  • 81. Data: 2011-07-06 08:34:47
    Temat: Re: kierunkowskaz na rondzie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.06.2011 23:12, Wódz pisze:

    > Mnie uczono, że jak się skręca w lewo i zawraca włącza się lewy kierunek i
    > przed zjazdem z ronda prawy. Jest to przydatne innym kierowcom szczególnie
    > na małych rondach

    Jak na rondzie (takim prawdziwym, z pasem/pasami ruchu "w kółko")
    skręcisz w lewo, to wjedziesz na wysepkę.

    Zawracać na rondzie bym nie radził - wybitnie nielegalne.

  • 82. Data: 2011-07-06 11:03:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Miałem na myśli sygnalizację zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu.
    > Przepraszam jeśli to nie dość jasne.

    Po prostu niektorzy zapominaja o podstawowej roli, jaka w samochodzie i
    ruchu drogowym pelnia kierunkowskazy.

    Otoz tak sie sklada, ze sluza one do przekazywania innym uczestnikom ruchu
    czytelnnych informacji o własnych zamiarach, zwlaszcza jesli może to wplynac
    na cudze decyzje.
    W takim kontekscie wlaczanie kierunkowskazu przed rondem (no moze poza
    sytuacja prawego kierunkowskazu przy zamiarze zjazdu najblizszym kolejnym
    zjazdem) jest bez sensu.

    Prawy kierunkowskaz zas przed zjazdem jest komunikatem dla wjezdzajacego z
    tego zjazdu na rodno "ja skrecam w ten zjazd, nie koliduje z Twoim torem
    jazdy, mozesz jechac". Lewy kierunkowskaz nie ma zadnego sensu, gduyz
    widzacy go kierowca, ktory nie sledzi skad pacjent wjechal nie ma pojecia
    ktorym zjazdem zamierza od rondo opuscic.

    Podobnie - jak sie juz zreszta wypowiadalem czesto na pl.soc.prawo - zawsze
    wlaczam kierunkowskaz jadac droga z pierwszenstwem jesli ona skreca, co
    sygnalizowanwe jest tabliczka pod znakiem D1.

    Czasem jednak jesli droga z pierwszenstwem wiedzie w lewo (gdy w nia skrecam
    oczywiscie migam w lewo) a ja jade prosto to - jesli nikt nie jedzie z
    naprzeciwka to nie migam, bo to bez sensu - wszak jade prosto - ale jesli sa
    kierowcy jadacy z naprzeciwka to migam w prawo, zeby zasygnalizowac, ze nie
    koliduje z ich torem jazdy (w koncu widzac kogos jadacego bez kierunkowskazu
    moga sobie pomyslec ze jestem jednym z tych wariatow, ktorzy w takiej
    sytuacji chcac pojechac w lewo nie migaja w lewo) - a po co blokowac ruch?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 83. Data: 2011-07-06 11:04:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > naprzeciwka to nie migam, bo to bez sensu - wszak jade prosto - ale jesli
    > sa kierowcy jadacy z naprzeciwka to migam w prawo, zeby zasygnalizowac, ze
    > nie

    Oczywiscie mam na mysli sytuacje skrzyzowania T - gdzie nie ma czwartej
    drogi w prawo - gdyby byla, to oczywiscie nie migalbym w prawo jadac prosto
    bo mogloby miec to przykre konsekwencje dla chcacego wyjechac z tej drogi z
    prawej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 84. Data: 2011-07-15 20:57:06
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 21.06.2011 22:42, pm pisze:
    > ?nie patrzyłem w lusterka jadąc skuterem i jakiś debil próbował mnie
    > wyprzedzić na rondzie
    > (rondo małe, 1 pas)
    > ja chciałem zjechać 3 zjazdem a gość pewnie sądził , że skoro nie
    > wrzuciłem lewego kierunkowskazu to będę jechał prosto
    > w związku z czym prawie nastąpiło przecięcie torów jazdy w okolicach
    > 2giego zjazdu.
    >
    > może jestem w "mylnym błędzie" i powinienem sygnalizować lewym
    > kierunkiem że kręcę się w kółko po rondzie.
    > sam już nie wiem bo lewy kierunek na rondzie jest nagminny w Poznaniu
    > (zwłaszcza wśród L)

