  • 31. Data: 2010-09-10 10:40:48
    Temat: Re: kolejne wprawki do oceny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_J" i6d0g3$f4d$...@n...onet.pl

    i/lub wyostrzaniem.

    > Ja też się nie znam, ale zgadzam się z Tobą. Lepiej nie dotykać ekranu bo można się
    skaleczyć. Już myślałem że mam coś z gałami,
    > ale na szczęście nie, skoro innym też to przeszkadza ;-)

    Ostrość mi nie przeszkadza, ale morze artefaktów -- tak. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 32. Data: 2010-09-10 10:57:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Libiszewski" 1ddte73pm3t5i$.d8afm1lu9nwp$....@4...net

    > Zepsuć zdjęcie. Chyba że uważasz, że te pseudokomiksowe koszmarki które
    > pokazywałem to sztuka przez wielkie "S"?

    To taka sama sztuka jak sztuką kiedyś (kilka lat temu) były walące
    się i wyginające się ściany budynków -- oznaczające ponoć perspektywę. :)

    Kilkanaście dni temu byłem w Sejnach, gdzie oglądałem zdjęcia sprzed
    kilkudziesięciu lat i nówki szykowane do pokazów. Nówki pokazywały
    ,,perspektywę'' zaś fotki sprzed stu lat (naprawdę były i aż takie
    stare -- z początków ubiegłego stulecia także tam były) ,,perspektywiczne''
    nie były. :) Być może dlatego tak się dzieje (z perspektywami) iż kiedyś
    fotografią zajmowali się fotografowie, podczas gdy dziś bywa inaczej. :)
    (a może dlatego, że łatwiej zrezygnować z perspektywy na powiększalniku,
    który musiał być obecny, niż na fotoszopie czy innym programie, którego
    zwykle dzisiaj brak) ;)

    Kopać się z koniem (jak to określono w innym wątku) nie chcę, ale zauważę,
    że HDR wygląda jak normalne zdjęcie, lecz zawiera w sobie jednocześnie
    i to, co jest w rzeczywistości jasne, i to, co jest w rzeczywistości
    ciemne. Ty zaś pokazałeś to, co czasami komuś powstaje w wyniku złego
    HaDRowania... Można by rzec, że niektórzy (**chyba** Twój rozmówca do
    nich należy) mylą HaDrowanie z efektami ubocznymi tegoż HaDRowania. :)

    Do tego stopnia niektórzy mylą HDR z efektami ubocznymi początkujących
    HaDRowiczów, iż uznają stosownie popsute/błędne zdjęcie za HDR. :)

    Podobnie -- za ostre zdjęcie niektórzy uznają takie, które jest
    przepełnione artefaktami. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 33. Data: 2010-09-10 10:58:21
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-09-10 12:26, de Fresz pisze:

    > Zostawiamy to takim miszczom jak Ty.

    Nic mi nie musisz zostawiać, nie param się tym.
    Widząc nad czym sikacie ze szczęścia, cieszy mnie, że jestem amatorem i
    robię tysiące tzw. gniotów.

  • 34. Data: 2010-09-10 11:13:29
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Ja też się nie znam, ale zgadzam się z Tobą. Lepiej nie dotykać ekranu bo
    > można się skaleczyć. Już myślałem że mam coś z gałami, ale na szczęście
    > nie, skoro innym też to przeszkadza ;-)

    jak robiłem zdjęcia kitowym obiektywem to taka ostrość była marzeniem. od
    kilku miesięcy cieszę się ostrością nowego obiektywu:-)
    po za tym zawsze mi się podobały ostre zdjęcia a rozmycie wolę regulować
    przysłoną.

  • 35. Data: 2010-09-10 11:15:05
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Witaj,
    >
    > Część budynków rzeczywiście się przewraca.
    > Po za tym subiektywnie kilka jest odrobinę za ciemnych, i masz tendencje
    > do robienia zbyt dużego dołu np tu:
    > http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=57.jpg
    > czy tu:
    > http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=26.jpg

    > wygląda to trochę tak, jakby obiektyw Ci ciążył :)

    przykłady, które podałeś mają 'duży dół' żeby 1. wyprostować piony 2.
    pokazać odległość i nie wypełniać tematem kadru

  • 36. Data: 2010-09-10 11:15:06
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    TheGuru wrote:
> [...]
    > marzeniem. od kilku miesięcy cieszę się ostrością nowego obiektywu:-)
    > po za tym zawsze mi się podobały ostre zdjęcia a rozmycie wolę

    Chcesz powiedzieć, że takie ostre zdjęcia wyszły Ci z aparatu? Poza tym one
    nie są ostre, one są przeostrzone.

    Tomek

  • 37. Data: 2010-09-10 11:17:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 12:58:21 +0200, Dawid <m...@n...pl> said:

    > Nic mi nie musisz zostawiać, nie param się tym.

    Z pewnością dlatego, że nikt Cię tam nie bierze.

    > Widząc nad czym sikacie ze szczęścia,

    ??? Ja tam żadnych fontann nie widziałem.

    > cieszy mnie, że jestem amat orem i
    > robię tysiące tzw. gniotów.

    Łączymy się wszyscy w Twoim szczęściu. A teraz może napiszesz coś na temat?

    de Fresz

  • 38. Data: 2010-09-10 11:21:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "...:::Tomek:::..." 4...@n...home.net.pl

    > Chcesz powiedzieć, że takie ostre zdjęcia wyszły Ci z aparatu? Poza tym one nie są
    ostre, one są przeostrzone.

    To jakiś słaby obiektyw -- dodający artefakty. ;)
    Można powiedzieć, że tam są niemal same artefakty, pośród
    których czasami ;) próbuje przebić się jakiś obrazek. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 39. Data: 2010-09-10 11:21:40
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > problem z pionem, nie podoba mi się światło na zdjęciach - wszystko jest
    > jakieś takie ponure,

    wszystko to chyba nie. po tej wizycie angielska pogoda dla mnie będzie
    synonimem zmiennej pogody.
    w ciagu jednego dnia padało z 30-60 min po czym rozjaśniało się tak że
    chodziliśmy w krótkich koszulkach i znowu po jakimś czasie ściemniało się i
    grzmiało i tak o dzień.

  • 40. Data: 2010-09-10 11:22:59
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-09-10 13:17, de Fresz pisze:
    > On 2010-09-10 12:58:21 +0200, Dawid <m...@n...pl> said:
    >

    > Łączymy się wszyscy w Twoim szczęściu. A teraz może napiszesz coś na temat?

    Panie przodem, zacznij pisać na temat inni pójdą twoim śladem.
    Na razie widzę tylko twoje trolowanie i popisy pseudo fachowca.