  • 91. Data: 2011-07-17 18:39:52
    Temat: Re: kierunkowskaz na rondzie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.07.2011 20:57, RadekNet pisze:

    > W Irlandii sygnalizujesz tak: pierwszy zjazd - lewy kierunkowskaz,
    > prosto - nic, zjazd "w prawo" - prawy kierunkowskaz. Dosc to czytelne.

    Czytelne? Może dla kogoś, kto na tym rondzie stoi i ma możliwość
    śledzenia pojazdów od ich wjechania na rondo.

  • 92. Data: 2011-07-17 19:43:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości news:

    > Mylisz sie. Dziala to calkiem sensownie,

    A jak zasygnalizujesz różnicę między zjazdem w 6 i 7 zjazd?

  • 93. Data: 2011-07-17 20:14:46
    Od: "Jacek " <k...@g...pl>

    pm <x...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wyprzedzić na rondzie
    > (rondo małe, 1 pas)
    > ja chciałem zjechać 3 zjazdem a gość pewnie sądził , że skoro nie wrzuciłem
    > lewego kierunkowskazu to będę jechał prosto
    > w związku z czym prawie nastąpiło przecięcie torów jazdy w okolicach 2giego
    > zjazdu.
    >
    > może jestem w "mylnym błędzie" i powinienem sygnalizować lewym kierunkiem
    że
    > kręcę się w kółko po rondzie.
    > sam już nie wiem bo lewy kierunek na rondzie jest nagminny w Poznaniu

    Nic nie sygnalizujesz, zwykłe rondo to po "rozwinięciu" nic innego jak prosta
    wielopasmowa droga z kolejno odchodzącymi drogami w prawo więc sygnalizujesz
    tak jakbyś nią jechał czyli ewentualne zniany pasa i skręt w prawo.
    To, że większość rond ma 4 symetrycznie położone wloty nie zmienia faktu, że
    są ronda z 3-ma i 5-ma wlotami do tego te wloty mogą byc położone bardzo
    niesymetrycznie. To powyższe dotyczy klasycznego ronda, gdzie ewentualne pasy
    ruchu biegną koncentrycznie i tam jadący pasem zewnętrznym ma pierwszeństwo
    przed zjeżdzającycm z pasa wewnętrznego.
    Inaczej sygnalizujemy na rondzie gdzie pasy ruchu wyprowadzają ruch z ronda
    przy każdym wylocie (typowy przykład to rondo Babka w W-wie) gdzie po
    pierwsze znaki poziome i pionowe pokazują, który pas powinniśmy zająć przez
    wjazdem na rondo, a po drugie chcąc jechać wokół wyspy środkowej przecinamy
    pasy wyprowadzajace ruch z ronda czyli tutaj migamy w tej sytuacji lewym, a
    nie migamy prawym przy zjeździe ponieważ, nie zmieniamy pasa ruchu.

  • 94. Data: 2011-07-17 21:30:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 17.07.2011 19:43, Cavallino pisze:

    > A jak zasygnalizujesz różnicę między zjazdem w 6 i 7 zjazd?

    Pisze na kartce i przyklejma na tylnej szybie ;)

    Migam w prawo, po minieciu 5 czy 6 zjazdu migam w lewo.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 95. Data: 2011-07-17 21:31:54
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 17.07.2011 18:39, Andrzej Lawa pisze:

    > Czytelne? Może dla kogoś, kto na tym rondzie stoi i ma możliwość
    > śledzenia pojazdów od ich wjechania na rondo.

    Chyba nie rozumiem czego nie rozumiesz. Takie sygnalizowanie w kazdym
    punkcie Twojej jazdy po rondzie mowi wspoluczestnikom ruchu jakie sa
    Twoje zamiary - od wjazdu do zjazdu, bez przygladania sie, starczy rzut oka.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 96. Data: 2011-07-17 21:53:38
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.7.2011, RadekNet napisał(a):

    > Pisze na kartce i przyklejma na tylnej szybie ;)

    :D

    > Migam w prawo, po minieciu 5 czy 6 zjazdu migam w lewo.

    Ale chyba "na wyspach"? ;D
    Poza tym dokładnie tak. Nie mogę znaleźć lepszego obrazka poglądowego
    (wiem, że gdzieś widziałem) na razie podsyłam to:
    http://www.lbknews.com/wp-content/uploads/2010/03/ro
    undabout1.jpg
    Dokładnie tak jak powyżej wedle przepisów powinno się jeździć w GB i IR
    (podejrzewam, że w "koloniach imperium" też ;D).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 97. Data: 2011-07-17 21:57:20
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.7.2011, Michal Lukasik napisał(a):

    > Nie mogę znaleźć lepszego obrazka poglądowego
    > (wiem, że gdzieś widziałem)

    Znalazłem animgifa - mam nadzieję, że wystarczająco czytelny
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:UK_Roundabout_8_Ca
    rs.gif
    --
    _____ __________________________

  • 98. Data: 2011-07-17 23:21:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.07.2011 21:31, RadekNet pisze:

> [...]
    > punkcie Twojej jazdy po rondzie mowi wspoluczestnikom ruchu jakie sa
    > Twoje zamiary - od wjazdu do zjazdu, bez przygladania sie, starczy rzut

    Powiedzmy, że masz włączony lewy kierunkowskaz. Nie mam pojęcia, którym
    wjazdem wjechałeś. Skąd mam wiedzieć, gdzie wg. ciebie jest ten
    "pierwszy zjazd" ?

    I który kierunkowskaz miałbym wg. ciebie włączyć, jakbym chciał objechać
    rondo z 8 zjazdami 5 razy i zjechać zjazdem, przy którym przy szóstym
    kółku zauważę np. cukiernię?

  • 99. Data: 2011-07-17 23:21:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.07.2011 21:30, RadekNet pisze:

    > Pisze na kartce i przyklejma na tylnej szybie ;)
    >
    > Migam w prawo, po minieciu 5 czy 6 zjazdu migam w lewo.

    Czyli jeździsz rondem pod prąd. Pięknie.

  • 100. Data: 2011-07-17 23:33:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pisze na kartce i przyklejma na tylnej szybie ;)
    >
    > Migam w prawo, po minieciu 5 czy 6 zjazdu migam w lewo.

    Czyli praktycznie tak samo, jak u nas.
    Ale nie rozumiem po co ta dyskoteka z miganiem w prawo na rondzie?
    Jak już po nim jedziesz, to oprócz zmylenia przeciwnika taka sygnalizacja
    dokładnie nic nie znaczy.