  • 41. Data: 2010-09-10 11:24:11
    Temat: Re: kolejne wprawki do oceny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6d3vn$14q$...@o...icpnet.pl

    robienia zbyt dużego dołu np tu:
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=57.jpg
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=26.jpg

    > przykłady, które podałeś mają 'duży dół' żeby 1. wyprostować piony 2. pokazać
    odległość i nie wypełniać tematem kadru

    Mnie doły nie przeszkadzają -- wręcz odwrotnie, zauważyłem, że mam
    za mało dołu u siebie, ale nie słyszałeś o kadrowaniu w programie graficznym? ;)

    Piony można odzyskać dzięki drogim obiektywom lub obróbce graficznej. :)
    Można też strzelić wiele zdjęć i złożyć z tego jedno, ostre i z pionami. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 42. Data: 2010-09-10 11:29:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i6d395$jjp$...@i...gazeta.pl

    > Do tego stopnia niektórzy mylą HDR z efektami ubocznymi początkujących
    > HaDRowiczów, iż uznają stosownie popsute/błędne zdjęcie za HDR. :)

    > Podobnie -- za ostre zdjęcie niektórzy uznają takie, które jest
    > przepełnione artefaktami. :)

    A za perspektywiczne -- z walącymi się i gnącymi (paczącymi) się (dystorsją)
    ścianami. :)

    I choć to nieprawdopodobne -- bo Twoje słowa były lekko kąśliwe
    i złośliwe -- chyba niektórzy uznali, iż pokazałeś sedno HaDRowania. :)
    (zamiast ilustracji błędów)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 43. Data: 2010-09-10 11:30:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 13:22:59 +0200, Dawid <m...@n...pl> said:

    > sz coś na temat?
    >
    > Panie przodem, zacznij pisać na temat inni pójdą twoim śladem.

    Już zacząłem. W dodatku na temat tego wątku. A Ty?

    > Na razie widzę tylko twoje trolowanie i popisy pseudo fachowca.

    Widać z czytaniem też masz problem. Lub ze wzrokiem, a to w fotografii
    poważna ułomność.

    de Fresz

  • 44. Data: 2010-09-10 11:30:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid" 4c8a0f46$0$22807$6...@n...neostrada.pl

    : Widząc nad czym sikacie ze szczęścia, cieszy mnie, że
    : jestem amatorem i robię tysiące tzw. gniotów.

    Może pokaż te gnioty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 45. Data: 2010-09-10 11:37:52
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Sporo kadrów się wali i to nierówno, horyzonty mogłeś stanniej
    > poprostować.

    przjrzę jeszcze raz z włączonymi liniami ;-D

    > Na wielu kadrach widzę problem z tematem - nie mogłeś się zdecydować co
    > jest ważniejsze i wszystko pokazałeś kiepsko

    chmmmm. a 1 przykład

    > tym probelmy), najlepszy przykład to fontanna z Antwerpii: przycięta jakoś
    > tak bezcelowo, konkuruje z nią mocno budynek z tyłu, zresztą też

    chmmm. mam kilka ując ale wybrałem to ponieważ.:
    1. cały ratusz z małą fontanną byłby mniej ciekawy (skrzydła ratusza są
    lustrzano podobne i nie róznią id tych, ktore widać a fontanna byłaby
    nieczytelna)
    2. detal fontanny z detale ratusza nie dawałby wyobrażenia o caości.
    3. sama fontanna na tle w miarę jednolitego nieba tez odpadła bo nieciekawa
    i wtedy dodałbym kolejne zdjęcie ratusza.

    > I znów duży plus za opisy. Do końca niestety nie dotrwałem.

    za jakiś czas obejrzyj od końca ;-D

  • 46. Data: 2010-09-10 11:38:51
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Jesteś ze Szczecina?

    nie ;-D

  • 47. Data: 2010-09-10 11:46:58
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz powiedzieć, że takie ostre zdjęcia wyszły Ci z aparatu? Poza tym
    > one nie są ostre, one są przeostrzone.

    mówię, że z kitowego obiektywu nie dawały siętak wyostrzyć.
    na tą chwilę podobają mi się takie może to się kiedyś zmieni

  • 48. Data: 2010-09-10 11:48:46
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    TheGuru wrote:
    > mówię, że z kitowego obiektywu nie dawały siętak wyostrzyć.
    > na tą chwilę podobają mi się takie może to się kiedyś zmieni

    Tak czytam Twoje odpowiedzi na opinie grupowiczów i się zastanawiam - po co
    w ogóle wstawiasz te fotki pod komentarz? :-)

    Tomek

  • 49. Data: 2010-09-10 11:51:53
    Od: "sumer" <sumerUsuńTo@wp.pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=57.jpg
    akacjeFerieIInne/872010doLondynu&image=26.jpg

    > przykłady, które podałeś mają 'duży dół' żeby 1. wyprostować piony 2.
    > pokazać odległość i nie wypełniać tematem kadru

    Skoro artysta to miał na myśli, to ok :).
    Ja np. lubię japońszczyznę, więc całkiem odwrotnie buduję kompozycję.

  • 50. Data: 2010-09-10 11:52:48
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > graficznym? ;)
    >
    > Piony można odzyskać dzięki drogim obiektywom lub obróbce graficznej. :)

    a jak to się ma do jakości??
    prostowanie rozciąga zastępuje 1 piksel kilkoma. jak nie muszę to nie robię
    tym bardziej, że łatwo zgubić perspektywę i 'przeprostować'.

    > Można też strzelić wiele zdjęć i złożyć z tego jedno, ostre i z pionami.
    > ;)

    a jak to się ma do jakości??

    zrobiłem 1 panoramę( w miejscu, w którym szerokokątny też by sobie chyba nie
    poradził) ale z kolei ja nie mogę sobie poradzić z beczką.

    zamieszczę i poproszę o korektę...