć za 1.5 rocznym supermanem, mieć
    szeroki kąt (wnętrza, budowa), małe szumy (dziecko + światło zastane +
    wnętrza), rozsądna kontrola nad GO (portrety dzieci) - czy któryś
    kompakt mi to wszystko zapewni?

    Oczywiście, że wolałbym to wszystko mieć w obudowie Ixusa, ale to chyba
    fizycznie nie możliwe.

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-05-27 08:29:59
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > O ile ustawisz na stale F8 lub wiecej ;)

    Wtedy to nawet AF możesz wyłączyć. ;-)
    Przy włączonym AF-ie i jasności obiektywu na poziomie 3,5-5,6 to
    naprawdę nie jest problem. Chyba, że AF skopany. Ale czy jakikolwiek
    kompakt ustawi ostrość szybciej i dokładniej na dziecku w ruchu
    oświetlonym żarówką w domu? Powiesz: zafiksować fokus. Wskażesz kompakt
    do 1000PLN który to umożliwia?

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2010-05-27 08:31:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 10:24:26 +0200, b...@n...pl napisał(a):

> [...]
    > dowiaduje się, że z takimi parametrami to nie ma i musi kupić lustrzankę.
    > Jak ktoś się spyta o sinara z przystawką cyfrową to pewnie dostanie

    Jakby wiedział co chce kupić to by nie pytał. A skoro pyta to znaczy
    że nie wie ;-)

    Ja ostatnio chciałem kupić zegarek - myślałem że chcę taki z
    fosforyzującymi wskazówkami żeby wiedzieć w nocy która jest
    godzina. A po lekturze różnych for dowiedziałem się że potrzebuję
    zegarek z podświetlaniem. A aparat to jednak trochę bardziej skomplikowana
    maszyna. Jak widać po lekturze tej grupy nawet starzy grupowicze zmieniają
    czasami koncepcję na optymalny aparat dla siebie.

    Pozdrawiam,
    Henry