  • 1. Data: 2009-07-03 07:04:32
    Temat: klasyczny dylemat ,czyli co kupic
    Od: "expat75" <e...@g...peel>

    Witam serdecznie , to mój pierwszy post na tej grupie
    Sprowadzil mnie tutaj problem z wyborem aparatu . Po rocznej przygodzie z
    rewelacyjnym moim zdaniem Sony R1 , naszla mnie ochota na pelne lustro i
    stalem sie posiadaczem Canona 450D + kitowego szkla 18-55 . Niestety jakosc
    zdjec robionych tym Canonem nie umywala sie nawet do starego ,dobrego R1 i
    wrócilem do pstrykania Sonym . Ten niestety ma swoje ograniczenia ( wolny AF
    przede wszystkim ) i znów wrócilem do pomyslu z zakupem lustrzanki :) . Po
    pobieznym przejrzeniu sytuacji na rynku upatrzylem sobie 2 modele : Canon
    40D +EF S - 17-85mm lub Nikon D90 + 18-105mm VR . No i zagwozdka - który z
    tych zestawów jest w stanie zaoferowac mi zdjecia o przynajmniej
    porównywalnej jakosci do R1 . Nie chce ( przynajmniej na poczatku )
    inwestowac w dodatkowe obiektywy . Fotografuje glównie portrety , krajobrazy
    i przyrode oczywiscie zupelnie amatorsko . Na korzysc Nikona przemawia
    wieksza rozpietosc ogniskowych w kitowym szkle , na plus Canona - troche
    tanszy
    Jeszcze innym rozwiazaniem mojego dylematu bylo by dokupienie takiego
    obiektywu do tego mojego 450D ,który z powodzeniem konkurowal by z Carl
    Zeissem z R1 . Wiem - jestem nudny z tym Sonym ;) , ale zdjecia z niego
    robia naprawde duze wrazenie .
    Pomozecie ?

    Pozdrawiam
    Expat

  • 2. Data: 2009-07-03 07:09:07
    Temat: Re: klasyczny dylemat ,czyli co kupic
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    expat75 pisze:
> [...]
    > zakupem lustrzanki :) . Po pobieznym przejrzeniu sytuacji na rynku
    > upatrzylem sobie 2 modele : Canon 40D +EF S - 17-85mm lub Nikon D90 +

    I bez sensu, znów wydasz pieniądze i napiszesz to samo.
    Masz dobre body, kup dobry obiektyw (17-55/2,8, 24-70/2,8, 24-104/4 itp)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-07-03 07:12:23
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    > I bez sensu, znów wydasz pieniądze i napiszesz to samo.
    > Masz dobre body, kup dobry obiektyw (17-55/2,8, 24-70/2,8, 24-104/4 itp)

    Racja - szczególnie, że różnicy w zdjęciach z 40d i 450d raczej nie
    zobaczysz... Moim zdaniem kup obiektyw, zamiast wymieniać body.

  • 4. Data: 2009-07-03 08:15:50
    Od: Olek <o...@u...eu>

    expat75 wrote:

> [...]
    > obiektywu do tego mojego 450D ,który z powodzeniem konkurowal by z Carl
    > Zeissem z R1 . Wiem - jestem nudny z tym Sonym ;) , ale zdjecia z niego

    masz dobre body, sprzedaj tego R1 (jeszcze dobrą kaskę za niego
    wydębisz) i kup do 450D porządny obiektyw!!!
    Jak będziesz kupował kolejne puszki z kitowymi szkłami to efekt będzie
    ten sam... Kitowe szkło jest dobre na allegro, zawsze pare zika do przodu :)

    pozdry

  • 5. Data: 2009-07-03 08:44:29
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Uzytkownik "expat75" <e...@g...peel> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jakosc zdjec robionych tym Canonem nie umywala sie nawet do starego
    > ,dobrego R1 i wrócilem do pstrykania Sonym .

    Ustaw w lustrzance wieksze wysotrzanie i nasycenie kolorów i bedziesz
    zadowolony :-)
    Albo sprecyzuj co Ci nie odpowiada w zdjeciach z lustrzanki. Bo na razie
    jest duze prawdopodobienstwo, ze problem nie lezy po stronie sprzetu lecz
    operatora.

    Byl tu juz taki jeden (a raczej ciagle jest tylko nicka zmienia) co
    twierdzil, ze "hybryda rulez", a pózniej sie okazalo, ze problemem nie jest
    sprzet tylko jego operator.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 6. Data: 2009-07-03 08:45:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Olek wrote:

    > masz dobre body, sprzedaj tego R1 (jeszcze dobrą kaskę za niego
    > wydębisz) i kup do 450D porządny obiektyw!!!

    Przede wszystkim grip, bo tego potworka nie da się trzymać :/

  • 7. Data: 2009-07-03 08:53:14
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Przede wszystkim grip, bo tego potworka nie da się trzymać :/

    zależy, ja miałem przez chwile 400D - te same gabaryty i przyjemnie się
    to trzymało... ale mam nieduże dłonie więc może dlatego :)

  • 8. Data: 2009-07-03 09:00:19
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Jeszcze innym rozwiazaniem mojego dylematu bylo by dokupienie takiego
    > obiektywu do tego mojego 450D ,który z powodzeniem konkurowal by z Carl
    > Zeissem z R1 .

    nie rob tego

    ten aparat nadaje sie do kosza.
    najwieksza pomylka canona w ostatnich latach.
    pakowanie sie w obiektywy to tylko wyrzucone pieniadze.

    bylo w przeszlosci 1000 razy n.t. tego aparatu.

    jesli chcesz miec duzo dobrych zdjec c450d to musialbyc kupic stalki
    i z tymi obniektywami udac sie do warsztatu zeby je nastrojono do
    tego aparatu. Zoomy w zasadzie sa nie do dostrojenia , jesli ma sie
    szczescie to mozna trafic na taki , ktory ma stosunkowo male bledy
    ( u mnie najtanszy tamron jest pod tym wzgledem najlepszy niemal bez
    zarzutu)

    jesli chcesz miec tak dobre zdjecia jak z r1 a nawet lepsze akurat
    przy uzyciu canona to co najmniej c50d ew tanszy c40d.

    wszystko ponizej to loteria.

    XXX

  • 9. Data: 2009-07-03 09:03:26
    Od: Olek <o...@u...eu>

    XX YY wrote:

> [...]
    >
    > jesli chcesz miec tak dobre zdjecia jak z r1 a nawet lepsze akurat
    > przy uzyciu canona to co najmniej c50d ew tanszy c40d.

    ale 50d z kitem będzie robił identyczne zdjęcia co 450D z kitem

    odnośnie 450D to jakieś urban legends krążą :) to dobre body , a to że
    obiektywy typu sigma czy tamron potrafią mieć na skrajnych ogniskowych
    BF i FF to już nie problem body :)

  • 10. Data: 2009-07-03 09:15:53
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 3 Jul., 11:03, Olek <o...@u...eu> wrote:

> [...]
    > obiektywy typu sigma czy tamron potrafią mieć na skrajnych ogniskowych
    > BF i FF to już nie problem body :)- Zitierten Text ausblenden -

    chcesz powiedziec iz to urban legend , ze zdjecia autora pytania sa
    jego zdaniem nie najlepsze - gorsze od tych z sony.
    Chcesz powiedziec , ze pytajacy sie jednak myli, i wiesz lepiej od
    niego ze zdjecia nie sa gorsze chociaz zdjec nie widziales ?

    Dzien , w ktorym rozstanie sie z 450d bedzie dniem odzysku wiary w
    firme canon :-))