  • 1. Data: 2009-06-20 18:58:03
    Temat: Przednie oswietlenie sceny
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Witam,

    Niestety kolejny raz "przejechalem sie" w tym samym miejscu- kiedys
    dotyczylo to video, teraz fotek.
    Nie rozumiem, dlaczego flesh spowodowal, az taki dramat- nie bardzo wiem,
    gdzie szukac przyczyny przepalu-ogolnie dramatu.
    Kombinowalem na szybko ze standardowymi ustawieniami, najlepiej wyszlo bez
    flesha.
    I teraz pytanie, przy przednim oswietleniu sceny (takiej gdzie sie
    wystepuje:) ), aby ustrzec sie takich wpadek- kombinowac przeslona- balansem
    bieli?

    2 fotki jedna z fleshem druga bez (obie pomniejszone)
    http://img7.imageshack.us/img7/4944/temp1e.jpg

    http://img200.imageshack.us/img200/5823/temp2t.jpg

    pozdrawiam
    elm

  • 2. Data: 2009-06-20 19:43:18
    Temat: Re: Przednie oswietlenie sceny
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl> wrote:

    [...]
    > Nie rozumiem, dlaczego flesh spowodowal, az taki dramat- nie bardzo
    > wiem, gdzie szukac przyczyny przepalu-ogolnie dramatu.

    A podaj parametry ekspozycji, bo może z lampą aparat zaczyna coś
    dziwaczyć?

    BTW: Wydaje się, że masz jeszcze zapas czułości, żeby zejść trochę z
    czasem. :)

> [...]
    > I teraz pytanie, przy przednim oswietleniu sceny (takiej gdzie sie
    > wystepuje:) ), aby ustrzec sie takich wpadek- kombinowac przeslona-

    ??? WB nie ma tu nic do rzeczy (ale i tak trzeba nim kombinować -
    obowiązkowo :)) a przysłona niewiele więcej - zacznij eksperymenty od
    siły flesza.

    > 2 fotki jedna z fleshem druga bez (obie pomniejszone)
    > http://img7.imageshack.us/img7/4944/temp1e.jpg
    >
    > http://img200.imageshack.us/img200/5823/temp2t.jpg

    Chyba bez doświetlenia oddzielnym fleszem niewiele da się zdziałać
    poza poprawieniem samej ekspozycji:
    - albo flesz na full - płasko, nieładne cienie za sylwetkami i
    utrata światła wraz z kwadratem odległości;
    - albo lekki flesz tylko dla doświetlenia, w miarę zrównoważony
    ze światłem zastanym, ale ryzykujesz mieszanie barw światła;
    - albo żyłujesz ISO bez flesza :-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2009-06-20 19:46:14
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Mariusz [mr.] wrote:

    > - albo lekki flesz tylko dla doświetlenia, w miarę zrównoważony
    > ze światłem zastanym, ale ryzykujesz mieszanie barw światła;

    albo dyfuzor

  • 4. Data: 2009-06-20 19:48:41
    Od: Olek <o...@u...eu>

    elm wrote:
> [...]
    > balansem bieli?
    >
    > 2 fotki jedna z fleshem druga bez (obie pomniejszone)

    rób bez flesza (fotki z fleszem wychodzą płaskie),
    rób fotki z jak najwyższym iso by uzyskać możliwie jak najkrótsze czasy
    migawki przy danej przesłonie... nie wiem jaki masz obiektyw i co to za
    aparat...

    pozdry
    Olo

  • 5. Data: 2009-06-20 19:53:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    elm pisze:
> [...]
    > I teraz pytanie, przy przednim oswietleniu sceny (takiej gdzie sie
    > wystepuje:) ), aby ustrzec sie takich wpadek- kombinowac przeslona-

    Wykombinuj żeby lampa błysnęła słabiej.
    Praktycznie w każdej współczesnej lampie jest możliwa niepełna moc
    błysku i chyba w każdym przypadku można ustawić korekcję błysku lampy.
    Gdyby ustawić ten błysk na słabszy, to byłoby już lepiej.

    Bo jak widzę tył był oświetlony wystarczająco żeby uzyskać w miarę
    poprawne naświetlenie i wystarczyłby delikatniejszy błysk doświetlający
    pierwszy plan.

