  • 91. Data: 2010-09-11 12:39:06
    Temat: Re: kolejne wprawki do oceny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6fe6a$2cvm$...@o...icpnet.pl

    > nie moja aukcja
    > http://allegro.pl/oryginalny-toner-hp-75a-92275a-las
    erjet-iip-iiip-i1221193520.html

    > tylko trzeba uważać z mocno zleżałymi tonerami a w szczególności otwartymi
    > ponieważ stare tonery miały bębny powleczone czymś co z czasem się odbarwiało
    > i wpływało na pogorszenie jakości.

    ZTCW otwarte pudełko dyskwalifikuje taki toner, ale może mylę się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 92. Data: 2010-09-11 13:46:38
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Zastrzezenie poczatkowe: bedac mloda fotoamatorka...

    witaj w klubie

    > pierwszym wrazenie bylo: "po co w zdjeciach rodzinnych HDR?"...

    kwestia definicji czy to HDR

    > Co do zdjec typowo rodzinnych - czesto wygladaja, jakby twoja rodzina
    > tak naprawde znalazla sie tam przypadkiem, albo jakbys wrzucil te
    > fotki, bo nie miales innych lepszych z danego miejsca... Na niektorych
    > zdjeciach dzieciaki i zona wygladaja na serio znudzone - nie wierze,
    > ze nie miales lepszych - podobno "sporo sie dzialo".

    rodzinka ma chorobliwą awersję do pozowania.

    > Steen i Lange Wapper - parking i zuraw po boku, jacys platajacy sie
    ludzie

    w turystycznych miejscach trzeba innych zaakceptować.
    czekałem troszkę aż wycieczka odejdzie i moze mogłem skadrować żeby żurawia
    nie było choć teraz nie pamietam czy juz stałem przy płocie i czy miałem
    taką mozliwość

    > na budowie katedry - swietny temat, ale najwyrazniej tylko dla ciebie,
    > bo rodziny nie zainteresowal

    kątem oka zerknęły ...

    > Parlament - to tez fajne, widac, ze sie dziewczynom podobalo

    'no ale ze co miały kwiczeć. dom jak dom. to tutaj angielscy posłowie się
    kłucą....., ' pozowane z dziecmi byłoby lepsze?

    > Hamleys - eee, to gdzie ta "najwiekszosc", gdzie te zabawki?

    największość mozna poczuć w nogach. chyba z 6 pieter (na najwyższe piętra
    dla chłopaków ominęlismy) pietrz tez są podzilone na dzialy więć raczej
    trudno.
    pokazałem to zdjęcie ponieważ u nas tak się nie 'skręca dzieciaków'.
    wszędzie demonstruje się zabawki wciska dzieciakom w dłonie reklamówki....

    > Stonehenge - tak na marginesie - OIDP z tej kladki nie wolno schodzic...

    nie schodziłem

    > Generalnie moje wrazenie jest takie, iz duzo zdjec zrobionych na
    > zasadzie pocztowki, pamiatkowych, ladnych ale bezbarwnych estetycznie.

    no jednak zdjęcia się robi na pamiatkę. z trzeciej strony trudno przy takiej
    wyscieczce, dużo spacerów mało leżakowania i odpoczynku. jak siędało to
    robiłem

    > Typowa galeria rodzinna, z wszystkimi swoimi plusami i minusami.

    :-D

    dzieki za opinię

    Nie wypowiadam sie na tematy scisle techniczne, bom lajkonik z
    wyboru.

    ag
    --
    see see
    http://flickr.com/jazzwink

  • 93. Data: 2010-09-11 14:31:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6g18k$2vv5$...@o...icpnet.pl

    > w turystycznych miejscach trzeba innych zaakceptować.

    I tak, i nie? Można na przykład:

    -- wyskrobać
    (ja dziś skrobałem całą noc pewne ptaszysko)

    -- pstrykać wiele fotek i wybierać raz tę, raz tamtą część
    (raz lewą, raz prawą -- gdy ludziska idąc z prawej na
    lewą, zasłaniają raz tę, raz tamtę stronę budynku)

    -- cierpliwie czekać na stosowny moment

    -- szukać lepszych punktów widokowych ;)

    -- usuwać niepotrzebne przedmioty

    (wiem, wiem -- skrobanie i usuwanie jest zabronione, choć można
    to robić cichcem komputerowo, mając do dyspozycji [ru]486 lub nowsze) ;)

    Jak ponoć powiedział Adam Słodowy: Nie ma ludzi mniej zdolnych
    i bardziej zdolnych, ale są mniej cierpliwi i bardziej cierpliwi. :)
    Ja jestem cierpliwy. :)

    -=-

    Tylko goni, tylko goni, tylko goni żal... ;)
    (bo nocka zarwana a ptaszysko takie sobie, choć doskrobałem
    niemal do piksela, na długości skrobania ponad 9 kilopikseli)
    Najpierw dłuugo myślałem, jak skrobnąć, później pomaskowałem,
    aż w końcu wywaliłem wszystko i po prostu wyskrobałem... Raz
    ogromnym pędzlem, raz mniejszym, i później najmniejszym...

