  • 51. Data: 2011-08-09 14:47:44
    Temat: Re: kulisy robienia zdjea ?arcia (od pro)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-09 10:37, b...@n...pl pisze:

    > podskakuje znaleźć bat. Dyrektor zakładów mięsnych musiał wyrobić normę,
    > miał rzucić na rynek 100 ton wytworów mięsnych to rzucał, niezależnie od
    > tego ile mięsa otrzymał do ich wyprodukowania.

    Pod warunkiem, że miał technologię do wyprodukowanie "czegoś z niczego".
    A z tym było dużo słabiej niż dziś. Chemia spożywcza i metody produkcji
    żywności były u nas równie zacofane jak cała reszta.
    Weźmy np. wędliny drobiowe - cos takiego praktycznie nie istniało, bo nie umieli
    zrobić.

  • 52. Data: 2011-08-09 15:20:59
    Temat: Re: kulisy robienia zdjęć żarcia (od pro)
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 20:30:24 +0200, Andrzej R napisał(a):

    > Spróbuj kiedyś obrać ziemiaki, poprzekrawać na pół (albo i nie jak małe) i
    > włożyć do gorącego piekarnika (bez żadnego tłuszczu), wyjąć jak z wierzchu
    > będą nieźle już podpieczone. Trochę mniej niezdrowe od tych robionych Twoim
    > sposobem a też bardzo dobre, przy odrobinie wyobraźni przypominają te
    > pieczone w ognisku:-).

    Muszę spróbować żeby sie piekarnik na coś przydawał, bo ostatnio mało
    używam. Właściwie to częściej niż używam piekarnika mam ognisko - bo prawie
    co tydzień ;-)

    > O kurcze, zapomniałem, że to grupa o fotografii:-)

    Dobra - to dodam zdjęcie i już będzie w temacie ;-)
    http://www.pbase.com/hfoto/image/137098181/original.
    jpg

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 53. Data: 2011-08-09 15:24:16
    Od: "ax" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1blybkndby9if$.xfel58s1i3jh.dlg@40tude.net...

    > Dobra - to dodam zdjęcie i już będzie w temacie ;-)
    > http://www.pbase.com/hfoto/image/137098181/original.
    jpg

    > Pozdrawiam,
    > Henry

    fajny patent z drutem. Niby oczywisty, ale...
    Pozdrawiam R.

  • 54. Data: 2011-08-09 15:58:56
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-08-09 17:20, Henry(k) wrote:
    > Muszę spróbować żeby sie piekarnik na coś przydawał, bo ostatnio mało
    > używam. Właściwie to częściej niż używam piekarnika mam ognisko - bo prawie
    > co tydzień ;-)

    Ja (ponieważ nie jem ciast, tłustych mięs itp), piekarnika używam tylko
    do frytek. Raz na 2 miesiące łapie mnie ochota na pieczoną rybę, ale
    chyba wolałbym też grill/ognisko rozpalić (tylko nie bardzo jest gdzie...)

    > Dobra - to dodam zdjęcie i już będzie w temacie ;-)
    > http://www.pbase.com/hfoto/image/137098181/original.
    jpg

    Wooo. Pro zdjęcie jedzenia! Jak z okładki gazetki w Biedronce (nie wiem
    czy to komplement w Twojej okolicy :P).
    Jaki obiektyw? Strasznie ostre krawędzie kiełbasy masz. Ja mam jakiś
    problem z autofocusem przy ogniu :(

    pozdrawiam,
    PK

  • 55. Data: 2011-08-09 21:23:20
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    Hahahaha. Właśnie oglądałem serwis informacyjny na TVPInfo. UOKiK zrobił
    przeglądową kontrolę punktów gastronomicznych - publikacja jak na
    zamówienie :P.

    Najgorzej wypadły wszelkie knajpy sezonowe w kurortach turystycznych.
    Najlepiej oczywiście bary mleczne, fastfoody i bary na dworcach.

