  • 1. Data: 2011-03-04 13:02:49
    Temat: Karta dźwiękowa zamiast zintegrowanej
    Od: "EK" <E...@n...pl>

    Witam

    Wygląda na to, że padło wejście mikrofonowe w karcie dźwiękowej
    zintegrowanej z płytą główną.

    Chcę dołożyć kartę dźwiękową PCI.

    Jak wykonać kolejne kroki:
    - co zrobić w Windows XP, w szczególności czy usunąć jakieś pozycje
    w Kontrolerach dźwięku, wideo i gier w Menedżerze urządzeń - jeśli tak,
    to które?
    - jak w BIOSie zdeaktywować dźwięk zintegrowany?
    - czy po wykonaniu powyższych czynności wystarczy podłączyć kartę
    dźwiękową do slotu PCI i zastartować Windows?

    Płyta główna: MSI 865PE Neo2 Series
    BIOS: AMI

    Bardzo proszę o pomoc

    Pozdrowienia
    EK

  • 2. Data: 2011-03-04 13:06:22
    Temat: Re: Karta dźwiękowa zamiast zintegrowanej
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "EK"
    >Jak wykonać kolejne kroki:
    >- co zrobić w Windows XP, w szczególności czy usunąć jakieś pozycje
    >w Kontrolerach dźwięku, wideo i gier w Menedżerze urządzeń - jeśli tak,
    >to które?

    Pytaj na grupie właściwej dla windows.

    >- jak w BIOSie zdeaktywować dźwięk zintegrowany?

    Zazwyczaj powinna być opcja w "integrated peripherials".

    >- czy po wykonaniu powyższych czynności wystarczy podłączyć kartę
    >dźwiękową do slotu PCI i zastartować Windows?

    Tak.
    Ba, nie musisz wyłączać układu z płyty głównej. Nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby działały oba.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 3. Data: 2011-03-04 13:11:58
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2011 14:02, EK pisze:

    > - co zrobić w Windows XP, w szczególności czy usunąć jakieś pozycje
    > w Kontrolerach dźwięku, wideo i gier w Menedżerze urządzeń - jeśli tak,
    > to które?

    Nie ta grupa.

    > - jak w BIOSie zdeaktywować dźwięk zintegrowany?

    Zgodnie z instrukcją obsługi. Zwykle jest tam gdzieś opcja w stylu
    "wbudowany dźwięk" i możliwość ustawienia auto/wyłączne/włączone

    > - czy po wykonaniu powyższych czynności wystarczy podłączyć kartę
    > dźwiękową do slotu PCI

    Z punktu widzenia sprzętu - tak. I może jeszcze podłączyć kabelki do
    głośników, mikrofonu itepe.

    > i zastartować Windows?

    Nie ta grupa.

  • 4. Data: 2011-03-04 13:19:34
    Od: "EK" <E...@n...pl>

    Pytanie dotyczy sprzętu.
    Na grupie dotyczącej Windows też mi napiszą,
    że nie ta grupa.

    Sorry, ale nie chodziło mi o rady w rodzaju gdzieś
    w Integrated peripherals lub tam gdzieś jest opcja.
    Chodzi mi o to jak to zrobić konkretnie.w BIOSie AMI.

    Mimo wszystko liczę na to, że jakiś bywalec tej grupy
    to robił i mi pomoże.

    Pozdrowienia
    EK

  • 5. Data: 2011-03-04 13:21:35
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2011 14:19, EK pisze:

    > Sorry, ale nie chodziło mi o rady w rodzaju gdzieś
    > w Integrated peripherals lub tam gdzieś jest opcja.
    > Chodzi mi o to jak to zrobić konkretnie.w BIOSie AMI.

    Przeczytaj instrukcję obsługi.

    Nie umiesz? Wezwij fachowca.

  • 6. Data: 2011-03-04 13:22:31
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-03-04 14:02, EK pisze:
    > Witam
    >
    > Wygląda na to, że padło wejście mikrofonowe w karcie dźwiękowej
    > zintegrowanej z płytą główną.
    >
    > Chcę dołożyć kartę dźwiękową PCI.

