  • 1. Data: 2014-03-31 23:14:41
    Temat: kabel ziemny zbrojony ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Poszukuję kabla, który by mi ułatwił życie :)

    Otóż, mam kabelek ekranowany - taki a'la mikrofonowy - jedna żyła w
    gęstym ekranie. Obecnie ten kabelek muszę wciągać do węża ciśnieniowego
    (takiego o średnicy zewn. 15mm) - bo potem całość jest kładziona w
    ziemi, czasem w kamieniach - ogólnie - w ciężkich warunkach - chodzi o
    ochronę mechaniczną przede wszystkim, ale też przed wilgocią.

    I mam dosyć tego cholernego nawlekania - więc poszukuję kabla ziemnego,
    jakiegoś "opancerzonego", koncentrycznego właśnie.

    Potrzebna jest jedna żyła w ekranie - ale żeby to było naprawdę odporne
    - taka rura ciśnieniowa jest naprawdę niezłą ochroną. No ale to
    nawlekanie doprowadza mnie do szału...

    Co do samego kable wielkich wymogów nie ma - leci tam coś w rodzaju
    sygnału audio. Żeby tylko ekran był porządny, a nie trzy druciki na krzyż...

    Ktoś coś takiego zna ? Patrzę w TFkable na razie, ale nie widzę...

  • 2. Data: 2014-03-31 23:38:31
    Temat: Re: kabel ziemny zbrojony ?
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-03-31 23:14, sundayman pisze:
    > Poszukuję kabla, który by mi ułatwił życie :)

    Kabel będzie piekielnie drogi i niewygodny jak diabli w układaniu.
    Kiedyś szukaliśmy dla klienta 100m skrętki odpornej na wszystko,
    znaleźliśmy fabrykę w Izraelu, ale robili od 1km.
    Może po prostu wystarczy przemyśleć sposób przepychania kabla przez
    rurę, jakieś zasysanie podciśnieniowe...

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 3. Data: 2014-03-31 23:50:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Może po prostu wystarczy przemyśleć sposób przepychania kabla przez
    > rurę, jakieś zasysanie podciśnieniowe...

    opcja rura + kabel też tania nie jest. A wygodna chyba jeszcze mnie, no
    ale to nie ja układam, więc mi rurka :)

    O podciśnieniowym zasysaniu zapomnij...
    To się udaje robić wyłącznie linką ( i to porządną ) z włókna
    szklanego. Na szczęście robię odcinki do 20m, ale i tak jest to
    masakryczne zajęcie.

    Jednorazowo mogę kupić np. 400 czy 500m. Tylko nie znajduję nic...
    Niby takie cóś wygląda ciekawie :

    http://www.helukabel.pl/katalog-produktow/produkt.ph
    p?category1=profibus-pa-zbrojony&nrkat=802180

    ale na oko coś mało pancerny :)

  • 4. Data: 2014-04-01 01:19:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 31.03.2014 23:50, sundayman wrote:

    > O podciśnieniowym zasysaniu zapomnij...

    Wdmuchiwanie jak już - kilkaset metrów bez problemu.

    > To się udaje robić wyłącznie linką ( i to porządną ) z włókna
    > szklanego. Na szczęście robię odcinki do 20m, ale i tak jest to
    > masakryczne zajęcie.

    Nie rozśmieszaj - 20m w gładkiej rurce?
    Łatwiej przeciągnąć niż potem zarabiać "pancerny" kabel.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2014-04-01 01:26:14
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 23:14:41 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >
    > sygnału audio. Żeby tylko ekran był porządny, a nie trzy druciki na krzyż...
    >

    > Ktoś coś takiego zna ? Patrzę w TFkable na razie, ale nie widzę...