    Wielkie zaskoczenie to dla mnie nie jest, ale jak ktoś nie wierzy
    usenetowi, to może uwierzy agencji rządowej :)
    http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=2834
    (art. z podsumowaniem, link do raportu na dole, ale nie polecam, bo
    straszny bełkot urzędowy :))

    pozdrawiam,
    PK

  • 56. Data: 2011-08-10 07:09:49
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 09 Aug 2011 17:58:56 +0200, Kosu napisał(a):

    > Ja (ponieważ nie jem ciast, tłustych mięs itp), piekarnika używam tylko
    > do frytek. Raz na 2 miesiące łapie mnie ochota na pieczoną rybę, ale
    > chyba wolałbym też grill/ognisko rozpalić (tylko nie bardzo jest gdzie...)

    Dobrze jest mieć rodzinę na wsi ;-)

    jpg

    > Wooo. Pro zdjęcie jedzenia! Jak z okładki gazetki w Biedronce (nie wiem
    > czy to komplement w Twojej okolicy :P).

    Nie wiedziałem że Biedronka ma gazetki - chyba jedyny sklep z okolicy
    którego jeszcze nie widziałem w skrzynce na listy. Ale to chyba kiełbasa z
    Biedronki więc pewnie by się nadawało do ich gazetki ;-)

    > Jaki obiektyw? Strasznie ostre krawędzie kiełbasy masz. Ja mam jakiś
    > problem z autofocusem przy ogniu :(

    Stara Cosina makro 100/3.5. Generalnie jakoś nie sprawia się zbyt dobrze z
    dSLR, ale nie chce mi się wymieniać na coś lepszego, bo zbieram na
    średniego analoga.
    Problem z AF? Może przez to że ogień generuje dużo podczerwieni - ciekawe
    czy czujniki AF są na to odporne... Ja też miewam z tym problem ale
    zazwyczaj ostrzę ręcznie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 57. Data: 2011-08-10 07:12:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 17:24:16 +0200, ax napisał(a):

    > fajny patent z drutem. Niby oczywisty, ale...

    Ojciec zmajstrował bo już miał dość poupalanych patyków i opalonych włosów
    na przedramionach po ratowaniu spadniętych kiełbas ;-) A druty po nagrzaniu
    i przypieczniu trzymają tak że potem ciężko zdjąć.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 58. Data: 2011-08-10 08:57:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 10.08.2011 09:12, Henry(k) wrote:

    > Ojciec zmajstrował bo już miał dość poupalanych patyków i opalonych włosów
    > na przedramionach po ratowaniu spadniętych kiełbas ;-) A druty po nagrzaniu
    > i przypieczniu trzymają tak że potem ciężko zdjąć.

    Ja znam inną metodę pieczenia. Nadziewa się kiełbasę wzdłuż, a nie w
    poprzek i nie trzyma nad ogniem, tylko nisko, obok ognia, przy żarze.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 59. Data: 2011-08-10 09:13:55
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 10:57:19 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Ja znam inną metodę pieczenia. Nadziewa się kiełbasę wzdłuż, a nie w
    > poprzek i nie trzyma nad ogniem, tylko nisko, obok ognia, przy żarze.

    No i tak zawsze robiłem - ale działa tylko jak kijek jest świeży.
    http://www.pbase.com/hfoto/image/115504947/original.
    jpg
    A jak się często robi ognisko to trzeba ich mieć dużo. Szkoda drzew.

    Pozdrawiam,
    henry

  • 60. Data: 2011-08-10 12:54:11
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Kosu <6...@e...pl> napisał(a):

    >No i co - dumny z tego jesteś? :) Tzn. uważasz, że nie jedząc mięsa w
    >ogóle będziesz zdrowszy niż jedząc mięso wymieszane z wodą pół na pół?

    Tak, bedzie mial mniejsza szanse na chorobe. I nie chodzi o jedzenie szynki
    z woda bo takiej nie ma, a szynki z woda, dodatkami GMO i chemia.