  • 1. Data: 2011-03-02 16:15:40
    Temat: Laptop Dell - dioda ladowania nie swieci.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie

    Wymienilem gniazdo zasilania, bo wygladalo, jak po przejechaniu czolgiem.
    Laptop na zasilaczu bez baterii dziala bez problemow.
    Gdy podlacze baterie, to dioda ladowania ciemna.
    System tez pokazuje info, ze 'nie laduje'.
    Gniazdo wg mnie przylutowane wlasciwie.
    W BIOSie jest informacja:
    'AC adapter: unknown device'

    I pytanie...
    Rozkrecic i poprawic luty, czy tez podmienic zasilacz?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-03-02 16:34:53
    Temat: Re: Laptop Dell - dioda ladowania nie swieci.
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 17:15:40 +0100, Jacek na pl.comp.pecet napisał(a):

    > I pytanie...
    > Rozkrecic i poprawic luty, czy tez podmienic zasilacz?

    A wymieniłeś na gniazdo Dellowskie, czy pierwsze które pasuje ? Delle
    przesyłają dane po środkowym pinie.

    "Lepiej zużywać się, niż rdzewieć. Diderot"

  • 3. Data: 2011-03-02 17:18:14
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 17:34:53 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > A wymieniłeś na gniazdo Dellowskie, czy pierwsze które pasuje ? Delle
    > przesyłają dane po środkowym pinie.

    Takie:
    http://allegro.pl/nowe-gniazdo-zasilania-dell-hp-ser
    wis-cz-wa-i1469769200.html

  • 4. Data: 2011-03-02 17:20:30
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 18:18:14 +0100, Jacek na pl.comp.pecet napisał(a):

    > Takie:

    Wygląda OK. Sprawdź czy oby na pewno dobrze wszystko polutowałeś.

    "Nie wszyscy możemy wszystko. Lucyliusz (Caius Lucilius, ok. 180 - 102
    p.n.e.)"

  • 5. Data: 2011-03-03 08:59:17
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 18:20:30 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > Wygląda OK. Sprawdź czy oby na pewno dobrze wszystko polutowałeś.

    Rozebralem ponownie, poprawilem luty, a ze mam sam kabel z taka wtyczka
    postanowilem przeswietlic kolejne 3 zyly.
    Na http://www.kosz.moj.pl/1.jpg jest zaznaczony pin srodkowej zyly.
    Na http://www.kosz.moj.pl/2.jpg widacz zlacze do plyty glownej.
    Dwie zewnetrzne zyly maja swoje odpowiedniki na gniezdzie od MB, natomiast
    srodkowej zyly nie udalo mi sie znalezc.
    Nadmienie, ze gniazdo bylo bardzo zniszczone i zastanawiam sie, czy nie
    zostala uszkodzona sciezka...

    No i pytanie: czy srodkowa zyla na koncu przewodu powinna bezposrednio
    'isc' do gniazda MB, czy tez sa po drodze jakiej elementy?

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-03-04 22:14:31
    Temat: Odp: Laptop Dell - dioda ladowania nie swieci.
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...
    > System tez pokazuje info, ze 'nie laduje'.
    > Gniazdo wg mnie przylutowane wlasciwie.
    > W BIOSie jest informacja:
    > 'AC adapter: unknown device'

    jezeli masz dellowski zasilacz to albo zle polutowales albo
    masz uszkodzona elektronike ktora odczytuje jak sie zasilacz
    przedstawia - powinienes widziec tam 65W lub 90W

    w przypadku kiedy ten sygnal nie dociera laptop dziala zasilany
    w ten sposob ale nie laduje baterii

  • 7. Data: 2011-04-21 12:17:05
    Temat: Re: Odp: Laptop Dell - dioda ladowania nie swieci.
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 4 Mar 2011 22:14:31 -0000, m4rkiz napisał(a):
    > w przypadku kiedy ten sygnal nie dociera laptop dziala zasilany
    > w ten sposob ale nie laduje baterii

    Warto też sprawdzić inny zasilacz. Raz mi wyświetlał "unknown device"
    i od razu z della przysłali nowy zasilacz, który bez problemu działa do
    dziś...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944