  • 31. Data: 2009-06-22 20:11:49
    Temat: Re: jaki kalibrator?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > A to nie mozna dobrze dachu odciąć?

    nie - bo jak napisano - dach i słupki są elementem konstrukcyjnym...
    dlatego też zawsze przy kupnie samochodu sprawdza się czy jest szpachla na
    słupkach ...

    jak nie ma wzmocnień w kabriolecie to samochód na zakręcie może tak mocno
    się zgiąć, że pęknie Ci przednia szyba....

    > Dla mnie najwazniejsza jest zasada, by to co otrzymuję na papierze
    > było dla mnie do zaakceoptowania i mi się podobało.

    dlatego:
    1. Kupujesz to:
    http://www.cyfrowaciemnia.pl/index.php/product/show/
    id/621

    wsadzasz sobie tego tyle do pomieszczenia gdzie obrabiasz by osiągnąć 80
    cd/m2
    (zmierzysz sobie z pomocą ptk 2)

    2. kupujesz Eye-Ona - umieszczasz profil w systemie i obrabiasz zdjęcia...
    (przy okazji mierzysz ile masz światła w pokoju)

    3. jak maszyna ma profil - to bierzesz go i ewentualnie robisz sobie w PSie
    proofing żeby zobaczyć ile zdjęcia maszyna jest w stanie pokazać

    4. nie konwertujesz, nie przydzielasz profilu - zapisujesz tak jak do tej
    pory...wysyłasz do labu i czekasz na odbitki

    5. potem żeby obejrzeć je na zasadzie czy zgadza się kolorystyka, kupujesz
    to:
    http://www.cyfrowaciemnia.pl/index.php/product/show/
    id/620

    oglądasz zdjęcie - zamykasz oczy, przekierowujesz oczy na monitor, otwierasz
    oczy - stwierdzasz - identyko

    wszelkie odstępstwa (na gorsze) spowodują, że nie otrzymasz tego samego* ...

    * trzeba mieć monitor który jest w stanie coś pokazać...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 32. Data: 2009-06-22 20:49:51
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > 1. Kupujesz to:http://www.cyfrowaciemnia.pl/index.php/product/sh
    ow/id/621

    Wogóle nie bardzo jest sens oświetlać pomieszczenia, a cd/m^2 to
    jednostka służaca do pomiaru jaskrawości powierzchni. Pomieszczenie
    należy oświetlić raczej przytłumionym światłem, które w miarę
    możliwości nie powinno zaświetlać monitora, a do tego celu najlepiej
    używać:
    - halogenów Solux Daylight 4700K - jest to źródło światła o
    najdoskonalszej charakterystyce spektralnej
    - CCFL Philips Graphica Pro TL-D 950

    > 4. nie konwertujesz, nie przydzielasz profilu - zapisujesz tak jak do tej
    > pory...wysyłasz do labu i czekasz na odbitki

    To zależy od minilabu. RIP maszyny ma zapięty uśredniony profil
    generyczny, który nie jest zbyt dokładny. Jeśli jednak są precyzyjne
    profile dla konkretnego podłoża, to lepiej dla pewności skonwertować i
    zapisać bez załączania profilu - dzięki temu mamy pewność, że maszyna
    nie skonwertuje potem naszego zdjęcia do profilu generycznego.
    Osobiście stosuję jeszcze profile wygenerowane z różnymi algorytmami
    odwzorowań percepcyjnych, tylko tego niestety minilaby na razie zwykle
    nie udostępniają.

  • 33. Data: 2009-06-22 20:54:12
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > wszelkie odstępstwa (na gorsze) spowodują, że nie otrzymasz tego samego*
    >

    > * trzeba mieć monitor który jest w stanie coś pokazać...

    Masakra, to ja chyba przejdę na czarnobiałe zdjęcia...

    Pozdrawiam Przemek

  • 34. Data: 2009-06-22 21:22:27
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Masakra, to ja chyba przejdę na czarnobiałe zdjęcia...

    Wszystko to jest prostsze, niż na to wygląda ;) Zarządzanie barwą jest
    dość abstrakcyjne, ale potrafi przynosić znakomite efekty. Nie trzeba
    cudów - wystarczy w miarę dobry, oprofilowany monitor, prosta lampka z
    Soluxem, oprofilowany minilab i odrobina wiedzy.

  • 35. Data: 2009-06-22 21:27:23
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 22 Jun 2009 13:49:51 -0700 (PDT), Czornyj <m...@c...pl>
    wrote:

> [...]
    >zapisać bez załączania profilu - dzięki temu mamy pewność, że maszyna
    >nie skonwertuje potem naszego zdjęcia do profilu generycznego.
    Momento, momento, nie tak szybko. Skoro lab udostępnia profil
    (zakładam że aktualny), to chyba sam z niego korzysta? Czy też profil
    dany klientowi i profil ,,wewnętrzny'' używany przez masznynę to dwa
    różne profile?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 36. Data: 2009-06-22 22:39:00
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > (zakładam że aktualny), to chyba sam z niego korzysta? Czy też profil
    > dany klientowi i profil ,,wewnętrzny'' używany przez masznynę to dwa

    W znanym mi przypadku maszyna ma "wewnętrzny" profil (uśredniony
    generyczny), na którym cały czas jedzie. Nie wiem, czy jest możliwość
    zmiany tego ostatniego na profil zewnętrzny, a jeśli tak to nie jestem
    pewien, czy obsłudze chciało by się te profile przepinać przy zmianie
    papieru. Na wszelki wypadek robię to sobie sam, bo wtedy mam nad tym
    kontrolę.

  • 37. Data: 2009-06-23 04:50:32
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Masakra, to ja chyba przejdę na czarnobiałe zdjęcia...

    Tobie sie pewni wydaje, ze robienie dobrych powiekszen b&w z plikow jest
    latwiejsze niz kolorowych? ;)

  • 38. Data: 2009-06-23 06:52:19
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Tobie sie pewni wydaje, ze robienie dobrych powiekszen b&w z plikow jest
    > latwiejsze niz kolorowych? ;)

    Ooooo, to racja. Jeśli chcemy uzyskać naprawdę neutralne powiększenie
    czarno-białe na kolorowym papierze z minilabu, to potrzebujemy profilu
    perfekcyjnie charakteryzującego kombinację papieru i maszyny, oraz
    światła, które nie sprawi że metameryzm nie uczyni naszych wysiłków
    daremnymi.

  • 39. Data: 2009-06-23 07:17:30
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > perfekcyjnie charakteryzującego kombinację papieru i maszyny, oraz
    > światła, które nie sprawi że metameryzm nie uczyni naszych wysiłków

    Ja nie o tym :) O druku :)

    Powiekszenia b&w w procesie barwnym, na kolorowym papierze sa
    kompletnie bez sensu, chyba ze chcesz jakas "sepie" np.

  • 40. Data: 2009-06-23 07:47:47
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tobie sie pewni wydaje, ze robienie dobrych powiekszen b&w z plikow jest
    > latwiejsze niz kolorowych? ;)

    Wyrzucę cyfre i wrócę do tradycyjnego sprzetu ;)

    Pozdrawia mPrzemek