  • 21. Data: 2010-09-10 10:10:36
    Temat: Re: kolejne wprawki do oceny
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-10 11:40, Andrzej Libiszewski wrote:

    > LR służy do robienia HDRów? To dla mnie nowość i nie ma za co. A co z
    > przykładami? Prwdziwe HDRy czy nie?

    w LR wystarczy kilka suwaków w odpowiednie miejsce i masz to samo co
    HDR, który wkleiłeś...
    Może masz racje - źle się wyraziłem, nie lubię takiego komiksowego HDR'a
    i to można w łatwy sposób uzyskać w LR...

  • 22. Data: 2010-09-10 10:15:27
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ja to się nie znam, ale wydaje mi się, że chyba nieco
    > przesadziłeś z kontrastem i/lub wyostrzaniem.

    Ja też się nie znam, ale zgadzam się z Tobą. Lepiej nie
    dotykać ekranu bo można się skaleczyć. Już myślałem że mam
    coś z gałami, ale na szczęście nie, skoro innym też to
    przeszkadza ;-)

  • 23. Data: 2010-09-10 10:20:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > generalnie jestem przeciwny wyostrzaniu, lubię miękkie
    > foty, niż zasypane artefaktami po wyostrzeniu metodą
    > "suwak w prawo" :) Przecież nie będę nimi chleba kroił :)

    Zgadzam się :-). Ja też wolę nawet delikaną nieostrość niż
    walącą po oczach żyletę. Nawet jeśli ostrzę czasem to lekko,
    ale to jak ktoś powiedział, rzecz gustu ;-).
    PS.
    Jesteś ze Szczecina?

  • 24. Data: 2010-09-10 10:24:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 12:10:36 +0200, Olek napisał(a):

    > w LR wystarczy kilka suwaków w odpowiednie miejsce i masz to samo co
    > HDR, który wkleiłeś...

    No, obawiam się że jednak nie.

    > Może masz racje - źle się wyraziłem, nie lubię takiego komiksowego HDR'a
    > i to można w łatwy sposób uzyskać w LR...

    To na szczęście nie konkurs czym najlepiej zepsuć zdjęcie.

    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which
    dictate the course of history, nor is it necessarily the
    pontifications of priests which move the hands of God."

  • 25. Data: 2010-09-10 10:25:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-09 23:51:53 +0200, "TheGuru" <t...@w...pl> said:

    > poproszę o ocenę warsztatu, kadrów i ogólnych wrażeń z galerii.
    >
    > http://infobot.pl/r/1PEc

    Sporo kadrów się wali i to nierówno, horyzonty mogłeś stanniej
    poprostować. Na wielu kadrach widzę problem z tematem - nie mogłeś się
    zdecydować co jest ważniejsze i wszystko pokazałeś kiepsko (sam mam z
    tym probelmy), najlepszy przykład to fontanna z Antwerpii: przycięta
    jakoś tak bezcelowo, konkuruje z nią mocno budynek z tyłu, zresztą też
    nie pokazany zbyt ciekawie. Jako że Twoja rodzina mnie nie interesuje
    (wybacz), to zdjęcia z nią mnie nudziły, tymbardziej że interesujęcej
    wartości portreciarskiej sobą nie niosły. I znów duży plus za opisy. Do
    końca niestety nie dotrwałem.

    de Fresz

  • 26. Data: 2010-09-10 10:26:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 12:00:40 +0200, Dawid <m...@n...pl> said:

    > Teraz wiem dlaczego nikt was nie wynajmuje nawet na wesele :-)

    Zostawiamy to takim miszczom jak Ty.

    de Fresz

  • 27. Data: 2010-09-10 10:28:56
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-10 12:24, Andrzej Libiszewski wrote:

    > No, obawiam się że jednak nie.

    no niestety tak

    > To na szczęście nie konkurs czym najlepiej zepsuć zdjęcie.

    że co zrobić?

  • 28. Data: 2010-09-10 10:32:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" i6ctui$73o$...@n...onet.pl

    > generalnie jestem przeciwny wyostrzaniu, lubię miękkie foty, niż zasypane
    artefaktami po wyostrzeniu metodą "suwak w prawo" :)
    > Przecież nie będę nimi chleba kroił :)

    Ja jestem za delikatnym (pozbawionym wyraźnych
    artefaktów) wyostrzaniem tego, co już jest ostre. ;)
    I za odszumianiem.

    > :) nie wiem nie znam się, może to taki Londyński mikroklimat :D

    Może. Ale ludzie rodem z Polski. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 29. Data: 2010-09-10 10:34:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_J" i6d0qf$g6k$...@n...onet.pl

> [...]

    > Zgadzam się :-). Ja też wolę nawet delikaną nieostrość niż walącą po oczach żyletę.
    Nawet jeśli ostrzę czasem to lekko, ale to jak

    Blurowanie daje i delikatność, i ostrość zarazem. ;)
    (rozmydlanie od krawędzi do krawędzi)
    A wyostrzanie daje artefakty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-09-10 10:34:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 12:28:56 +0200, Olek napisał(a):

    > że co zrobić?

    Zepsuć zdjęcie. Chyba że uważasz, że te pseudokomiksowe koszmarki które
    pokazywałem to sztuka przez wielkie "S"?

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"