    Prawo prawem a zycie zyciem - jak jestes na slabszej pozycji to
    sygnalizuj swoje manewry nawet jesli nie musisz. Jak jak jade skuterem
    (albo autem i widze co sie moze dziac) to "migam" cale rondo w obie
    strony. Swoja droga, tak wlasnie robia Wlosi, ze "migaja" jadac PO
    rondzie, a zjezdzajac juz nie - pewnie wychodza z zalozenia, ze jak juz
    zjezdzaja to nim im krzywdy nie zrobi :)
    W Irlandii sygnalizujesz tak: pierwszy zjazd - lewy kierunkowskaz,
    prosto - nic, zjazd "w prawo" - prawy kierunkowskaz. Dosc to czytelne.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 85. Data: 2011-07-15 21:46:56
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *RadekNet* napisał(-a):

    > W Irlandii sygnalizujesz tak: pierwszy zjazd - lewy kierunkowskaz,
    > prosto - nic, zjazd "w prawo" - prawy kierunkowskaz. Dosc to czytelne.

    Jest to chyba w dużym stopniu zbieżne z tym co pisałem tutaj
    t.pl tylko odwrócone
    z racji ruchu lewostronego

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 86. Data: 2011-07-15 23:00:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Big,

    Friday, July 15, 2011, 9:46:56 PM, you wrote:

    > Jest to chyba w dużym stopniu zbieżne z tym co pisałem tutaj
    t.pl tylko odwrócone
    > z racji ruchu lewostronego

    A jeśli zjazdów jest więcej?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 87. Data: 2011-07-15 23:04:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t.pl tylko odwrócone

    > A jeśli zjazdów jest więcej?

    Hłe, hłe, ciekawe jakby sygnalizowali na słynnym rondzie w Głogowie.
    Oni tam pewnie w tej Irlandii popierdółki mają nie ronda, to i może proste
    sygnalizacje im wystarczają.
    A kto wie czy i przepisy nie inne.
    Nie ma co porównywać.

  • 88. Data: 2011-07-16 12:54:25
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 15.7.2011, Cavallino napisał(a):

    > Hłe, hłe, ciekawe jakby sygnalizowali na słynnym rondzie w Głogowie.
    > Oni tam pewnie w tej Irlandii popierdółki mają nie ronda, to i może proste
    > sygnalizacje im wystarczają.

    Od razu widać, że nie wiesz o czym piszesz. Pogooglaj o "magic roundabout"
    (nie mylić z bajką).
    Wprawdzie w Irlandii widziałem takie jedno, ale w UK mają takie same
    przepisy co do rond i w UK mogę podać przykłady jak Swindon, Benfleet,
    Colchester - Głogów się nie umywa. ;D

    > A kto wie czy i przepisy nie inne.

    Bardzo podobne. Właśnie sygnalizacja kierunkowskazami trochę inna, ale to
    bez znaczenia bo Oni i tak nie używają. ;D

    > Nie ma co porównywać.

    A to dlaczego? Jeśli coś u Nich działa lepiej/gorzej to dlaczego tego nie
    porównać i nie wyciągnąć jakichś wniosków?
    Albo choć dla samego ponarzekania. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 89. Data: 2011-07-17 11:30:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości news:

    > Bardzo podobne. Właśnie sygnalizacja kierunkowskazami trochę inna,

    A o czym niby pisałem?

    Nie ma szans prawidłowego zasygnalizowania manewru zjazdu z ronda z więcej
    niż 4 zjazdami i o średnicy paruset metrów, jeśli będziesz migał tak jak
    było opisane.
    I tyle - dalsza dyskusja jest zbędna.

  • 90. Data: 2011-07-17 14:11:45
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 17.07.2011 11:30, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Nie ma szans prawidłowego zasygnalizowania manewru zjazdu z ronda z
    > więcej niż 4 zjazdami i o średnicy paruset metrów, jeśli będziesz migał

    Mylisz sie. Dziala to calkiem sensownie, oczywiscie jesli ktos uzywa, bo
    jak zauwazyl Michal ... wiekszosc wogole olewa kierunkowskazy ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com