  • 101. Data: 2010-05-28 11:13:40
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-28 12:30, Mariusz Chwalba pisze:

    > Zależy, jaki poziom szumów akceptujesz :-).
    >
    > Obejrzyj Canon SX200IS - kieszonkowy, ISO do 3200, stabilizacja optyczna,
    > 28-336 f/3.4-5.3 i pełne tryby manualne. Wada - nie wymieniana w większości
    > testów - to paskudne flary i dość wolne zdjęcia seryjne.

    Widziałem recenzję na fotopolis - nie zachwycił mnie żaden z tych
    kieszonkowych super zoomow. Tym bardziej że cena nie mała.

    PZDR
    Shaman

  • 102. Data: 2010-05-28 11:24:51
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/28/2010 12:42 PM, Anonymouse pisze:
> [...]

    A Ty może jakąś wiedzę masz ale najwyraźniej wolisz prowokować ludzi niż
    wiedzą się podzielić, a może nie wiesz nic tylko radość sprawia Ci
    wkurzanie innych?
    Shaman pytał się grzecznie a Ty strugałeś nie wiadomo jakiego mędrca
    któremu trudność sprawia zniżenie się do poziomu pytającego. Sorki, ale
    z całą uprzejmością chciałem Ci zakomunikować że jesteś zwykłym burakiem.

    Jeśli zaś chodzi o meritum, to Jakub udzielił prostej informacji a
    wchodząc w szczegóły to:
    - wielkość obrazu w TV HD to zaledwie ok. 2Mb, więc nie odróżnisz
    zdjęcia z lepszej komórki od zdjęcia z lustrzanki, w dodatku format 16:9
    jest dość nieciekawy fotograficznie a już kadr pionowy w ogóle nie ma
    sensu,
    - monitor LCD pokaże więcej ponieważ możesz łatwo powiększać obraz
    więc dobrze byłoby też żeby szczegóły były mniej zniszczone wyostrzaniem
    czy kompresją, dlatego wymagania wobec aparatu są wyższe ale dalej w
    sumie nie przekraczają możliwości hybrydy,
    - największe wymagania dotyczą drukowania zdjęć, ale jeśli będzie to
    max. 10x15 to wystarczy lepsza małpka/hybryda bo większość szczegółów
    czy niuansów GO jakie możesz za pomocą lustrzanki uzyskać zniknie na tak
    małym formacie.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 103. Data: 2010-05-28 11:31:57
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/28/2010 1:00 PM, shaman pisze:

    > Ale nawet gdyby to była prawda, to nie oznacza wcale, że nie powinien
    > kupować lustrzanki ktoś, kto nie zakłada z góry drukowania zdjęcia na
    > A3! To trochę tak, jakby zabronić poecie pisać dobrym piórem tylko
    > dlatego, że z reguły pisze do szuflady. Bzdura jakaś.

    Jeśli ktoś ma kasę, to nie pyta się "jak podejść do tematu zakupu
    używanej lustrzanki" tylko kupuje topową lustrzankę pełnoformatową z
    kompletem obiektywów. Skoro pytasz się o rozwiązanie "low cost" to
    dostajesz odpowiedzi jak tych kosztów zbędnie nie podwyższać.

    Może zadałeś złe pytanie?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 104. Data: 2010-05-28 11:34:58
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 28 Maj, 13:24, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> wrote:

> [...]
    > max. 10x15 to wystarczy lepsza małpka/hybryda bo większość szczegółów
    > czy niuansów GO jakie możesz za pomocą lustrzanki uzyskać zniknie na tak

    No i odezwał się człowiek z wielką wiedzą ... jak nie wierzysz to zrób
    sobie test praktyczny -> mała GO lustrzanki nie zniknie ani nie
    zostanie umniejszona na formacie 10x15, będzie ona dokładnie taka sama
    jak na formacie 20x30 czy 40x60 ... specjalisto.

  • 105. Data: 2010-05-28 11:38:03
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 28 Maj, 10:28, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

    > jakieś propozycje? Jest jakiś model, który da radę zrobić zdjęcie przy
    > kiepskim świetle z akceptowalnym poziomem szumów i w dodatku zmieści się
    > w powiedzmy 1,5kPLN?

    No i tu właśnie dochodzimy do tego jak i na czym będziesz podziwiał
    swoje arcydzieła - TV? Monitor? Papier?

  • 106. Data: 2010-05-28 12:17:03
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-28 13:38, Anonymouse pisze:

    > No i tu właśnie dochodzimy do tego jak i na czym będziesz podziwiał
    > swoje arcydzieła - TV? Monitor? Papier?

    Wreszcie jakieś ludzkie słowo. :) Nie sądzę abym był wyjątkiem -
    najpierw LCD i TV, a niektóre na papier. Nie więcej jednak niż 13x18.
    Sporadycznie coś większego - jak w przypadku wspomnianego wcześniej
    kalendarza.

    Ciągle uważam, że to nie ma nic wspólnego z wyborem aparatu bo tak jak
    sam napisałeś wcześniej mała GO pozostanie widoczna obojętnie gdzie by
    zdjęcia nie oglądać. Poza tym zdjęcie robione kompaktem przy słabym
    świetle wcale się nie poprawi na LCDku.. na małym obrazie co najwyżej
    nie będzie tak bardzo rzucała się nieostrość przy ew. poruszeniu (o ile
    było niewielkie)

    PZDR
    Shaman

  • 107. Data: 2010-05-28 12:29:00
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/28/2010 1:34 PM, Anonymouse pisze:

> [...]
    > zostanie umniejszona na formacie 10x15, będzie ona dokładnie taka sama
    > jak na formacie 20x30 czy 40x60 ... specjalisto.