    Swoją drogą coś chyba nie tak ze automatyką tej lampy (tryb automagiczny
    czy jakieś ręczne ustawienia), bo w sumie po to jest ta automatyka żeby
    takich cudów nie było.

  • 6. Data: 2009-06-20 19:54:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Chyba bez doświetlenia oddzielnym fleszem niewiele da się zdziałać
    > poza poprawieniem samej ekspozycji:
    > - albo flesz na full - płasko, nieładne cienie za sylwetkami i
    > utrata światła wraz z kwadratem odległości;

    Możesz też wymodzić jakiegoś softboksa na lampę i wtedy na full. ;-)

    [mr.]

  • 7. Data: 2009-06-20 19:55:37
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Leszek Drwal" <l...@a...pl> wrote in message

    > albo dyfuzor

    Tak. Albo jeszcze próba korekty barwy flesza, np. folią.

    [mr.]

  • 8. Data: 2009-06-20 19:56:54
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Mariusz [mr.] wrote:

    > "Leszek Drwal" <l...@a...pl> wrote in message

    > Tak. Albo jeszcze próba korekty barwy flesza, np. folią.

    sa jakies specjalne folie do tego?

  • 9. Data: 2009-06-20 19:59:48
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h1je4c$vkk$1@news.task.gda.pl...

    > "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A podaj parametry ekspozycji, bo może z lampą aparat zaczyna coś
    > dziwaczyć?
    ----
    Fota z fleshem

    File Info 1
    File: temp1.jpg
    Date Created: 2009-06-20 15:49:31
    Date Modified: 2009-06-20 15:49:31
    File Size: 171 KB
    Image Size: 1024 x 680
    File Info 2
    Date Shot: 2009-06-19 15:12:58.50
    World Time: UTC+1, DST:ON
    Image Quality: Jpeg Fine (8-bit)
    Artist:
    Copyright:
    Image Comment:
    Camera Info
    Device: Nikon D5000
    Lens: VR 18-105mm F/3,5-5,6G
    Focal Length: 18mm
    Focus Mode: AF-A
    AF-Area Mode: Dynamic
    VR: ON
    AF Fine Tune:
    Exposure
    Aperture: F/3,5
    Shutter Speed: 1/60s
    Scene Mode: Party/Indoor
    Exposure Comp.: 0EV
    Exposure Tuning:
    Metering: Matrix
    ISO Sensitivity: Auto (ISO 800)
    Flash
    Flash Sync Mode: Front Curtain
    Flash Mode: Built-in, i-TTL-BL
    Flash Exposure Comp.: 0EV
    Colored Gel Filter:
    Image Settings
    White Balance: Auto, 0, 0
    Color Space: sRGB
    High ISO NR: ON (Normal)
    Long Exposure NR: OFF
    Active D-Lighting: Auto
    Image Authentication:
    Vignette Control:
    Auto Distortion Control: OFF
    Picture Control
    Picture Control: [SD] STANDARD
    Base:
    Quick Adjust: -
    Sharpening: Auto
    Contrast: Active D-Lighting
    Brightness: Active D-Lighting
    Saturation: Auto
    Hue: 0
    Filter Effects:
    Toning:
    GPS
    Latitude:
    Longitude:
    Altitude:
    Altitude Reference:
    Heading:
    UTC:
    Map Datum:
    ---------
    bez flesha
    File Info 1
    File: temp2.jpg
    Date Created: 2009-06-20 15:50:41
    Date Modified: 2009-06-20 15:50:41
    File Size: 150 KB
    Image Size: 1024 x 680
    File Info 2
    Date Shot: 2009-06-19 15:13:34.00
[...]
    Focal Length: 22mm
    Focus Mode: AF-A
    AF-Area Mode: Auto
    VR: ON
    AF Fine Tune:
    Exposure
    Aperture: F/3,8
    Shutter Speed: 1/50s
[...]
    Flash Mode:
    Flash Exposure Comp.:

  • 10. Data: 2009-06-20 20:04:54
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

> [...]
    > dziwaczyć?
    >
    > BTW: Wydaje się, że masz jeszcze zapas czułości, żeby zejść trochę z

    Tak, faktycznie trzeba bylo to zrobic.
    dzieki :)
    elm