    A do czego wykorzystujesz to wejście mikrofonowe? Bo jeśli do
    skajpopodobnych to szkoda slotu PCI zajmować, najprostszy pipsztyk audio
    USB za 5 zł z Allegro da z powodzeniem radę.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 7. Data: 2011-03-04 13:28:36
    Od: "EK" <E...@n...pl>

    > A do czego wykorzystujesz to wejście mikrofonowe? Bo jeśli do skajpopodobnych to
    szkoda slotu PCI zajmować, najprostszy pipsztyk
    > audio USB za 5 zł z Allegro da z powodzeniem radę.
    Slotu PCI mi nie szkoda, bo i tak do niczego innego się nie przyda.
    Ale rzeczywiście chodzi o Skype'a.
    Co to jest pipsztyk audio, to znaczy co konkretnie mam kupić?

    EK

  • 8. Data: 2011-03-04 13:50:19
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-03-04 14:28, EK pisze:

    > Co to jest pipsztyk audio, to znaczy co konkretnie mam kupić?

    Coś takiego
    http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=4410&order=
    p&change_view=1
    http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=63047&order
    =p&change_view=1
    http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=4412&order=
    p&change_view=1

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 9. Data: 2011-03-04 13:58:17
    Od: "EK" <E...@n...pl>

    > Coś takiego
> [...]

    Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam
    EK

  • 10. Data: 2011-03-04 14:25:50
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "EK" <E...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Wygląda na to, że padło wejście mikrofonowe w karcie dźwiękowej
    > zintegrowanej z płytą główną.

    Na płycie jest zapewne jeszcze drugie wejście mikrofonowe, w postaci gniazda
    na Front Panel. Jeśli w obudowie masz kabelki do FP (a zapewne tak), to
    wystarczy je wetknąć w właściwe miejsce.
    No chyba że padła cała ścieżka mikrofonu, wtedy na FP też nie będzie
    działał.

> [...]
    > - co zrobić w Windows XP, w szczególności czy usunąć jakieś pozycje
    > w Kontrolerach dźwięku, wideo i gier w Menedżerze urządzeń - jeśli tak,

    Po pierwsze nie musisz wyłączać integry, obie karty mogą koegzystować (tylko
    w windowsowym Panelu Sterowania musisz poprzestawiać przyporzadkowanie
    urządzeń audio do nowej karty). Jeśli jednak chcesz ją wyłączyć możesz to
    zrobić spod Windows; w Managerze Urządzeń znajdujesz kartę (w nazwie będzie
    miała Realtek, HD Audio, czy coś podobnego), prawy klawisz mysz i dajesz
    "wyłącz" (na każdej płycie głównej jest tak samo). Tyle że wtedy trzeba
    pamiętać, żeby po reinstalacji Windows znów ją tak dezaktywować.

    > - jak w BIOSie zdeaktywować dźwięk zintegrowany?

    Jesli jednak chcesz ją wyłączyć ostatecznie, to najpierw najlepiej usunąć
    sterowniki od niej (co by niepotrzebnie nie zaśmiecały Windowsa, albo
    jeszcze weszły w konflikt z sterownikami od nowej karty). Jeśli sterowniki
    od integry były instalowane oddzielnie (tzn. nie były wbudowane w Windows)
    to w "Dodaj/Usuń Programy" trzeba usunąć sterownik (w nazwie będzie np.
    Realtek), jeśli były wbudowane w Windows to tak jak przy wyłączaniu, ale
    wciśnij nie "wyłącz" a "odinstaluj". Potem restartujesz kompa i wchodzisz do
    biosu, znajdujesz opcję typu "Integrated Audio", "HD Audio", "AC'97 Audio" i
    dajesz albo "disabled" (wtedy wyłącza się całkowicie) albo "auto" (wtedy
    wyłącza się automatycznie wtedy, gdy do komputera jest wsadzona oddzielna
    karta dźwiękowa).

    > - czy po wykonaniu powyższych czynności wystarczy podłączyć kartę
    > dźwiękową do slotu PCI i zastartować Windows?

    Tak. Conajwyżej Windows poprosi o sterowniki.