  • 1. Data: 2010-09-09 21:51:53
    Temat: kolejne wprawki do oceny
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Witam,
    wziąłem sobie do serca Wasze poprzednie uwagi i zdjęcia z nowej wycieczki
    zrobiłem bez agresywnego HDRu.

    poproszę o ocenę warsztatu, kadrów i ogólnych wrażeń z galerii.

    http://infobot.pl/r/1PEc

    ps. zdjęć jest sporo bo i sporo się działo a rodzinka ciekawa była...

  • 2. Data: 2010-09-09 22:19:20
    Temat: Re: kolejne wprawki do oceny
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 9 Sep 2010 23:51:53 +0200, TheGuru napisał(a):

> [...]
    >
    > http://infobot.pl/r/1PEc
    >
    > ps. zdjęć jest sporo bo i sporo się działo a rodzinka ciekawa była...

    Może ja się nie znam, ale masz problemy z utrzymaniem pionu, a i linie paru
    budowli ci się "składają".

    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons
    tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny
    they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been
    beautiful. Everything was beautiful."

  • 3. Data: 2010-09-10 07:16:15
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Może ja się nie znam, ale masz problemy z utrzymaniem pionu, a i linie
    > paru
    > budowli ci się "składają".

    piony staram się prostować aparatem, jak to się nie uda to czasami
    delikatnie koryguję.

    składające się budynki dają to złudzenie perspektywy, które oddaje wysokość.

    o których myślałeś?

  • 4. Data: 2010-09-10 07:32:44
    Od: "Funky Koval" <f...@a...pl>

    Dnia 09-09-2010 o 23:51:53 TheGuru <t...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > wzi??em sobie do serca Wasze poprzednie uwagi i zdjecia z nowej wycieczki
    > zrobi?em bez agresywnego HDRu.
    >
    > poprosze o ocene warsztatu, kadrów i ogólnych wra?en z galerii.
    >
    > http://infobot.pl/r/1PEc
    >
    > ps. zdjeae jest sporo bo i sporo sie dzia?o a rodzinka ciekawa by?a...

    O gustach się nie rozmawia ;) , ważne co te zdjęcia dla ciebie znaczą.
    Nie jestem specjalistą ale rozjaśniasz cienie ale już nie bawisz się
    kolorem (np saturacją) i kontrastem?

    --
    D.S

  • 5. Data: 2010-09-10 07:38:54
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    TheGuru wrote:
> [...]
    > http://infobot.pl/r/1PEc
    > ps. zdjęć jest sporo bo i sporo się działo a rodzinka ciekawa była...

    Ja to się nie znam, ale wydaje mi się, że chyba nieco przesadziłeś z
    kontrastem i/lub wyostrzaniem. Te wszystkie faktury i kanty powodują u mnie
    fizyczny ból oczu (poważnie).

    Tomek

  • 6. Data: 2010-09-10 08:45:10
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 09:16:15 +0200, TheGuru napisał(a):

    > piony staram się prostować aparatem, jak to się nie uda to czasami
    > delikatnie koryguję.
    >
    > składające się budynki dają to złudzenie perspektywy, które oddaje wysokość.
    >
    > o których myślałeś?

    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=16.jpg
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=26.jpg
    - jak na złudzenie wysokości to jednak za mało, a na zwykłe zdjęcie za dużo
    :)

    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=37.jpg
    tu moje oczy nie chcą znaleźć sensownego pionu :)

    Na niekórych zdjęciach widać dodatkowo chyba sporą beczkę od szerokiego
    kąta.

    Do tego, po zastanowieniu się, dołączam do uwag Tomka - przesadzasz z
    wyostrzeniem i kontrastem.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 7. Data: 2010-09-10 08:57:33
    Od: "sumer" <sumerUsuńTo@wp.pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://infobot.pl/r/1PEc
    >
    > ps. zdjęć jest sporo bo i sporo się działo a rodzinka ciekawa była...

    Witaj,

    Część budynków rzeczywiście się przewraca.
    Po za tym subiektywnie kilka jest odrobinę za ciemnych, i masz tendencje do
    robienia zbyt dużego dołu np tu:
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=57.jpg
    czy tu:
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=26.jpg

    wygląda to trochę tak, jakby obiektyw Ci ciążył :)

    pozdrawiam
    sumer

  • 8. Data: 2010-09-10 09:02:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Libiszewski" 20uv4druz7f1$.1xstg9pdz96ns$....@4...net

    > Może ja się nie znam, ale masz problemy z utrzymaniem pionu, a i linie paru
    > budowli ci się "składają".

    Nie może, ale na pewno -- Brytyjczycy tak krzywo budują. ;)

    Dla mnie takie walące się budynki to (; surrealizm ;) lub dyskwalifikacja. :)

    Jeśli ktoś chciał ukazać świat po narkotykach czy alkoholu -- chyba
    (chyba -- bo nie wiem, jak wówczas świat wygląda) trafił dobrze, ale
    jeśli chciał ukazać normalną rzeczywistość, to raczej zdjęcia trzeba
    poprawić.

    I nie są to HaDeeRy (jak zapowiadał autor) ale zdjęcia uatrakcyjnione
    artefaktami, gdyż przeostrzone. Co ma HaDeeR do zartefaktowania? Nie
    wiem. :) Może niektóre i są aż HaDeeRami, ale ogólnie to są artefakty
    zdjęciowe, nie zdjęcia HaDeeR...

    Niby autor napisał ,,bez [..] HDRu'', ale tak, iż należy oczekiwać
    tego, ze jest tam HDR, tyle, że jakoś delikatny. ;)

    "TheGuru" i6bku5$1iah$...@o...icpnet.pl

    > zrobiłem bez agresywnego HDRu.

    A tam są przepalenia na statycznych zdjęciach i są artefakty powstałe

    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=32.jpg

    w wyniku megaostrzenia softowego (takie ostrzenie nie dodaje detali,
    natomiast dodaje artefakty) gładzone następnie silnym zmniejszeniem
    rozdzielczości zdjęcia...

    No i zauważyłem tam akcent angielsko-polski -- Marłgorzatę.

    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=26.jpg
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=28.jpg
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=37.jpg

    Nic dziwnego, że Hitler nigdy nie podbił Wielkiej Brytanii -- trudno bombardować
    takie budynki. ;)

    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=39.jpg

    Zdjęcie uniwersalne i ponadczasowe -- tą osobą (na zdjęciu) może być każdy. :)

    -=-

    No i... Ładnie posypane popiołem... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-09-10 09:13:29
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-09 23:51, TheGuru wrote:
> [...]
    >
    > http://infobot.pl/r/1PEc
    >
    > ps. zdjęć jest sporo bo i sporo się działo a rodzinka ciekawa była...

    problem z pionem, nie podoba mi się światło na zdjęciach - wszystko jest
    jakieś takie ponure, nie wyostrzaj tak fot bo ja długo nawet na to
    patrzeć nie mogę :) w ogóle nie wyostrzaj, bo po co...
    no i ostatnie - ja lubię prawdziwy HDR więc nie sugeruj się "poradami"
    tylko rób swoje.

  • 10. Data: 2010-09-10 09:18:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" i6csrt$469$...@n...onet.pl

> [...]
    > no i ostatnie - ja lubię prawdziwy HDR więc nie sugeruj się "poradami" tylko rób

    Wyostrzanie ma czasami sens: ========== po wyostrzeniu może
    dać ---------- i jeśli o to chodziło (aby == przeszło w --)
    to dobrze. Jednak zwykle bywa inaczej. :)

    Ponure? To delikatne słowo. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'