  • 1. Data: 2011-03-03 14:21:18
    Temat: ktory dysk wybrac
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Witam,

    Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
    - CAVIAR 2TB WD20EARS
    - SAMSUNG 2TB HD204UI

    Dysk ma sluzyc jako magazyn, glownie na filmy i muzyke, czasem robie tam
    jakies kopie w postaci obrazu dysku. Aktualnie mam Samsunga 1,5TB i w sumie
    jestem z niego zadowolony ale kupilem go kiedys bo byl najtanszy, dzis
    Samsung jest w tej samej cenie co WDC i mam dylemat. Moje priorytety to
    - niezawodnosc
    - cicha praca
    - niska temperatura
    - wydajnosc

    z gory dziekuje za opinie

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-03-03 14:29:36
    Temat: Re: ktory dysk wybrac
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Artur" <z...@o...pl> napisał(a):

    >Witam,
    >
    >Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
    >- CAVIAR 2TB WD20EARS
    >- SAMSUNG 2TB HD204UI

    Ja bym wzial WD Greena 2TB za okolo 300zl

> [...]
    >jestem z niego zadowolony ale kupilem go kiedys bo byl najtanszy, dzis
    >Samsung jest w tej samej cenie co WDC i mam dylemat. Moje priorytety to

    Wiele sztuk w maciezach (dyski 1.5TB) bez zadnej awarii 9odpukac)

    >- cicha praca

    cicha

    >- niska temperatura

    niska

    >- wydajnosc

    sa szybsze, ale po co wydajnosc (cokolwiek masz na mysli) na magazyn?
    dodatkowy plus to maly pobor pradu

    Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

  • 3. Data: 2011-03-03 15:37:36
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 3 Mar 2011 15:21:18 +0100, Artur napisał(a):

> [...]
    > jestem z niego zadowolony ale kupilem go kiedys bo byl najtanszy, dzis
    > Samsung jest w tej samej cenie co WDC i mam dylemat. Moje priorytety to

    Samsung jest nieco wydajniejszy za to WD cichszy. Temperatura zbliżona. O
    niezawodność zapytaj za kilka lat ;)

  • 4. Data: 2011-03-03 16:19:13
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

    Ja również.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2011-03-03 16:57:04
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
    > Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja również.

    Ze swojej strony dwie uwagi n/t green WD:
    a) nie wiadomo jaka maja predkosc obrotowa, moze to znaczyc iz znajomy
    ma dysk chlodniejsz od Twojego (WD zastrzega sobie dowolnosc w
    ustawianiu predkosci obrotowej). Moze byc tak, ze dyski kupione w
    roznych okresach czasu maja rozna predkosc obrotowa.

    b) Wczesniejsza seria EADS była bardzo wadliwa dla dysków >1TB (w ciągu
    5 miesięcy wymieniłem 6 sztuk, innymi słowy wszystkie jakie kupiłem, tzn
    były dwie wymiany i 4 korekty)

    c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
    jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

    W/w problemy nie dotycza samsunga. W przypadku green dyski sa na pewno
    wolniejsze od 7200, na pewno wieksze sa czasy dostepu, ale to niejako
    nasz swiadomy wybor. porownaj prad pobierany przez Samsunga i WD, to
    moze pomoc w ostatecznej decyzji (wiekszy prad, zazwyczaj wieksza
    temperatura pracy)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 6. Data: 2011-03-03 18:38:11
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > ustawianiu predkosci obrotowej). Moze byc tak, ze dyski kupione w
    > roznych okresach czasu maja rozna predkosc obrotowa.

    nie jest tak, ze maja 5400 rpm?

  • 7. Data: 2011-03-03 18:50:34
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-03 19:38, Q wrote:

    > nie jest tak, ze maja 5400 rpm?

    Szukalem w wielu zrodlach (swego czasu). WD nigdy nie chcial tego
    potwierdzic. Co jest wygodne, bo daje im swobode.

    W praktyce, w ramach cyklu zycia produktow identyfikowanych przez PN
    (Part number) pojawiaja sie de facto produkty o roznych parametrach
    (tych wlasnie niedefiniowalnych w podstawowej specyfikacji). Dlatego tez
    np. dyski USB 3.0 maja rozne predkosci (bo w srodku w znajduja sie rozne
    napedy) itd.

    Ow watek o roznych predkosciach obrotowych pojawil sie w jednej z
    analiz, to pozwala m.in zapewnic WD stosowny (oczekiwany) transfer
    danych w przypadku zastosowania innych komponentow.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 8. Data: 2011-03-03 19:09:16
    Od: "herjohn" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > b) Wczesniejsza seria EADS była bardzo wadliwa dla dysków >1TB (w ciągu 5
    > miesięcy wymieniłem 6 sztuk, innymi słowy wszystkie jakie kupiłem, tzn

    Według artykułu ze strony: http://pclab.pl/art43862-5.html do najbardziej
    niezawodnych dysków (dane z lat 2008 i 2009) należały dyski WD i Hitachi.
    Najbardziej zadziwia wspóczynnik zwrotów, który dla dysków WD Caviar Black
    oraz WD Caviar Green WD10EADS wynosi 0%

  • 9. Data: 2011-03-03 19:46:55
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Rafał Łukawski <r...@l...pl> napisał(a):

    >c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
    >jakichkolwiek raidach

    Nie spotkalem sie z taka informacja, moze wiesz dlaczego?
    Bo po linuksowymi raidami smigaja az milo od dluzszego czasu.

  • 10. Data: 2011-03-03 19:55:18
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sa szybsze, ale po co wydajnosc (cokolwiek masz na mysli) na magazyn?
    > dodatkowy plus to maly pobor pradu

    Chodzilo mi o to, ze wydajnosc stawiam na ostatnim miejscu