  • 31. Data: 2011-03-04 12:58:29
    Temat: Re: ktory dysk wybrac
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-04 13:40, Q wrote:

    > pytalem, bo sam mam jedno z tych scierw - 1TB dokladnie
    > i on ma 5400 rpm a nie 7200 czy inna, ze juz nie wspomne
    > o sylnnej "zmiennej predkosci obrotowej" ;)

    Zmienna predkosc obrotowa to wymysl uzytkownikow probujacych zrozumiec
    "IntelliPower".

    Skad wiesz, ze masz 5400 - masz to w specyfikacji? ;)

    Do czego zmierzam, jezeli producent nie okresla parametru X w
    specyfikacji, nie ma tez obowiazku by sie do niego stosowac "bo ktos
    kiedys zmierzyl". Moze byc i 100% dyskow z 5400, moze byc i 95%

    W praktyce nie ma to duzego znaczenia dla uzytkownika domowego. Mam
    maila od WD, ktory oficjalnie odradza stosowanie WD Green w raidach,
    jezeli poszukacie na forach dot. NAS'a DNS323 D-Linka, znajdziecie tam
    mnostwo materialow o problemach z GreenWD (zaznaczam EADS, przy EARS juz
    nie mialem tego sprzetu, wiec nie wiem).

  • 32. Data: 2011-03-04 13:06:48
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2011 13:29, Przesmiewca pisze:

    > Nie. Ja tez moge bez zalogowania. Nie przypominam sobie,
    > aby kiedykolwiek do wyszukiwania i czytania wiadomosci na newsach
    > przez googla trzeba bylo sie gdzie logowac.

    Dziwne... Teraz spróbowałem w innej przeglądarce (konqueror) i
    faktycznie pokazało wątek od razu.

    A przy próbie łączenia firefoxem - wrzuciło mnie na stronę logowania.

    Chyba google nie lubi konkurencji ;->

    Zmienię tożsamość przeglądarce i zobaczę jeszcze raz.

  • 33. Data: 2011-03-04 13:09:07
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2011 13:29, Mariusz Kruk pisze:

    > Hmm... u mnie pokazuje. I nie, nie jestem zalogowany. Specjalnie
    > odpaliłem Operę, której normalnie nie używam i wyczyściłem wszystkie
    > twory ciastkopodobne.

    Paradoksalnie właśnie o to chodziło ;)

    Przypomniałem sobie, że kiedyś tworzyłem jakieś konto na google,
    cwaniaczki zostawili ciasteczko i teraz domagał się logowania.

  • 34. Data: 2011-03-06 12:54:45
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Artur" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
    > - CAVIAR 2TB WD20EARS
    > - SAMSUNG 2TB HD204UI

    Przez 15 lat mialem kilkanaście roznych dysków w większości Samsungów. Tylko
    Samsungi nigdy mnie nie zawiodły. Wszystkie inne padały wcześniej czy
    później. Teraz mam HD204UI i zero problemów. Cichy i chłodny. POlecam zatem.

    L.

  • 35. Data: 2011-03-06 13:35:12
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "ViRuS" <b...@b...pl> napisał(a):

    >Przez 15 lat mialem kilkanaście roznych dysków w większości Samsungów.

    Oj. Kiedys Samsungi to tragedia niesamowita. Wolne, awaryjne.
    Musiales miec jakiegos farta, bo u mnie w firmie przez wiele
    lat to dziesiatki Samsugnow poszly do kosza. Za to kiedys Fujitsu
    na lozyskach olejowych, potem IBM (az do serii DTLA) i Barracudy
    krecily sie az milo - niektore nawet do dzis.

  • 36. Data: 2011-03-06 15:10:59
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-06 13:54, ViRuS wrote:

> [...]
    > Tylko Samsungi nigdy mnie nie zawiodły. Wszystkie inne padały wcześniej
    > czy później. Teraz mam HD204UI i zero problemów. Cichy i chłodny.

    Staram się nie generalizować, dyski produkowane są masowo w oparciu o
    podobne technologie, często te same fabryki wykonują podzespoły dla
    wszystkich producentów, innymi słowy:
    - warto uwazac na calkiem nowe modele, lepiej odczekac.
    - jezeli dysk w warunkach domowych nie zglosi zadnych problemow (smart,
    dzwieki) przez 1-2 tyg, daje 99% szans, ze wytrzyma kolejne pare lat ->
    najlepiej nie wgrywac cennych danych na nowo co kupiony dysk

    Z mojego doswiadczenia najwieksza czesc zwrotow/reklamacji jest zaraz po
    zakupie lub w krotkim okresie, reszta rozklada sie w latach.

    W konktekscie do w/w, nie mialem zadnego feedbacku o wadliwych seriach
    itp. Pamietajmy (to dotyczy kazdego dysku), jezeli wydaje nam sie glosny
    - ruchy glowicu, praktycznie wszystkie maja mozliwosc plynnej regulacji
    AAM (cichszy kosztem wydajnosci, domyslne ustawienia bywaja rozne).

    W domowych warunkach dysk czesciej nic nie robi (poza kreceniem sie) WD
    tu oferuje mniejsze zuzycie pradu 3,7W vs 5,1W. Nie jest to wiele
    szczegolnie dla PC. Jezeli mamy okazje taniej kupic Samsunga - wybralbym
    samsunga

    Warto pamietac takze, ze w ramach reklamacji WD i SEAGATE dostarczaja
    dyski Refubrished (Seagate czesciej), Samsung jeszcze nie ma takiej
    praktyki.