    Oooo, powiedziałeś coś z czym można dyskutować? Zadziwiające ;-)

    Zgodzisz się chyba, że rozdzielczość drukarki/naświetlarki ma pewien
    wpływ na oddanie szczegółów zdjęcia? W dodatku rozmiar zdjęcia {w
    pikselach} zwykle nie przelicza się w jednostkach całkowitych na rozmiar
    druku na czym cierpią głównie drobne szczegóły na _małych_ wydrukach.
    Z drugiej strony człowiek postrzega jako "ostre" szczegóły o określonej
    wielkości. Powiększenie obrazu czterokrotnie {z 10x15 do 40x60}
    powoduje, że szczegół który na mniejszym zdjęciu uważaliśmy za "ostry"
    na większym jest już widziany jako leżący poza GO.

    Tak, wiem, znam teorię która mówi że zdjęcie określonego formatu należy
    oglądać ze ściśle określonej odległości, ale się z nią nie zgadzam i
    chciałbym zarówno zdjęcie 10x15 jak i 40x60 oglądać z odległości takiej
    samej :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 108. Data: 2010-05-28 13:06:09
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 28 Maj, 14:17, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    > najpierw LCD i TV, a niektóre na papier. Nie więcej jednak niż 13x18.
    > Sporadycznie coś większego - jak w przypadku wspomnianego wcześniej

    I co, nie można tak było odpowiedzieć na moje pierwsze pytanie o to
    samo?

    > Ciągle uważam, że to nie ma nic wspólnego z wyborem aparatu bo tak jak
    > sam napisałeś wcześniej mała GO pozostanie widoczna obojętnie gdzie by
    > zdjęcia nie oglądać.

    No to na TV, monitorze LCD i odbitkach 13x18cm nie będzie widać szumu
    nawet z największych szumofonów. Ja cykam spokojnie na ISO 160 za
    pomocą Olympusa E-300 i nawet na formacie 20x30cm nie widać oznak
    szumu.

    > Poza tym zdjęcie robione kompaktem przy słabym
    > świetle wcale się nie poprawi na LCDku..

    Tylko zwróć uwagę na to, ze kompakt ma światło o 2EV lepsze od
    kitowego obiektywu, np taki Panasonic LX3. W związku z tym Tam gdzie
    na lustrzance musiałbyś ustawiać ISO 1600 w tym Panasoniku wystarczy
    ci ISO 400.

    Na twoim miejscu kupiłbym sobie Panasonica LX3 i jako dodatek
    analogowa lustrzanka z obiektywem ~50mm/1.4 lub 1.8 (np Minolta dynax
    5, 505 plus obiektyw M42 50mm i przelotka - góra 300zł za wszystko) do
    zabawy z GO. Zaletą Minolty dynax 5 i obiektywu 50mm/1.8 jest waga i
    rozmiar mniejszy od każdej lustrzanki cyfrowej, no może poza E-4xx z
    naleśnikiem 25mm. Tak nawiasem mówiąc E-400 plus naleśnik 25mm byłby
    całkiem ciekawym zestawem w ramach DSLR.

    Alternatywnie Tamron 17-50mm/2.8(1000-1500zł) i pasujące do niego
    cyfrowe body, jak najtańsze, bo ani szumy ani rozdzielczość nie będzie
    tu istotna. W stosunku do wersji z LX3 stracisz możliwość kręcenia
    filmików.

    Ja używam E-300 (500zł) i 14-54mm2.8-3.5 (używane około 1200zł). Ale
    dużo lepiej spisuje się z Sigmą 30mm/1.4 (około 1200-1400zł ) tyle, że
    to nie zoom.

  • 109. Data: 2010-05-28 13:12:53
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 28 Maj, 14:29, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> wrote:

> [...]
    > oglądać ze ściśle określonej odległości, ale się z nią nie zgadzam i
    > chciałbym zarówno zdjęcie 10x15 jak i 40x60 oglądać z odległości takiej

    No to sobie pooglądaj, a nie teoretyzuj.

  • 110. Data: 2010-05-28 13:33:40
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-28 15:06, Anonymouse pisze:
> [...]
    > nawet z największych szumofonów. Ja cykam spokojnie na ISO 160 za
    > pomocą Olympusa E-300 i nawet na formacie 20x30cm nie widać oznak

    hm.. a ja się kiedyś pobawiłem odszumiaczem i testowo wywołałem 2x tą
    samą w wersji fotkę bez poprawek i z lekkim odszumieniem i wyostrzeniem
    - różnica była widoczna choć szum wcale nie był duży (Canon S1 ISO200 w
    słoneczny dzień przy oknie).

> [...]
    > kitowego obiektywu, np taki Panasonic LX3. W związku z tym Tam gdzie
    > na lustrzance musiałbyś ustawiać ISO 1600 w tym Panasoniku wystarczy

    o! Bardzo istotna informacja - w ogóle o tym nie pomyślałem. Faktycznie
    nawet malutki Ixus ma jaśniejszy obiektyw niż kitowy 450D.

> [...]
    >
    > Ja używam E-300 (500zł) i 14-54mm2.8-3.5 (używane około 1200zł). Ale
    > dużo lepiej spisuje się z Sigmą 30mm/1.4 (około 1200-1400zł ) tyle, że

    Dzięki za informacje - wygląda na to, że oczekiwałem zbyt wiele za zbyt
    niewiele :(

    PZDR
    Shaman