  • 1. Data: 2009-06-20 18:08:24
    Temat: jaki kalibrator?
    Od: pokoloruj <p...@l...kom>

    Witam,

    Poszukuje kalibratora monitorow współpracującego z macos z windows.
    Potrzebuje kalibrowac monitory w imacu i eizo w windzie , tworzyc
    profile barwne. Interesuje mnie urzadzenie ktore na podstawie testowego
    printu z labu skalibruje matryce LCD
    Ma ktos jakies rozeznanie jaki kalibrator kupic ...?

    pokoloruj

  • 2. Data: 2009-06-20 20:12:47
    Temat: Re: jaki kalibrator?
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    pokoloruj pisze:
    > Interesuje mnie urzadzenie ktore na podstawie testowego
    > printu z labu skalibruje matryce LCD

    Że co? Monitor i lab profiluje/kalibruje się osobno. Uzyskane wyniki
    łączy moduł CMM w aplikacji graficznej. NIGDY nie powinno się regulować
    monitora na wzór odbitki/wydruku.

    Zestawy kalibracyjne które to potrafią:
    X-Rite ColorMunki
    X-Rite Basic + moduł Output RGB

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2009-06-20 23:52:17
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    pokoloruj wrote:
> [...]
    > profile barwne. Interesuje mnie urzadzenie ktore na podstawie
    > testowego printu z labu skalibruje matryce LCD

    a niby jak sobie wyobrażasz tworzenie profilu w oparciu o wydruk?
    do czego niby ma to zmierzać?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 4. Data: 2009-06-21 07:50:16
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > a niby jak sobie wyobrażasz tworzenie profilu w oparciu o wydruk?

    No takie pudelko a'la skaner gdzie wkladasz oidbitke, do tego taka kamerka
    patrzaca się na monitor oraz dynks spinający to i tak krecący monitorem, aż
    mu sie zgodza kolory na odbitce i monitorze ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-06-21 12:50:12
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > No takie pudelko a'la skaner gdzie wkladasz oidbitke, do tego taka
    > kamerka patrzaca się na monitor oraz dynks spinający to i tak krecący
    > monitorem, aż mu sie zgodza kolory na odbitce i monitorze ;-)

    :)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 6. Data: 2009-06-21 12:58:14
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

    > NIGDY nie powinno się regulować monitora na wzór odbitki/wydruku.

    Czemu nie? Ustawiam tak monitor by mniej więcej zdjęcie wyglądało na nim tak
    jak na odbitce. Oczywiście idealnej zgodności się nie uzyska, ale
    wystarczającą by odbitki wyglądały tak jak chcę i chyba o to chodzi?

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2009-06-21 13:48:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-21 14:58:14 +0200, "Przemek Lipski"
    <W...@w...epf.pl> said:

    > Czemu nie? Ustawiam tak monitor by mniej więcej zdjęcie wyglądało na nim tak
    > jak na odbitce. Oczywiście idealnej zgodności się nie uzyska, ale
    > wystarczającą by odbitki wyglądały tak jak chcę i chyba o to chodzi?

    Jak chcesz sobie schrzanić ustawienia monitora, to kalibrator jest do
    tego zdecydowanie niepotrzebny (a wręcz może utrudnić).

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-06-21 18:23:59
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Przemek Lipski wrote:
> [...]
    > nim tak jak na odbitce. Oczywiście idealnej zgodności się nie uzyska,
    > ale wystarczającą by odbitki wyglądały tak jak chcę i chyba o to

    A jak zmienia chemie w labie? A jak nowy papier? A jak naswietlarka bedzie
    inna? A humor operatora? I za kazdym razem machasz suwaczkami monitora?
    Koszmar!

    Powinienes mieć skalibrowany i oprofilowany monitor do tego profile do
    drukarki/labu i wtedy mozna cos zdziałać. Krecąc monitorem mozna się nabawić
    rozstroju nerwowego, wrzodów i skretu kiszek ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 9. Data: 2009-06-21 19:20:10
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Przemek Lipski wrote:
> [...]
    > nim tak jak na odbitce. Oczywiście idealnej zgodności się nie uzyska,
    > ale wystarczającą by odbitki wyglądały tak jak chcę i chyba o to

    limuzyny można używać jako auta terenowego czy też ciężarowego...
    można uciąć dach i udawać, że ma się zajebisty kabriolet...
    tylko po co?

    to co Ty robisz ma jedną wadę - nie powstaje profil barwny...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 10. Data: 2009-06-21 19:35:49
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    wiadomości news:h1lue4$8o6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > Powinienes mieć skalibrowany i oprofilowany monitor do tego profile do
    > drukarki/labu i wtedy mozna cos zdziałać.

    A jak zmienią w chemie w labie, a jak nowy papier, a jak naświetlarka będzie
    inna lub operator będzie miał zły dzień? To co mi pomogą profile do tego
    labu/drukarki?

    Pozdrawiam Przemek