    Maskowanie trwałoby dłużej, bo i tak trzeba by było doczyścić... :)

    Zamiast czyszczenie można by było postawić za ptaszyskiem
    (wysokim na 2 metry) jakieś tło w chwili pstrykania... :)

    Ja mam cierpliwość do skrobanek. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 94. Data: 2010-09-11 15:42:00
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Ja mam cierpliwość do skrobanek. :)

    przecież nie tak dawno temu ktoś podal linka do programu który potrafi
    usunąć ludzi ze zdjącia

  • 95. Data: 2010-09-11 17:44:23
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 11 Wrz, 17:42, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > przecież nie tak dawno temu ktoś podal linka do programu który potrafi
    > usunąć ludzi ze zdjącia

    Eneuelowi chdzi o usuwanie ludzi wogole, zwlaszcza niejakiego
    Kopanie;)
    StaM

  • 96. Data: 2010-09-11 17:46:45
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > przecież nie tak dawno temu ktoś podal linka do programu który potrafi
    > usunąć ludzi ze zdjącia

    Eneuelowi chdzi o usuwanie ludzi wogole, zwlaszcza niejakiego
    Kopanie;)

    aaaaa jak wogóle to niech pogada z Kononowiczem są przecież sąsiadami

  • 97. Data: 2010-09-11 18:24:47
    Od: Agnieszka Krysiak <j...@g...com>

    On Sep 11, 2:46 pm, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > kwestia definicji czy to HDR

    A czy to ma znaczenie? Wazny jest efekt.

    > rodzinka ma chorobliwą awersję do pozowania.

    Jak wiekszosc. Ale to nie chodzi o pozowanie - ja zawsze pstrykam z
    naturala, bo nie lubie pozowanek. Wysylajac/pokazujac komukolwiek
    zdjecia wychodze z zalozenia, ze jesli obiekt nie wyglada dobrze, to
    sie zdjeciem nie dziele. Nawet kosztem nie zamieszczenia obiektu w
    ogole. To oczywiscie moje wlasne podejscie do tematu i nie chce ci
    czegokolwiek narzucac.

> [...]
    > nie było choć teraz nie pamietam czy juz stałem przy płocie i czy miałem

    Mozna poczekac. Albo wyciachac potem.

    > kątem oka zerknęły ...

    :-) Ale tego na zdjeciu nie widac. Zdjecie to taki swiat sam w sobie -
    nie istnieje na nim to, co bylo wczesniej, ani to, co sie zdarzylo
    pozniej. Jak akwarium - jest oddzielone od kontekstu nieprzenikalna
    bariera.
    Dla ogladajacych twoje skojarzenia, twoja wiedza o temacie jest
    niedostepna - chyba, ze pod kazdym zdjeciem zamiescisz opis, ktory
    wyjasnia/usprawiedliwia obecnosc na nim pewnych obiektow, zachowanie
    ludzi.
    Ty, patrzac na to konkretne zdjecie, widzisz swoich ukochanych, ktorzy
    chwile przedtem skomentowali byc moze ta rzezbe, byc moze twoja zona
    rzucila jakims dowcipem. Ja widze ilustracje sztuki pieknej pomijanej
    w milczeniu. Widze zdjecie zalatwiajace 2 sprawy - uwiecznienie czegos
    ciekawego i odfajkowanie kolejnego zdjecia rodzinno-turystycznego. A
    to sie rzadko udaje uchwycic razem.

    > 'no ale ze co miały kwiczeć. dom jak dom. to tutaj angielscy posłowie się
    > kłucą....., '    pozowane z dziecmi byłoby lepsze?

    No wlasnie nie - przeciez mowie - naturalne, po prostu fajne.

> [...]
    > pokazałem to zdjęcie ponieważ u nas tak się nie 'skręca dzieciaków'.
    > wszędzie demonstruje się zabawki wciska dzieciakom w dłonie reklamówki....

