  • 21. Data: 2014-04-02 10:38:48
    Temat: Re: kabel ziemny zbrojony ?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:lhcm11$leu$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    >
    > I mam dosyć tego cholernego nawlekania - więc poszukuję kabla ziemnego,
    > jakiegoś "opancerzonego", koncentrycznego właśnie.
    >
    > Potrzebna jest jedna żyła w ekranie - ale żeby to było naprawdę odporne -
    > taka rura ciśnieniowa jest naprawdę niezłą ochroną. No ale to nawlekanie
    > doprowadza mnie do szału...
    >
    > Co do samego kable wielkich wymogów nie ma - leci tam coś w rodzaju
    > sygnału audio. Żeby tylko ekran był porządny, a nie trzy druciki na
    > krzyż...
    >
    > Ktoś coś takiego zna ? Patrzę w TFkable na razie, ale nie widzę...

    A ten Ci nie podpasuje?
    http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_
    triset-11_pe_zel_1_65-7_2-10_200m__E1025_200.htm

    Może leżeć w ziemi bez osłony. Ewentualnie w Arocie jak chcesz zabezpieczyć
    przed uszkodzeniem przy odkopywaniu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2014-04-02 21:29:29
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    > Pamiętaj, że przy zasysaniu od przodu masz ciśnienie robocze 1 bar,
    > ponieważ nie da się wytworzyć próżni większej niż -1 bar. Natomiast
    > przy wtłaczaniu od tyłu masz takie ciśnienie, jakie może dać
    > kompresor, np. 10 bar.

    A i nadciśnienie powoduje rozszerzanie się węża. Podczas gdy
    podciśnienie raczej będzie go zaciskało co nie pomoże.

    Pozdr. PK.

  • 23. Data: 2014-04-03 10:09:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł Kasztelan" <P...@g...com> napisał w
    wiadomości news:lhhoeb$q0q$1@node2.news.atman.pl...

    > A i nadciśnienie powoduje rozszerzanie się węża. Podczas gdy podciśnienie
    > raczej będzie go zaciskało co nie pomoże.

    Dlaczego ?
    Mniejszy przekrój = większa szybkość przepływu (w tej gałęzi mówimy o
    wciąganiu nitki kulką waty a nie o przewodzie ledwo mieszczącym się w
    rurze).
    P.G.

  • 24. Data: 2014-04-04 19:25:35
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 02 Apr 2014 10:25:40 +0200, sundayman napisał(a):

    > trzyma (kabel w rurze stawia duży opór dość - bo ta guma od środka rury
    > nie jest śliska), a dwa, że otworek w tej rurze jest tylko minimalnie
    > większy niż średnica kabla.

    A nasypać trochę talku do środka lub natrzeć nim z wierzchu ten Twój
    kabel próbowałeś?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 25. Data: 2014-04-04 21:26:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nasypać trochę talku do środka lub natrzeć nim z wierzchu ten Twój
    > kabel próbowałeś?

    Oczywiście. Ale to nie w tym problem - jak już podłączę go do linki, to
    idzie. Tyle, że mam już dosyć tego wciągania setek metrów kabla - stąd
    pomysł z kablem.