    Zagadka. Jest dom. Ma 4 piętra i trzy klatki schodowe. Na każdej klatce są trzy
    mieszkania. Do każdego mieszkania przydzielona jest jedna komórka w piwnicy. Na dachu
    jest 17 anten. Pytanie. W którym roku umarła babka dozorcy. Jak byś był uprzejmy
    napisać ile metrów ma być tego wciągania to może by się ktoś znalazł co kiedyś
    podobną rzecz zrobił. Może ktoś by miał jakiś pomysł. To że Ty wiesz ile jest metrów
    nie znaczy że wszyscy wiedzą. Internetowe ciołki uważają że jak czegoś się nie da
    kupić to tego nie ma. Na chuj Ci linki do firmy w RPA. Jak czegoś nie ma w sklepie za
    rogiem to znaczy że tego nie ma. A nie że jak jest w necie to to jest.

  • 6. Data: 2014-04-01 01:35:45
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 23:50:17 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > Niby takie cóś wygląda ciekawie :
    >

    > http://www.helukabel.pl/katalog-produktow/produkt.ph
    p?category1=profibus-pa-zbrojony&nrkat=802180

    Cud. Napisałeś jakie to odcinki. Wciąganie prostsze niż budowa cepa. Wiadro z dziurą
    trochę mniejszą niż wąż. Wciskasz węża w dziurę. Bierzesz szpagat i robisz na końcu
    kilka supłów. Żeby grubsze było. Wiadro na drabinę Szpagat układasz tak obok wiadra
    żeby lekko się rozwijał i nie plątał. Wkładasz supły do rurki i do wiadra lejesz
    wodę. Woda sama przeciągnie szpagat przez rurkę. Jak masz przeciągnięte to do
    szpagatu dowiązujesz grubszy sznurek i przeciągasz do grubszego sznurka przewód i
    przeciągasz. Przeciąganie sznurka i przewodu na jakieś mydło w płynie. Po
    przeciągnięciu płuczesz w sposób dowolny wodą i osuszasz sprężonym powietrzem. Rurka
    musi być prosta a nie zwinięta w krążek.

  • 7. Data: 2014-04-01 08:33:47
    Od: Andrzej K <k...@w...pl>

> [...]
    > krzyż...
    >
    > Ktoś coś takiego zna ? Patrzę w TFkable na razie, ale nie widzę...

    W hurtowniach elektro są w sprzedaży rury do kładzenia kabli "peszele"
    niebieskie karbowane ze sznurkiem w środku do przeciągania przewodów.
    Andrzej

  • 8. Data: 2014-04-01 09:24:31
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 08:33:47 UTC+2 użytkownik Andrzej K napisał:

    > W hurtowniach elektro są w sprzedaży rury do kładzenia kabli "peszele"
    > niebieskie karbowane ze sznurkiem w środku do przeciągania przewodów.

    Aroty. Te ziemne to nie peszle tylko Aroty.

    J.

  • 9. Data: 2014-04-01 10:08:01
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-03-31 23:14, sundayman pisze:
    > Poszukuję kabla, który by mi ułatwił życie :)
    miałem kiedyś podobny problem, ale do przeciagania ok 4 km w odcinkach
    80 - 120m. Czść rur dostałem ze sznurkiem i takie mozna kupić. Używają
    tych rur telekomy do kabli światłowodowych (taki układałem).
    Ale, że część dostałem bez sznurka i za odpowiednie wynagrodzenie to
    wciągnąłem w te odcinki sznurek.
    Rękawica robocza, odcięte palce od niej, namoczone w oleju. miałem
    kompresor duży taki chyba do 7-8 atm. z boku rury przy wlocie dziurka na
    sznurek u do rury zawór kulowy od kompresora.
    Jak sie napełnił do maxa to powietrzem poszło i na drugim końcu
    wyskakiwał paluszek od rekawiczki.
    Ale sznurek cieniutki, dobrze rozwinięty i rura wyprostowana.

    Innym razem robiłem to wlóknem szklanym dla instalatorów, ale roboty
    znacznie więcej.

  • 10. Data: 2014-04-01 10:30:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > paluszek od rekawiczki.
    > Ale sznurek cieniutki, dobrze rozwinięty i rura wyprostowana.

    Nigdy nic takiego nie robiłem, ale wydawało mi się, że nitkę z kulką z waty
    na końcu to zwykłym odkurzaczem by wciągnęło.
    Czy opory są aż tak duże, że takie 100m to faktycznie jest kłopot?
    P.G.