    Dodaj wiecej komentarzy pod zdjeciami. Opisz, co chciales uwiecznic,
    co cie urzeklo, zdziwilo - ciebie osobiscie. Bo z tym Hamleys -
    piszesz o najwiekszym sklepie, ale tego nie widac. Wiec nie to bylo
    przeslaniem zdjecia - jak zreszta wlasnie wyjasniles. Juz napisalam -
    ogladajacy nie maja mozliwosci poznania twoich przemyslen ani
    doswiadczen i interpretuja zdjecie przez pryzmat wlasnych.

    > nie schodziłem

    A to mnie zaskoczyles teraz. Przez plot robiles?

    > no jednak zdjęcia się robi na pamiatkę. z trzeciej strony trudno przy takiej
    > wyscieczce, dużo spacerów mało leżakowania i odpoczynku. jak siędało to
    > robiłem

    Ok, i znowu pojawia sie rozbieznosc miedzy twoim odbiorem tych zdjec a
    moim, czy innych ludzi...
    Ja patrze na nie z perspektywy kogos stojacego z zewnatrz. A poniewaz
    mnie interesuje strona artystyczna, kompozycyjna raczej niz stricte
    warsztatowa (czyli skupiam sie raczej na nastroju, wyrazie, estetyce
    niz na krzywiznach, programach do hdr-owania itd), to wlasnie te
    elementy bede zauwazac i komentowac. Profesjonalisci grupowi juz sie
    wypowiadali na tematy ekhm... profesjonalne :-)

    Ag
    --
    galeria bynajmniej nie rodzinna
    http://flickr.com/jazzwink

  • 98. Data: 2010-09-11 19:58:13
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Mozna poczekac. Albo wyciachac potem.

    trochę konsekwencji. hdr jest zły a retusz dobry....

    > kątem oka zerknęły ...

    > :-) Ale tego na zdjeciu nie widac.

    widać ;-D

    > nie schodziłem

    > A to mnie zaskoczyles teraz. Przez plot robiles?

    tak. dojechlismy po wejściu ostatniej grupy. ale i tak nie wiem czy byśmy
    wchodzili 'ogladać kamienienie'

    > no jednak zdjęcia się robi na pamiatkę. z trzeciej strony trudno przy
    > takiej
    > wyscieczce, dużo spacerów mało leżakowania i odpoczynku. jak siędało to
    > robiłem

    robilem więcej rodzinnych w Ustkce. jak masz czas to zerknij.

    pozdrawiam

  • 99. Data: 2010-09-11 21:02:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6gfaq$d5l$...@o...icpnet.pl

    > Eneuelowi chdzi o usuwanie ludzi wogole, zwlaszcza niejakiego Kopanie;)

    > aaaaa jak wogóle to niech pogada z Kononowiczem są przecież sąsiadami

    Nie wiedziałem o tym, że Konowicz sąsiaduje z Kopanią. :)
    Ani tego, że Konowicz usuwa ludzi. :)
    A to, kogo Wy będziecie czcili -- defraudantów, morderców,
    złodziei, czy ludzi uczciwych -- to nie moja sprawa. :)
    Ważne, żebyście nie brali ode mnie pieniędzy czy innych dóbr,
    powołując się (jak za dawnych, dobrych czasów) na miłosierdzie.

    Wracając do usuwania -- usuwałem ptaszysko, nie ludzi.
    Dokładniej, to ptaszysko pozostało, a usunąłem tło. :)

    Kopania to takie gówno komunistyczne, które obiecuje, ale obietnicy
    nie dotrzymuje. :) Ale że gówno lgnie lgnie do gówna, więc... :)

    Kiedyś Kopania niemal dupę mi całował, gdy był w tak zwanych opałach.
    Później, gdy się nieco wzmocnił, uznał, że czas na czystki. :)
    Typowe dla komuchów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 100. Data: 2010-09-11 21:05:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6g80p$5hh$...@o...icpnet.pl

    > przecież nie tak dawno temu ktoś podal linka do programu który potrafi usunąć ludzi
    ze zdjącia

    Zauważ, że to nie ja mam problem z usuwaniem ludzi, a Ty. :)

    "TheGuru" i6g18k$2vv5$...@o...icpnet.pl

    Ja wolę ręczne robótki. :) Poza tym... CS5 też sobie
    dobrze radzi z lassami magnetycznymi itp. maskami. :)
    Wolałem ręczne usuwanie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'